Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tulandro schreef:Ik ben zwaar tegen de slof, juist omdat het te vaak verkeerd gebruikt wordt. Als je het goed gebruikt, is er niks aan de hand, maar dan ben ik vaak van mening dat het onnodig is omdat ding eraan te hangen.
Lusitana schreef:Ze bedoeld gewoon dat als je hem "goed" gebruikt, hij toch los hangt, dus wat is dan het effect? "Je slof reageert sneller op nageven dan je hand kan", klinkt alsof het iets kan. Het is een dood ding, waar je paard tegen aanloopt (of op gaat hangen) als het de neus naar voren steekt.
Sjonniej schreef:Vertel jij het de manege's dan dat nageeflijkheid een gevolg is van ontspanning?
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het gewoon te erg voor worden. Die kinderen worden op een pony gezet op de AC-lijn. Er wordt gezegt; door omstebeurt je handen naar je buik toe te halen gaat hij met zijn hoofdje naar beneden en is hij nageeflijk. Zodra hij nageeflijk is stap je aan, komt hij weer omhoog ga je halthouden en probeer je het opnieuw.
Gegarandeerd dat als je hier aan een meisje vraagt; "Wat is nageeflijkheid en hoe krijg je het?" Dat ze zegggen; "door hem naar beneden te trekken".....
runningkawa schreef:Hoe kan een slof doen nageven?
Nageven komt toch uit een paard dat door ontspanning vrijwillig de hand volgt?
Leg me dat eens uit