Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zep schreef:Ik vind het een beetje een vaag topic als ik eerlijk ben.
Als we hier praten over een paard dat echt aan de kletter slaat kan het me niet schelen wat je moet doen op hem stil te zetten, als je hem maar stil krijgt. Je eigen veiligheid gaat altijd voor!
Als we hier praten over een paard dat echt aan de kletter slaat kan het me niet schelen wat je moet doen op hem stil te zetten, als je hem maar stil krijgt. Je eigen veiligheid gaat altijd voor!
smurf schreef:je kan aan de reacties zien welke mensen nog nooit met een paard aan de kletter zijn geweest.....
diep zitten, zachtejs ho zeggen, halve ophoudinkjes geven....... het helpt allemaal geen klap, dat kan ik je helaas uit ervaring zeggen!
De laatste keer dat mijn tank aan de kletter ging, ging ie recht op de A27 af, een redelijk drukke snelweg, ik heb hem toen grofweg omgetrokken en ik rijd al niet met een kinderachtig bit en ook niet met een kinderachtig paardje...... met handen aan 1 kant heb ik hem omgetrokken en net op tijd stond ie stil.
Ik hoop het nooit mee mee te hoeven maken,maar ik vrees dat het nog wel een gaat gebeuren....
).gijsenkim schreef:ken ik me helemaal in vinden![]()
![]()
stap een......... het aardig vragen
stap twee...... het rijtechnisch correct eisen
stap drie....... maakt miet uit hoe, al ga je binneste buiten en achterstevoren op het paard zitten, als het maar werkt

met jouw biceps die net zo groot is als zijn kleine buigspier in zijn linker voorbeen.....Citaat:maar ik kan het me tot de dag van vandaag nog herinneren.
of trek ik haar liever op een volte. Dan stopt ze zowiezo wel.
).. (Waarvan ik juist wel verwacht dat de remmen eropzitten, maar die blijkbaar dus die ene keer niet werkte..)
an zit ik dus weeeer met de gebakken aardappelen
*

gijsenkim schreef:Als je gelezen hebt dan heb je het wel gelezen......... een paard echt op hol doe je niks aan![]()
![]()
Mocht je nog in de mogelijkheid zijn dan pompend remmen....... zoals RK zegt........ gebruik je abs![]()
![]()
Los vast los vast los vast en dat per seconden
Dit zijn geen dingen die je persee moet oefenen met je eigen paard....... dit is standaard paardentaal