slecht reageren op beenhulpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

More

Re: slecht reageren op beenhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:52

Veel overgangen rijden zodat hij wat actiever word aan het been. Dus stap, draf, staf, halthouden, draf een galopje enzovoort ook gewoon eerst een keer zacht been gaat hij niet sneller geef je nog een keer harder been en gaat hij dan nog niet dan een tik geven. Als het goed is (ik zeg als het goed is) gaat het dan vanzelf beter. Tenminste zo doe ik het. SUCCES

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:02

Goed om terug te komen op het toppic, want dit kan nog wel even zo doorgaan he dames! Slapen

Je zegt zelf dat de pony op wie je rijd niet zo gevoelig is als de manegepaarden waar je normaal op rijd. Even een vraag. Is het je eigen pony, of rijden er meer mensen op?
Dan kan ik misschien meer zeggen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:40

sorro1 schreef:
Goed om terug te komen op het toppic, want dit kan nog wel even zo doorgaan he dames! Slapen

Dat blijkt wel ja... Haha! Haha! Knipoog

moentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:52

je moet gewoon stompe sportjes aan doen.
probeer dat maar als je paard niet op het knijpen van je been reageert geef je een klein schopje daar niet op rageren zet dan flink je sporen er en da begin van begin afaan net zolang tot je paard wel op je been reageert ik hebervaring heb zelf ook zoon pony werkt wel goed is liever sloom dan moe.
groetjes Haha! }>

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 20:04

sorro1 schreef:

Je zegt zelf dat de pony op wie je rijd niet zo gevoelig is als de manegepaarden waar je normaal op rijd. Even een vraag. Is het je eigen pony, of rijden er meer mensen op?
Dan kan ik misschien meer zeggen

hoi

er rijdt nog een ander meisje mee , maar die rijdt er maar ene keer per maand mee omdat ze bang is

het is een paard van 1 m 72

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 20:14

hoj

ik heb even mijn topic overlezen en wil me eerst en vooral excuseren

ik heb teveel gereageerd en het lijkt net alsof ik alles beter weet , wat dus zeker niet het geval is ... dus neem me niet kwalijk als ik je nogal heb afgesnauwd ook al was je reactie vol goede bedoelingen !

@kaja , lief dat je me verdedigt , dat je vriendelijk commentaar schrijft etc.

@kafue , ik begrijp je wel en vind het ook tof dat je de moeite hebt gedaan , sorry dat ik niet echt goed reageerde, ik hoop dat jij langs jou kant ook wil toegeven dat je niet had moeten zeggen dat ik er niets voor wil doen en helemaal niets van ken ! Ik zeg het nog eens ; als ik er foto's van mijn dressuurpaard had opgezet , was het beter ... Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:51

Hallo Bonitobol,

He ik bedoel absoluut niet dat je er niets voor over hebt, als je dat uit mijn uitleg gehaald hebt dan spijt me dat. Je hebt het begin gemaakt door je probleem te onderkennen en te gaan vragen hoe, wat en vooral waarom.
Dat is al een hele belangrijke stap voorwaarts in de goede richting.

Een goede houding is o zo belangrijk en al wordt ik ervan beticht dat ik zelf geen goede houding en dergelijke zou hebben. In werkelijk wordt ik vaak becomplimenteerd dat ik mijn houding de afgelopen anderhalf jaar van bagger naar heel sterk en netjes heb om gebogen, de fotos zijn niet optimaal genomen. Ik zat vroeger altijd voorover met mijn schouders rond gebogen dat was mijn houding die heb ik nu om weten te zetten naar netjes rechtop. Hard werken en heel veel hulp van anderen heeft me zover gebracht. Dus ik weet uit ervaring wat een goede en wat een slecht zit je brengt.
Als je de foto's van de grand prix dame bekijkt dan kun je duidelijk naar voren halen hoe je moet zitten, vergelijk je die dan met je eigen dan weet je waar je naar toe kunt werken. Eventueel moeders of vaders mee laten kijken en je laten helpen met het rijden! Dat heb ik ook gedaan en het heeft me ver gebracht.
Ambitie mag iedereen hebben en een streven om heel heel goed te worden ook. Ik heb het streven in ieder geval wel. Ook al is het bijna onmogelijk ik wil gewoon ook richting de grand prix. Het is toch niet verkeerd om te dromen en een ideaalbeeld na te streven.
Ik wens je veel sucses en als er eens andere fotos van jou en je dressuurpaardje op staan laat het ons dan weten ben benieuwd.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:21

Niets is onmogelijk Kafue Als je maar in je zelf geloofd en open staat voor andere.

Kaja wees dan ook eens de wijste en hou op met constant te reageren op Kafue, dat je het niet met haar eens bent weten we nu wel!

Bonitobol ga niet met sporen rijden. Nog niet, eerst je paard op zo klein mogelijke hulp laten reageren.
Reageerd tie niet op licht druk van je kuit, schop of tik, dan maar in volle galop. Reactie en wel gelijk. Als je zo consequent blijft rijden zul je zien dat je paard sneller reageert.

Succes! Lianne

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:19

hoi
dankuwel voor de reacties

@kafue , ik ga helemaal akkoord met je bericht hoor nu Knipoog
en ik zal je verwittigen en eerlijk gezegd ben ik ook al veel verbeterd met mijn houding .. maar nog natuurljk niet goed genoeg é

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:48

sorro1 schreef:

Kaja wees dan ook eens de wijste en hou op met constant te reageren op Kafue, dat je het niet met haar eens bent weten we nu wel!

Dat maak ik zelf wel uit!!! Denk je niet... Knipoog !!

Kafue schreef:
He ik bedoel absoluut niet dat je er niets voor over hebt, als je dat uit mijn uitleg gehaald hebt dan spijt me dat. Je hebt het begin gemaakt door je probleem te onderkennen en te gaan vragen hoe, wat en vooral waarom.
Dat is al een hele belangrijke stap voorwaarts in de goede richting.

Een goede houding is o zo belangrijk en al wordt ik ervan beticht dat ik zelf geen goede houding en dergelijke zou hebben. In werkelijk wordt ik vaak becomplimenteerd dat ik mijn houding de afgelopen anderhalf jaar van bagger naar heel sterk en netjes heb om gebogen, de fotos zijn niet optimaal genomen. Ik zat vroeger altijd voorover met mijn schouders rond gebogen dat was mijn houding die heb ik nu om weten te zetten naar netjes rechtop. Hard werken en heel veel hulp van anderen heeft me zover gebracht. Dus ik weet uit ervaring wat een goede en wat een slecht zit je brengt.
Als je de foto's van de grand prix dame bekijkt dan kun je duidelijk naar voren halen hoe je moet zitten, vergelijk je die dan met je eigen dan weet je waar je naar toe kunt werken. Eventueel moeders of vaders mee laten kijken en je laten helpen met het rijden! Dat heb ik ook gedaan en het heeft me ver gebracht.
Ambitie mag iedereen hebben en een streven om heel heel goed te worden ook. Ik heb het streven in ieder geval wel. Ook al is het bijna onmogelijk ik wil gewoon ook richting de grand prix. Het is toch niet verkeerd om te dromen en een ideaalbeeld na te streven.
Ik wens je veel sucses en als er eens andere fotos van jou en je dressuurpaardje op staan laat het ons dan weten ben benieuwd.

Helemaal mee eens Kafue Ja

OK dan! Top!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:04

voila

zo is er geen " ruzie " meer in dit forum hej Knipoog

er moet iemand een stap zetten Lachen

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:50

[quote]
tuurlijk maak je dat zelf uit, maar je kan ook te ver gaan en ik vind dat je dat gaat, maar das mijn mening, daar heb je gelijk in. En nu ga ik me er niet meer mee bemoeien.

grtz Lianne

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 12:20

mjah we kunnen beter weer on topic gaan

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:02

je hebt gelijk sorry, ik liet me irriteren.

Heb je al geoefend????

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 16:57

geeft nx

ja ik heb al geoefend hoor Knipoog
en ik ga misschien hem naar mijn pension verhuizen dan kan ik les volgen met hem

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:15

Dat zou mooi zijn want op andere paarden kun je ook veel leren maar je had toch een probleem met deze dus het mooiste is dat je ook met deze gaat lessen.Veel succes verder met je paard.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:36

Tja, ik heb met verbazing alle ontwikkelingen in dit topic gelezen..

Maar afgezien daarvan, staan dr echt wel nuttige dingen in. Goed voor de topic starter om de mogelijkheden uit te vissen.

Ik denk dat je lengte niet zozeer het probleem is, wordt zo niet makkelijker voor je maar toch. Ik kan me voorbeelden indenken waarbij meisjes op pony's rijden die amper met de benen onder het zadel uitkomen en toch de pony reagerend krijgen. Heeft meer met de aard van het paardje te maken en die jij rijdt heeft er beduidend minder zin in.. Probeer daaraan te werken, aan de reactie op de hulpen. Desnoods oefen je met hem aan de longeerlijn om op je stem te reageren, maar reageren zal ie toch moeten. Een spoortje hiervoor gaan gebruiken duidt denk ik eerder op gemakszucht van jouw kant dan om eraan te werken...

Verder is les krijgen op het ene paard geen reden dat je het andere kunt rijden. Elk paard is anders en bij elk paard stuit je op andere problemen. Les krijgen om specifiek aan dit probleem van je kan dus echt geen kwaad en dat is dus een hele verstandige zet als je dat wilt gaan doen.

Als laatste wilde ik toch nog even laten weten:
Ook ik ben net als jij de laatste tijden flink vooruitgegaan vergeleken met het rijden van een jaar terug op de haflinger die ik rijdt. Maar hoe goed we ook vooruit zijn gegaan vergeleken met toen, nog steeds zijn er zat dingen om aan te werken waar we beide flink ons best voor moeten doen en hulp voor nodig hebben. Dus ondanks dat je al vooruitgang hebt geboekt, nog steeds loop je ergens op vast en daar zul je nog aan moeten werken. Er is een verschil tussen vooruitgang boeken omdat je half op de goede weg zit. Of dat je echt op de goede weg zit.

Succes in ieder geval nog!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:58

Bienotje schreef:
Tja, ik heb met verbazing alle ontwikkelingen in dit topic gelezen..

Maar afgezien daarvan, staan dr echt wel nuttige dingen in. Goed voor de topic starter om de mogelijkheden uit te vissen.

Ik denk dat je lengte niet zozeer het probleem is, wordt zo niet makkelijker voor je maar toch. Ik kan me voorbeelden indenken waarbij meisjes op pony's rijden die amper met de benen onder het zadel uitkomen en toch de pony reagerend krijgen. Heeft meer met de aard van het paardje te maken en die jij rijdt heeft er beduidend minder zin in.. Probeer daaraan te werken, aan de reactie op de hulpen. Desnoods oefen je met hem aan de longeerlijn om op je stem te reageren, maar reageren zal ie toch moeten. Een spoortje hiervoor gaan gebruiken duidt denk ik eerder op gemakszucht van jouw kant dan om eraan te werken...

Verder is les krijgen op het ene paard geen reden dat je het andere kunt rijden. Elk paard is anders en bij elk paard stuit je op andere problemen. Les krijgen om specifiek aan dit probleem van je kan dus echt geen kwaad en dat is dus een hele verstandige zet als je dat wilt gaan doen.

Als laatste wilde ik toch nog even laten weten:
Ook ik ben net als jij de laatste tijden flink vooruitgegaan vergeleken met het rijden van een jaar terug op de haflinger die ik rijdt. Maar hoe goed we ook vooruit zijn gegaan vergeleken met toen, nog steeds zijn er zat dingen om aan te werken waar we beide flink ons best voor moeten doen en hulp voor nodig hebben. Dus ondanks dat je al vooruitgang hebt geboekt, nog steeds loop je ergens op vast en daar zul je nog aan moeten werken. Er is een verschil tussen vooruitgang boeken omdat je half op de goede weg zit. Of dat je echt op de goede weg zit.

Succes in ieder geval nog!!

je hebt helemaal gelijk en ik ben ook niet vn plan om sporen te gebruiken hoor Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:09

hoj

ondertussen is dit topic al een maandje of 2 ouder

en even zeggen hoe het er nu voor staat ( voor alle mensen die me geholpen hebben )

pacha loopt al veel actiever , reageert goed ( vooral op benen , minder op zweepje ) gebruik zeker nog geen sporen .
Zijn galop kan nog iets vlotter aangesprongen worden maar van de rest mag ik zeker niet klagen.

Doe ook veel als afsluiter met lange teugel stappen en enkel met mijn zit stoppen/aandraven ...

gaat ook lekker goed , probeer hem nu zo veel mogelijk op mijn zit te rijden ...

Groetjes Mieke

( nog info is zeker welkom )

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:01

Ik herken je probleem helemaal! Moe word ik er van, overgangen overgangen en nog eens overgangen. 1x been geen reactie? een keer flink been..geen reactie? Een mep en been. Het is hardstikke moeilijk om daar concequent in te blijven (vind ik zelf) Maar de reden waarom ik vol houd is, omdat hij echt beter word, en ik dus wel van mijn vorige lesgever met sporen moest gaan rijden en hij daar ook al snel weinig om gaf. Dus niet doen! Als je paard loopt laten lopen benen stil, ( ook al heb je de neiging omdat ze terug zakken heel de tijd been te geven Schijnheilig ) Maar zo krijg je wel het meeste resultaat. Suc6 er nog mee,

Groetjes Doei!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:39

randie schreef:
Ik herken je probleem helemaal! Moe word ik er van, overgangen overgangen en nog eens overgangen. 1x been geen reactie? een keer flink been..geen reactie? Een mep en been. Het is hardstikke moeilijk om daar concequent in te blijven (vind ik zelf) Maar de reden waarom ik vol houd is, omdat hij echt beter word, en ik dus wel van mijn vorige lesgever met sporen moest gaan rijden en hij daar ook al snel weinig om gaf. Dus niet doen! Als je paard loopt laten lopen benen stil, ( ook al heb je de neiging omdat ze terug zakken heel de tijd been te geven Schijnheilig ) Maar zo krijg je wel het meeste resultaat. Suc6 er nog mee,

Groetjes Doei!

zalig dat je me begrijpt Lachen
jij ook nog veel succes
zeg me als je foto's hebt hé op bokt Knipoog