Kafue schreef:Ik heb geen probleem hoor, mijn paarden hebben nog nooit een fysio gezien en nog niet anders de dierenarts dan voor de influenza. En oh ja een maal die ruin van me is in het prikkeldraad gelopen dertien weken dierenkliniek dat klopt.
Ik begrijp niet dat je je probleem op bokt voorlegt terwijl je het liever van de dierenarts aanneemt. Het ruimer lopen en de voorbenen ruimer naar voren laten zetten zijn twee verschillende dingen.
Ik begrijp nu je probleem beter. Jouw paard liep te kort, stapte niet ruim voldoende over en zat dus waarschijnlijk vast in zijn rug. Door nu idd met lange hals naar voren te rijden rekt je de bovenspieren op waardoor het paard weer ruimte krijgt. Dat is mijn opmerking tussendoor ruim voldoende losen.
Nou snap ik je verhaal en wil in deze alleen maar zeggen veel overgangen via je zit en been, activeer de 8hand en laat hem over de rug jouw hand opzoeken.
Balkjes zijn voornamelijk geschikt om meer takt en schwung te kweken. Wijken geeft schoudervrijheid en over brengen op de 8hand geeft meer draagvermogen waardoor hij echt gedragen ruim kan gaan lopen.
Maar met jouw probleem het vast gereden zijn in de rug moet je oppassen daar moet je lang ruim en lager rijden in aanleuning maar niet inde houding.
Hoe is het zo gekomen dat je paard zo vast is geraakt in zijn rug?
Mijn paard heeft ook nog niet eerder dierenarts gezien als toen hij gecastreerd werd. Mijn vorge paarden hebben ook nooit wat gehad. De reden dat er een fisio bij is geweest omdat hij kreupel begon te lopen (niet echt kreupel meer meer onregelmatig ) voor de fysio kwam heb ik eerst mijn zadel na laten kijken omdat hij in die 5 maandjes onder het zadel ontzettend breed is geworden. En het bleek dus dat mijn zadel te krap was voor hem, hij was uit mijn zadel gegroeit. Toen heb ik een ander zadel gekocht maar deed hij het nog steeds een beetje en dat bleek dus door zijn nek te komen. Maargoed om alles uit te leggen hier op bokt is veel te veel omdat ik dus al een tijdje bezig ben nu.
Wat je nu hebt op geschreven daar kan ik teminste wat mee.
En dat over dat ik liever de fysio volg gaat over dat laag rijden en dat dat volgens jou niet goed is. Het enige wat ik namelijk wou weten is of jullie oefeningen weten waarbij ik dat eenbeetje kan verbeteren