Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
daantjuhhh schreef:fijn is dat he...
persoonlijke hulp en toch kost t niet wat.. alleen een beetje motevatie van beide kanten...
kenso0wlover schreef:JoP zei dat ze Centered Riding lessen ging volgen...![]()
Maarre..wat zijn dat dan voor lessen...
Je zou het kunnen zien als een soort zitlessen. Je zit, je beenligging, je balans wordt onder handen genomen. En aangezien je zit de basis van het hele paardrijden is, is dat best belangrijk eigenlijk. Met mijn zit en mijn balans is het maar magertjes gesteld, dus vandaar dat ik daar nu eens wat geld in ga steken. Ik ben het boek ook aan het lezen momenteel, maar ik ben toch meer een mens van de praktijk. 
kenso0wlover schreef:JoTJaa het mag ook JoT zijn hoor:) foutje...!
Maarre het lijke me inderdaad leerzame en handige lessen!
Waar kan je zulke lessen volgen? En is het duur?
RanouK schreef:Ik rij geheel volgens de Duitse klassieke rijkunst en betaal per rijles (altijd prive) maar €20.
(en ik woon in Overijssel). Samsam schreef:wendytjeG schreef:30 Euro per uur, niet gediplomeerd![]()
Ik vind dat ze een beetje veel vraagt
Dat ligt er weer aan, als ze veel ervaring heeft en op hoog niveau rijdt/gereden heeft vind ik het een heel ander verhaal.
JoT schreef:kenso0wlover schreef:JoP zei dat ze Centered Riding lessen ging volgen...![]()
Maarre..wat zijn dat dan voor lessen...
Mag het ook JoT zijnJe zou het kunnen zien als een soort zitlessen. Je zit, je beenligging, je balans wordt onder handen genomen. En aangezien je zit de basis van het hele paardrijden is, is dat best belangrijk eigenlijk. Met mijn zit en mijn balans is het maar magertjes gesteld, dus vandaar dat ik daar nu eens wat geld in ga steken. Ik ben het boek ook aan het lezen momenteel, maar ik ben toch meer een mens van de praktijk.
) Als het tijdens een les even niet zo lekker gaat, probeert hij altijd uit te vissen wat daar de oorzaak van is: Problemen thuis? bang dat jeje school niet gaat halen? Geeft advies, of voert er een gesprek met me over.. en dan ist: "Goed, en nu gaan we het gewoon weer proberen, rustig aan... komt allemaal goed"
Gewoon een hele lieve knul en ik leer er gewoon heel erg veel van:) pantarhei schreef:De ene ga ik naar toe, met binnenbak of 20/60 buitenbaan kost E 20 voor half uur, loopt soms uit naar 45 min voor zelfde geld.
Ander komt bij ons thuis en kost E 15 per half uur (minimaal twee na elkaar)
Beide volledig gediplomeerd ORUN (derde fase dressuur+derde fase dressuur en springen)
De eerste rijdt zelf lichte tour en de andere alleen basissport, maar richt veel paarden af tot en met z2 niveau.
Ze sluiten goed op elkaar aan. af en toe nog clinic
trisca schreef:Ik ben ook volledig gediplomeerd ORUN (derde fase dressuur) en vraag 10 euro per half uur!! Zijn zij een beetje duur? Of ben ik zo goedkoop
Jippie schreef:Dus jouw uurloon bedraagd €20,- per uur?
Doe je dat allemaal wit en kun je er van leven of heb je er nog een betaalde baan naast?
Mijn man is zelfstandig ondernemer met een eigen drumschool. Ik weet wel een beetje wat je moet vragen om uit de kosten te komen en een salaris over te houden.
. Ik kan er dus niet van leven, ik doe het erbij vooral voor de fun