Amethyst schreef:Nee tuurlijk niet, da's ouderwets...
Niet waar, is pas uitgevonden hoor! Net als koffiedrap door de staart doen want daar gaattie van golven
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) griebels schreef:Ik dacht eigenlijk dat dit al een oud topic was. Er is precies nog zo'n topic geweest eerder.
Maar ik heb mijn jaarling de piaffe geleerd door haar tijdens het rijden geblindoekt tegen de muur aan te zetten, recht te houden en gewoon flink met heel scherpe spoortjes in haar buik stampen.. Ze deed de piaffe vanzelf
Geintje, leer gewoon de dingen die je nodig hebt en anders moet je het eens vragen aan je instructrice (als zij zelf al zover is)

)
EvaloveSandy schreef:Mijn mishandelde arabier is zoooo waanzinnig goed in de piaffe, echt geweldig gewoon.
Het leren was heel gemakkelijk, ik hem in een hoek van de binnenbak gezet en toen met de zweep op zijn achterbenen "getikt". Piafferen! Bonfire is er niks bij!
. xKatleentjex schreef:jullie zitten er allemaal zo langs
Mijn paard kan piaffe(en dat is echt waar)
Heel simpel aan te leren.
Men neme een paard dat goed in het bloed zit, bij voorkeur een merrie.
Men zette het paard een week op stal zonder buiten te komen.
Als het buiten zo koud is dat de paddock nog net niet bevriest, nemen we het maar opgezadelt naar buiten.
Dan stappen op.
Men laat zich helpen door een tweede persoon. Deze gaat met een grote plastieken zak in de hoek van de bak staan.
Vanaf het moment dat het paard langs de hoek komt, begint deze persoon met de zak te wapperen. De ruiter probeert het paard naar de zak toe te drijven.
Moet je eens zien hoe mooi die gaat![]()
![]()
Cadish schreef:Aah okee![]()
@ Ortiz, op mijn veulentje deed ik fanaf de eerste dag al sonder handjes, en daarna sonder voetjes, en daarna sonder tandjes :j Echt liefff !! Hij had zelfs gestijgerd van blijdschap

_ortiz_ schreef:kan je er meteen een barbie paard van maken die piafferen heeeel goed....
haast nog beter dan mishandelde arabieren