softeugel of niet>>help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:49

ocean_polly schreef:
Dus als iemand verteld dat ze te horen krijgt dat ze goed rijd, maar otch hier nog wat vragen hefet moet ze het zelf mar oplossen.............sorry maar over mij word ook gezegd je rijd goed...alleen ik heb ook moeite met sommige dingen en als ik om hulp vraag pik ik het ook niet als alles zo gezegd word als hiet gezegd word...............als iedereen het gewoon normaal gezegd had en niet zo hard had ook deze hele discussie niet zo uitgelopen

dat heb ik nooit gezegd. Wel als je om advies vraagt, en er het advies uitpikt dat jouw het beste uitkomt, en de andere als niet aardig gaat afstempelen, iedereen wil namelijk helpen Lachen .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:51

maargoed ik zie dat dat al wat opgelost is Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:56

Over de Basis. De Basis is altijd het belangrijkste. Als de Basis goed is dan komt de rest vanzelf.

Natuurlijk gaat het niet altijd met iedereen even fantastisch met rijden. Ik zal mezelf eens als voorbeeld nemen: ik rij wedstrijden, heb nu genoeg punten om naar de L te mogen. Ik rij deze hele winter geen wedstrijd omdat ik eerst wil dat paardlief en ik een goede L proef kunnen neerzetten. Vandaag had ik les. Ik had al een poosje geen les gehad wegens omstandigheden en dan sluipen er gewoon wat houdingsfoutjes in. De hele les is dus eigenlijk gegaan over mijn houding. Dus weer helemaal terug naar de basis.

Dat is helemaal geen schande, maar af en toe gewoon nodig.

Als je een goede band hebt met je pony dan is dat alleen maar fijn Lachen. Als je dan een probleem hebt in de galop dan kun je dat goed oplossen met instructie. Ik zou dan niet gaan nadenken over wissels endergelijke, maar het gewoon houden bij 'netjes een volte galopperen'.

Paardrijden is nu eenmaal meestal iets van de lange adem, de 'korte weg' heb ik nog niet gevonden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:06

xtwisterx schreef:
Goed, dan ga ik nu eens iets heel anders roepen.
Misschien moet je de slof er maar wel om gooien. Kijk maar wat er gebeurt. En dan niet achteraf komen huilen dat het zo slecht gaat met je paard.

Een slofteugel gebruiken hoeft niet fout te zijn, zolang je hem maar op de goede manier gebruikt en met deskundige begeleiding... Bloos Ik hou zelf absoluut niet van hulpteugels maar het hóeft niet je paard te slopen.
Ik sluit me wel aan bij wat de rest zegt: terug naar de basis en dan opbouwen, komt dan uiteindelijk wel goed!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:08

Daar gáán we weer....

Als jij zó geweldig kan rijden dat je ZZ oefeningen rijdt, dan heb je geen hulp nodig om je pony licht in de hand te krijgen!!!! Boos! Dom Wicht!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:12

beautylover schreef:
gaat wel als ze niet te snel gaat!

Hoe wil je haar dan op de wedstrijd langzamer laten lopen? Daar mag je nl ook geen slof gebruiken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:33

beautylover schreef:

iedereen die in de kantine zit bij ons op stal kijken verbaasd dat het nog super gaat sinds die enige tijd zonder lesgeeftster!

En net had je nog een instrustrice?
Ik vind het eerlijk gezegd ook maar een beetje een raar verhaal.

Ik denk dat je alle adviezen nog maar eens even rustig door moet lezen, want daar staan echt hele goede tips in!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:26

Apple schreef:
De Basis is altijd het belangrijkste. Als de Basis goed is dan komt de rest vanzelf.
mwah, vanzelf.... Scheve mond

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 08:46

Rinske schreef:
En net had je nog een instrustrice?
Ik vind het eerlijk gezegd ook maar een beetje een raar verhaal.

Ik denk dat je alle adviezen nog maar eens even rustig door moet lezen, want daar staan echt hele goede tips in!

heb ik ook komt deze week

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 08:50

Misser schreef:
Hoe wil je haar dan op de wedstrijd langzamer laten lopen? Daar mag je nl ook geen slof gebruiken.

nou daarom gebruik ik de slof even....een meisje bij mij op msn heeft ook een slof gebruikt omdat haar pony te hard ging...toen deed ze de slof af na een week en het was weer goed.

en als ik met slof rijd:stap en draf gewoon losse slof en als we dan gaan galloperen ook nog los...en als ze dan te snel gaat neem ik die strakker,en gaat ze goed dan weer wat losser....ik vind dat eiegenlijk best goed...want ik gebruik hem dus nauwelijks!
en door dat ik het zo doe dat ze misschien begrijpt dat ze rustig moet zijn.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 08:51

Concorde schreef:
Daar gáán we weer....

Als jij zó geweldig kan rijden dat je ZZ oefeningen rijdt, dan heb je geen hulp nodig om je pony licht in de hand te krijgen!!!! Boos! Dom Wicht!

nou 1tje Verward
dat boeit...als ik ze allemaal kon wel he Bloos

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:49

beautylover schreef:
nou daarom gebruik ik de slof even....een meisje bij mij op msn heeft ook een slof gebruikt omdat haar pony te hard ging...toen deed ze de slof af na een week en het was weer goed.

en als ik met slof rijd:stap en draf gewoon losse slof en als we dan gaan galloperen ook nog los...en als ze dan te snel gaat neem ik die strakker,en gaat ze goed dan weer wat losser....ik vind dat eiegenlijk best goed...want ik gebruik hem dus nauwelijks!

Dit is nu al de tweede keer dat ik je er op wijs dat je de slof dus al gebruikt.Je hebt het ook meerdere keren in het topic neergezet.

Verder luister je naar niemand Haha!

Dus eerlijk gezegd denk ik dat jij allang die slof er aan hebt gehangen en dit topic alleen hebt geopend om even in de schijnwerpers te staan Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 11:00

ruitje schreef:
Dit is nu al de tweede keer dat ik je er op wijs dat je de slof dus al gebruikt.Je hebt het ook meerdere keren in het topic neergezet.

Verder luister je naar niemand Haha!

Dus eerlijk gezegd denk ik dat jij allang die slof er aan hebt gehangen en dit topic alleen hebt geopend om even in de schijnwerpers te staan Knipoog

nope dit was de eerste keer sinds een jaar...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:31

beautylover schreef:

Ja... meisjes op msn zijn alwetend Schijnheilig , en als je de reacties te heftig vind omdat je pas 13 bent, moet je misschien eens stoppen met die belachtelijke topics van je.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:41

Het is niet de bedoeling elkaar belachelijk te maken.

Ik denk dat de TS voldoende tips heeft gehad om op een zinnige manier met de pony aan de slag te kunnen.