Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Wat trouwens wat betreft mijn eigen ervaring het beste werkt (alleen dit werkt alleen maar als het paard nog niet geleerd heeft 'echt te steigeren', dus daar is het nu te laat voor) is het volgende:
paard gaat zitten en heeft de neiging om omhoog te komen:
blijf rustig zitten, doe niets, laat de spanning er uit vloeien, geef hem een aai over de hals. Als de spanning er uit is ga je weer rustig stappen en beloon je hem.(meestal is het de eerste keer schrik en onzekerheid)
Er zijn maar weinig groene, jonge paarden die direct recht overeind staan.
shan schreef:misschien werkt dit??
Citaat:shan schreef:
misschien werkt dit??
Voor mij niet, omdat het bij mij niet zover komt
Ik heb, zoals je misschien geproeft hebt, een enorme hekel aan steigeraars...... als ik een paard zadelmak te maken heb, of te beleren, for that matter dan komt er nooit maar dan ook nooit angst bij kijken....
Natuurlijk zal er best wel eens spanning zijn, maar die spanning kan al afgevloeid worden VOORDAT er voor zo een rigoreuze maatregel als steigeren gekozen wordt
Citaat:Wat trouwens wat betreft mijn eigen ervaring het beste werkt (alleen dit werkt alleen maar als het paard nog niet geleerd heeft 'echt te steigeren', dus daar is het nu te laat voor) is het volgende:
paard gaat zitten en heeft de neiging om omhoog te komen:
blijf rustig zitten, doe niets, laat de spanning er uit vloeien, geef hem een aai over de hals. Als de spanning er uit is ga je weer rustig stappen en beloon je hem.(meestal is het de eerste keer schrik en onzekerheid)
Er zijn maar weinig groene, jonge paarden die direct recht overeind staan.