Hoeveel kost jullie instructeur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: Hoeveel kost jullie instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:40

Mijn vorige instructrice kostte 10 euro per uur, gaf op zich prima les, leuk mens ook, maar Dougal vond het wat minder jammer genoeg. Doug's eigenaresse was inmiddels begonnen met Centered Riding lessen en dat ga ik nu ook doen. Prijs is 20 euro per half uur, een uur lessen is ook mogelijk. En de twee lessen die ze heeft gehad kwamen ook wel neer op een uur. Tis even een stuk duurder dus, maar wat ik zover heb gezien is het dat wel waard, Doug loopt een stuk lekkerder nu. En mijn zit, beenligging en balans kunnen wel wat hulp gebruiken... We hebben afgesproken dat we om de week gaan lessen, dan is het voor mij nog wel te doen. Zaterdag krijg ik mijn eerste les, spannend!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:12

50,- per uur. Meestal rijd ik samen met een ander, dan is het dus 25,-

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:21

Mijne kost 15 euro per half uur

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:04

daantjuhhh schreef:
fijn is dat he...
persoonlijke hulp en toch kost t niet wat.. alleen een beetje motevatie van beide kanten...

Dat is zeker heel prettig! Ik ben echt blij dat ik de mogelijkheid heb om te rijden sinds mijn oude paardje er niet meer is. Mijn instructrice rijdt zelf niet en heeft dus een ruiter nodig om haar paard te beleren en uit te brengen. Ik heb geen paard (alleen een tweejarige) en zo werkt dit voordeel in beide kanten! Lachen

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 15:42

JoP zei dat ze Centered Riding lessen ging volgen... Vingers aflikken
Maarre..wat zijn dat dan voor lessen... Haha!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:32

Een uur prive dressuurles is bij mij 50 euro. Best duur, maar ik heb er veel aan.....Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:14

Bij mij 15 voor een half uur..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:32

kenso0wlover schreef:

Mag het ook JoT zijn Haha! Je zou het kunnen zien als een soort zitlessen. Je zit, je beenligging, je balans wordt onder handen genomen. En aangezien je zit de basis van het hele paardrijden is, is dat best belangrijk eigenlijk. Met mijn zit en mijn balans is het maar magertjes gesteld, dus vandaar dat ik daar nu eens wat geld in ga steken. Ik ben het boek ook aan het lezen momenteel, maar ik ben toch meer een mens van de praktijk.

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:56

JoTJaa het mag ook JoT zijn hoor:) foutje...!
Maarre het lijke me inderdaad leerzame en handige lessen!
Waar kan je zulke lessen volgen? En is het duur?

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:18

poeh wat prijzig allemaal! ik betaal 10 euro en heb dan les met zn 5en. daar zal het wel aan liggen dan. ik kom dan met mn eigen paard. De les is prima!en niet duur.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:11

kenso0wlover schreef:
JoTJaa het mag ook JoT zijn hoor:) foutje...!
Maarre het lijke me inderdaad leerzame en handige lessen!
Waar kan je zulke lessen volgen? En is het duur?

Ik ga lessen volgen bij Nelleke Deen, die komt uit Nootdorp dacht ik. Wat er bij jou in de buurt zit weet ik niet, wellicht kan Google of de Marktplaats uitkomst brengen? Of misschien weet hier iemand wat voor je. Nelleke berekent 20 euro per half uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:50

5 euro per half uur dressuurles op eiegn paarden, met z'n 2-en.. niet zo heel duur,
kweet niet hoe duur het is als ze aan huis komt..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:40

De ene is 35 euro per uur, dat is dressuurles.

Mijn springinstructeur is volgens mij 40 euro per uur, maar dat is een les met 4 personen dus voor allemaal een tientje.

Mijn vorige dressuurinstructrice vroeg per persoon per half uur een tientje, wij lesten met zijn tweeën een uur, dus dat was ook 40 euro, voor beide 20.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:46

Ik rij geheel volgens de Duitse klassieke rijkunst en betaal per rijles (altijd prive) maar €20. Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:40

Voor de les van de club betaal ik niets, dat zit bij het lidmaatschap (in de zomer 2x in de week, in de winter 1x les en 1x kur op muziek oefening)en voor de eigen les betaal ik een tientje per week, en dat ik met z'n 3en.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:42

RanouK schreef:
Ik rij geheel volgens de Duitse klassieke rijkunst en betaal per rijles (altijd prive) maar €20. Lachen

Mijn huidige dressuurles is ook volgens de klassieke rijkunst, ik betaal 35 euro, maar mijn instructrice moet ook helemaal uit Brabant komen rijden he Haha! (en ik woon in Overijssel).

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:47

Priveles dressuur 12 euro, voor een half uur.
Springles 1 uur, 8 euro en dan zijn we met maximaal 4 ruiters.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:49

Mijn instructeur heeft Grand Prix gereden en voor 1 uur priveles betaal ik 35 Euro.
Zelf ben ik Deurne-gediplomeerd en ik vraag voor 1 uur priveles 20 Euro.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:55

Samsam schreef:
wendytjeG schreef:
30 Euro per uur, niet gediplomeerd Bloos
Ik vind dat ze een beetje veel vraagt Bloos

Dat ligt er weer aan, als ze veel ervaring heeft en op hoog niveau rijdt/gereden heeft vind ik het een heel ander verhaal.

Tja maar er zijn zat ruiters die heel goed kunnen rijden en juist voor geen meter kunnen lesgeven... Als je gediplomeerd bent (zeker Deurne) dan heb je geleerd hoe je op een duidelijke en correcte manier instructie over kunt brengen. De didactische en pedagogische kant van het lesgeven moet je echt niet onderschatten hoor! Veel instructeurs roepen en zien wel wat er mis is, maar kunnen dan niet zo goed uitleggen wat het precies is en hoe het opgelost moet worden. Dus wat mij betreft maakt het WEL uit of je gediplomeerd bent of niet...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:14

JoT schreef:
kenso0wlover schreef:

Mag het ook JoT zijn Haha! Je zou het kunnen zien als een soort zitlessen. Je zit, je beenligging, je balans wordt onder handen genomen. En aangezien je zit de basis van het hele paardrijden is, is dat best belangrijk eigenlijk. Met mijn zit en mijn balans is het maar magertjes gesteld, dus vandaar dat ik daar nu eens wat geld in ga steken. Ik ben het boek ook aan het lezen momenteel, maar ik ben toch meer een mens van de praktijk.

Ik heb dat boek ook, heel goed boek!

Kelz_Lagune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:34

Aan de instructrices die ik vroeger had betaalde ik voor een halfuur priveles zo'n 12,50.. Bij mijn huidige instructeur betaal ik 50 euro per uur, duur? behoorlijk aan de prijs ja, maar je krijgt er wel heel erg veel voor terug. Hij is erg paardvriendelijk, duidelijk & consequent, profesioneel, met vrijwel elk paard kan hij overweg.. Heeft zelf meerdere EK's gereden en ach, ik vind het zowiezo wel leuk dat hij ook persoonlijke interesse toont (heb ik een wedstrijd gehad, belt hij me op om te vragen hoe het ging, en vraagt vervolgens ook naar hoe het thuis gaat, en/of op school Haha!) Als het tijdens een les even niet zo lekker gaat, probeert hij altijd uit te vissen wat daar de oorzaak van is: Problemen thuis? bang dat jeje school niet gaat halen? Geeft advies, of voert er een gesprek met me over.. en dan ist: "Goed, en nu gaan we het gewoon weer proberen, rustig aan... komt allemaal goed" Lachen Gewoon een hele lieve knul en ik leer er gewoon heel erg veel van:)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:53

pantarhei schreef:
De ene ga ik naar toe, met binnenbak of 20/60 buitenbaan kost E 20 voor half uur, loopt soms uit naar 45 min voor zelfde geld.

Ander komt bij ons thuis en kost E 15 per half uur (minimaal twee na elkaar)

Beide volledig gediplomeerd ORUN (derde fase dressuur+derde fase dressuur en springen)
De eerste rijdt zelf lichte tour en de andere alleen basissport, maar richt veel paarden af tot en met z2 niveau.

Ze sluiten goed op elkaar aan. af en toe nog clinic

Ik ben ook volledig gediplomeerd ORUN (derde fase dressuur) en vraag 10 euro per half uur!! Zijn zij een beetje duur? Of ben ik zo goedkoop Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:55

trisca schreef:
Ik ben ook volledig gediplomeerd ORUN (derde fase dressuur) en vraag 10 euro per half uur!! Zijn zij een beetje duur? Of ben ik zo goedkoop Haha!

Dus jouw uurloon bedraagd €20,- per uur?
Doe je dat allemaal wit en kun je er van leven of heb je er nog een betaalde baan naast?

Mijn man is zelfstandig ondernemer met een eigen drumschool. Ik weet wel een beetje wat je moet vragen om uit de kosten te komen en een salaris over te houden. Knipoog

nicole0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:22

40 euro (les van sander marijnissen)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:24

Jippie schreef:
Dus jouw uurloon bedraagd €20,- per uur?
Doe je dat allemaal wit en kun je er van leven of heb je er nog een betaalde baan naast?

Mijn man is zelfstandig ondernemer met een eigen drumschool. Ik weet wel een beetje wat je moet vragen om uit de kosten te komen en een salaris over te houden. Knipoog

Ik ben ernaast fultime student Knipoog . Ik kan er dus niet van leven, ik doe het erbij vooral voor de fun Haha!