Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tripper schreef:We hebben er iemand die M1 dressuur rijdt ook op laten rijden. Diegene had er toen ook geen goed gevoel over. Ook staken en omhoog springen.
We hebben ook les van haar in haar rijbak. Twee keer toen ik daar net was en ik stapte op, toen bokte hij en ging van voren omhoog. Zijn hele rug stond bol. Net of wou hij mij er meteen weer afgooien.![]()
Gelukkig had ze hem beet, maar eng was het in ieder geval wel. Diegene heeft ook nagevraagd en het schijnt ook dat de afstammelingen van Uniform ook niet echt gemakkelijk zijn.![]()
Afgelopen dinsdag ging hij thuis weer omhoog. Woensdag hadden we hem mee naar een binnenmanege en daar ging het weer goed.
We kunnen gewoon niet goed op hem aan.
We gaan nu overleggen wat we doen. Als het niet wil lukken moet ie maar weer weg. Thuis rijd ik er ook al niet meer op, alleen lukt dat me niet.
Britty"]
Heeft je paard geen medisch probleem, waardoor hij pijn heeft als hij op rechts loopt? Is hij gekeurd toen je hem kocht?
[/quote]
[quote="Lielle"]
het klinkt voor mij echt als een medisch probleem. Dat zou ik eerst eens uitlsuiten.
[/quote]
Het klinkt voor mij ook als een medisch probleem.
[quote="Tripper schreef:
Als ik nu opstijg en ga zitten en wil wegrijden maakt hij z'n rug bol, en begint van voren en achteren omhoog te gaan.
Hoelang hebben jullie je paardje al dan ?? Tripper schreef:Een vriendin van ons heeft er zondag ook op gereden. Toen ze er op zat en weg wou stappen deed hij het weer, maar gelukkig stopte hij weer snel na een klein rondje. Daarna was het helemaal weer over. Na hem gerust gesteld te hebben en de lange teugel geven kon ze er daarna gewoon weer op rijden. Dit was op de ochtend. Ze wou op de middag nog wel een keer proberen. Toen deed hij het niet.
Tripper schreef:Een vriendin van ons heeft er zondag ook op gereden. Toen ze er op zat en weg wou stappen deed hij het weer, maar gelukkig stopte hij weer snel na een klein rondje. Daarna was het helemaal weer over. Na hem gerust gesteld te hebben en de lange teugel geven kon ze er daarna gewoon weer op rijden. Dit was op de ochtend. Ze wou op de middag nog wel een keer proberen. Toen deed hij het niet.
Rosemarijn schreef:Naar mijn mening (kan verkeerd zijn) is het paard niet ziek. Een paard kan zich alleen mooi maken (aan de teugel lopen) als ie "goed" is.
Ik ga me niet meer met dit topic bemoeien, dat paard heeft IMO overduidelijk een medisch probleem en ik vind het gewoon triest dat er niet naar gekeken wordt, maar met argumenten als "de vorige eigenaar zei" etc wordt bepaald dat hij gewoon in orde is.