Kunnen ponies zakken in de achterhand/verzamelen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal_Ivan
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:15

eveline_B schreef:
Ik snap niet at mijn tekst met die van Chantal_Ivante maken heeft Verward



sorry had het niet helemaal goed gedaan ben ook nog niet zo bekent met dit forum Lachen

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:49

Maakt niet uit joh. Ik vatte het gewoon niet, maar dat klopte dus ook Haha! .

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:06

wij hadden op stal een dekhengst staan (helaas ingeslapen na beenbreuk)(beechwood lucky star) was Z dressuur Z springen en Z samengesteld.
zijn 3kwart broer, nog steeds bij ons op stal, Z dressuur Z springen Z samengesteld en hoog in 8tal gelopen..
pony's kunnen niet verzamelen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:57

Heike, ik vraag me af wat die meneer daar in de bak doet....

Ten eerste weet hij blijkbaar dressuurmatig totaal niet waar hij het over heeft.
En ten tweede vraag ik me af wat hij in motiverende zin dan in te brengen heeft in de lessen op de manege.

Slechte zaak.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:49

Ach je hebt van die mensen...

Volgens de instructrice was ik aan t appuyeren toen ik van die hoefslag af ging wijken Knipoog

Pony's kunnen best verzamelen, en nu weet je gelijk hoeveel waarde je aan zn oordeel moet geven.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:04

Bij ons op de manege starten ook vaak haflingers in de Z2 tussen de paarden tijdens de laatste outdoor waren er zelfs 2!

Ik vind het echt onzin wat ie zegt, hij zou eens verder moeten kijken dan zijn neus lang is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:49

Misschien heeft hij wel geen neus Haha! Voor paardensport in ieder geval niet Tong uitsteken

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:28

Sonja schreef:
Misschien heeft hij wel geen neus Haha! Voor paardensport in ieder geval niet Tong uitsteken

Hahah, idd.. Tong uitsteken

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 03:27

Volgens mij onzin Heike. Elke pony waar je op gaat zitten zal je moeten dragen. Ik denk dus dat het wel mogelijk is....en ik zou het je instructeur ook graag willen laten zien. Vooral pony's die zo genaamd niet aan de teugel willen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:11

Een vriendin van mij die heeft een pony van 1.20 en ze heeft er M2 (of1) mee gelopen en heeft voor de landstitel gestreden. Toen hij nog jong was, heeft hij Z gelopen! Hij is nu 27...

Bullshit dus.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:34

Milka kan ook heel goed verzamelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:55

CCCCorine schreef:
Of juist wel... om een paard aan te schaffen (wie weet is de instructeur in kwestie tevens handelaar en probeert hij ponyruiters zo aan paarden te helpen Schijnheilig).

Dat pony's niet zouden kunnen verzamelen is absolute onzin. Natuurlijk zijn er typen/rassen die hier meer moeit mee hebben of het misschien zelfs amper kunnen, maar die vind je net zo goed bij de paarden.


Precies, ook bij de paarden vind je rassen die dat amper kunnen. Maar wat denkt hij dan bijvoorbeeld van hackney pony's. Die kunnen beter zakken achter dan de meeste KWPN'ers hoor.

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:27

Heike, om maar even bij de Cobs te blijven, Op je eigen site :
Madeni Tomos, van B+0 naar M1 + 1 binnen een half jaar - tussen de paarden, Abergavenny JR Z2 tussen de paarden, Boshuis Puzzle natuurlijk (grandprixniveau in Duitsland) bij ons in de buurt : Morwen Collin, nu Z2 ponies, eerder Z2 paarden met veel winstpunten. En dan b.v.b. bij de K-welshes Anjershof Rocky, ook Z bij de paarden geweest en zo zijn er beslist nog heel wat. Sleep die man eens mee naar de Welshsportdag of een Welshcobdag en laat hem zijn oogkleppen verliezen. Daar zal hij van opknappen Haha!

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:54

mijn pony (een dtje) kan ook perfect verzamelen!
en niet hoger als de L? wat doet mijn paardje dan in de M2?(bij vorige eigenaar)
ik rijdt zelf nu niet wedstrijden maar ik train wel op L/M niveau en ben bezig met wissels aan te leren.
daar moet je pony wel degelijk voor verzameld zijn!
en het pony EK? in neem niet aan dat daar op L niveau wordt gereden! Haha!
ik ken genoeg pony's die bij de paarden rijden!
pony's kunnen dus wel degelijk verzamelen Haha!

aletniessen

Berichten: 458
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:11

Wat een onzin zeg

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:52

Een instructeur die aankomt met " ik ken er geen" moet maar even langer rondsnuffelen in ponyland, dan leert hij ze kennen, zeg hem dat maar, zou ik zeggen.
En zijn argumenten over de anatomie kloppen niet. Er zijn zat ponies met lange rug en zat paarden met korte. Eris geen enkel verband met de lengte van de rug en de graad van dressuur. Ook niet in buiging, want geen enkele ruggegraat (van een paardachtige)heeft veel mogelijkheid tot zijwaartse buiging, kort of lang.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:18

Ik ken ook een welshje van ong. 1.20 en die heeft ook Z gelopen.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:53

Ik kan nog niks nuttigs zeggen. Vanaf januari start ik Z1 bij de paarden, als ik de eerste (goede) uitslagen binnen heb, laat ik het wel weten!

Heike: Wendy, geeft sinds kort les op DNA, zij is erg fijn!

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:44

Heike, als je hem echt met ponysuccessen om z'n oren wil slaan, dan moet je hem de hoefslag van vandaag onder zijn neus douwen. Er staat een artikel in over Jana Freund (24 jaar) die met een pony van 1m47 intermediaire rijdt en met een van 1m52 Grandprix. *LOL* Ze wil volgend jaar de Grandprixpony internationaal gaan starten! Tja wat hier niet mag, met een pony hoger dan Z rijden, dat mag in het buitenland gewoon wel en zo hoort het ook. OK dan!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:03

hoe kan een instructeur dat nou eigenlijk zeggen? weet je zeker dat hij het wel serieus bedoelde Tong uitsteken Er zijn hier al zoveel voorbeelden genoemd, die kerel is blind als hij niet ooit een goed verzamelde pony heeft gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:36

Waarom ken ik dan verschillende pony's die toch Z lopen bij de paarden?

Wat een rare snuiter en ook lekker motiverend Verward

AnneG
Berichten: 511
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:50

Ben het ook echt oneens met jouw instructeur. Bijvoorbeeld Jana Freund, klein meisje, dus rijdt ook nog ponies tussen de paarden. Zij is Grand Prix met een pony, dus het kan echt wel!

Martie

Berichten: 2399
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:34

Dat valt me van 'm tegen, Heike! Het hangt natuurlijk inderdaad af van de combinatie maar er zijn genoeg pony's die Z of hoger lopen bij de paarden. Spoky en ik waren echt niet zo'n supertalent maar we hebben bij de NBVR tussen de paarden toch echt wel enkele winstpunten en prijzen in de M2 behaald! Dan moet er toch wel sprake geweest zijn van tenminste een begin van verzameling... Ook heb ik weleens tussen de paarden meegereden als proefkonijn bij een jurycursus van Jan Peeters en werd door hem opgemerkt bij een verrichting "Ja inderdaad mensen, de pony doet deze oefening als beste. Pony's kunnen namelijk ook goed dressuren!" Voor een aantal mensen was dit inderdaad een 'eye-opener' Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:24

Heike schreef:
Ik had ook al Guusje genoemd tegen hem. maar die kende hij niet, en hij kon het zich niet voorstellen.


Pff geef hem eens de URL van de site van Guusje anders... Sorry maar ik vind dat je instructeur volkomen ongelijk heeft =/

loess

Berichten: 186
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 09:05

euhm, wat is dit dan?

Afbeelding

Afbeelding