Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Je blijft ook gewoon recht boven je paard zitten. Door je been lang te maken krijg je meer druk(gewicht) op je zitbeenknobbel. Scheef hangen is natuurlijk ten alle tijde uit den boze. De ervaring dat je paard naar buiten weg zal lopen heb ik in ieder geval niet. Jaren geleden had ik een deskundige instructrice die dat ook al zei. Na de discussie hier heb ik eens rondgevraagd en veel menesen kennen dat. Het valt mij wel op dat dat altijd wat oudere instructeurs zijn waar deze mensen en ikzelf ook les van hebben gehad. Volgens mij staat het ook gewoon in de dressuurboeken.
DePennyBitch schreef:Ik moest heel even goed kijken maar nu snap ik wat je bedoelt Tyrza
)Tyrza schreef:Zo zie je, het sluipt erin en je moet er even attent op gemaakt worden.
In wezen zou men zeggen dat deze amazone de heupen inknikt, maar in feite houd deze de rug krom door het gewicht wat teveel op de rechterbil is, te compenseren met de linkerschouder naar voren te gooien (of v.v.).
In eerste instantie nog niet eens zo storend op de foto, maar uiteindelijk heeft dit wel zijn (negatieve) uitwerking tov de balans van het paard.
Tyrza schreef:Zou dat niet te maken hebben met de verzameling van het paard en de lengtebuiging om het been, Rom?
Ik heb immers geleerd dat het b.a. been het dragende been is.