die is pas na 20 minuten lekker los en goed aan mijn been.. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
die is pas na 20 minuten lekker los en goed aan mijn been..
)
Saar schreef:marijkuh schreef:je zou een fles op haar hoofd kunnen kapot slaan, deze fles moet je dan vullen met ranja zodat ze het idee heeft dat ze bloed...
Soms vraag ik me af of jullie wel bedenken dat je met een levend wezen te maken hebt
Het hoofd van een paard is heel gevoelig en als je daar een fles op kapot slaat is de kans groot dat er meer kapot gaat dan de fles alleen...
Citaat:Tja jammer dan had die maar normaal moeten doen er kunnen nog veel ergere dingen gebeuren als die achterover klapt...

Dagie schreef:
Tja jammer dan had die maar normaal moeten doen er kunnen nog veel ergere dingen gebeuren als die achterover klapt...
sorry maar dat vind ik gekkenwerk...
Manuutje1990 schreef:NathalieW schreef:als ze gaat steigeren en je zit erop probeer dan haar eerst natuurlijk heel stevig naar voren te drijven, maar probeer haar hoofd als ze wil steigeren en dus stilstaat zo hard mogelijk (sorry klinkt heel bot) naar eén kant te trekken dat ze daardoor moet buigen, dan kan ze nooit omhoog komen...
Ik wil d'r niet aan denken wat er kan gebeuren als tie op z'n achterste benen staat te balanceren, en jij rukt z'n kop naar 1 kant..
Je moet zowiezo zorgen dat je paard niet de kans krijgt om te steigeren, dat wil dus zeggen, lekker de ontspanning erin rijden, en alsmaar bezig houden. Je voelt het als het goed is aankomen wanneer die het in z'n kop haalt om te steigeren, dan moet je gelijk ingrijpen, en niet gaan zitten afwachten.
??????? er staat bij mij iid dat als ze wil steigeren als ze dus stilstaat en NOG NIET steigerd, je haar dan het beste naar 1 kant kan ''trekken'' zodat ze niks kan doen!!!!!! judithh schreef:even nog een reactie...ik bedoel hier niet de topics mee waarbij iemand bv vraagt om de hulpen die gegeven moeten worden bij bepaalde oefeningen of hoe je iets kunt verbeteren.

Mysterieus schreef:En dan nog iets, of we het altijd weten als we het live zien
Ik ben het met je eens dat je het zo zeker niet helemaal kunt zeggen, maar we weten allemaal wel dat het belangrijk is dat een paard aan het been moet zijn. En niet de ruiter gaat vertellen wat er moet gebeuren.