Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wie gaat er mee crossen in maart? QQQQ schreef:Jahoor, LDR past niet in mijn straatje
Lielle schreef::xopmerkingen van onze kant die niet passen binnen jouw redenering van LDR is des duivels?
Kafue schreef:Dat laag diep en rond had voor haar de enige reden dat ze hem zo kon trainen zonder dat hij continue weg sprong en kijkerig was. Want en dat was voor haar een van de voornaamste redenen als je laag diep en rond bent is het gezichtsveld aanzienlijk kleiner geworden het paard ziet alleen de grond direct voor hem en niet de omgeving. Ook een reden om het paard achter de LL te halen zodat het blikveld verkleind wordt.
QQQQ schreef:Ben niet bang voor de duivel![]()
Opmerkingen die niet onderbouwt worden ook na specifieke navraag, proberen het topic een heel andere kant op te krijgen dan bedoeld en op de persoon proberen te spelen, dat vind ik wat minder.
QQQQ schreef:Om die rede is het allemaal begonnen en naar mijn idee zijn de andere "voordelen" er later bij verzonnen. Controle voor de ruiter is mijns inziens de enige rede van toepassing. Vandaar altijd mijn vraag "waar is het voordeel voor het paard?".
QQQQ schreef:Dus een groot deel van de wereldtop-paarden is nog niet zover? Nou, dan moeten we allemaal maar achter de LL blijven rijden, als die er nog altijd niet zijn...
Lusitana schreef:ik moet eigenlijk een beetje lachen over" de paarden die vroeger klassiek getraind werden" en dan geen lossigheid konden laten zien. Er worden tegenwoordig ook gewoon nog zo paarden getraind en je durft dan rustig te beweren dat die paarden per definitie stijve harken zijn?
Het feit dat er een hele site bestaat waar prima onderlegd wordt waarom LDR slecht is geeft toch te denken Op die site (dus even niet mijn woorden) staat ook dat de enige functie van het paard achter de loodlijn rijden, het hebben van meer controle is. Misschien missen de huidige ruiters wat lef?
):Aimee schreef:Viennanova; eigenlijk spreek je jezelf tegen. Aan de ene kant hebben ruiters het LDR als trainingsmethode nodig om de neus eruit te kunnen houden in de proef, aan de andere kant rijden diezelfde ruiters hun paarden achter de loodlijn door de proef.
, is er meer dan de centimeter om de loodlijn en de kogel op te meten. Lengtebuiging e.d is bv ook zoiets waarin ik de Hoge Scholen niet vind uitblinken
Mss dat ze daarom niet willen starten