Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
patsur schreef:Dus volgens Dominique moet het paard zich aan de slof stoten, zodat hij als het ware een ruk in zijn mond krijgt, gaat in verzet tegen jouw hand, en wordt gelijk weer in de krul getrokken. Beetje onzinnig, jij zorgt dat je paard gespannen raakt, jij trekt hem in de krul terwijl hij gespannen is, paard loopt gespannen in de krul. Conclusie: een gespannen combinatie! Niet mooi om naar te kijken, en ook nog eens slecht voor je pony ook. Ga eens GOEDE privéles nemen in een andere bak ofzo, zodat je pony niet afgeleid wordt, en kun jij je ook beter concentreren.
---> (losse slof, uitkijken niet op slof rijden, hulp vragen.) Anoeska schreef:Waarschijnlijk kan jij op een juiste manier met een slof rijden, maar de TS gebruikt nog zinnen als: "mijn pony moet leren z'n kop naar beneden te houden". Denk toch dat daar wel een groot verschil in zit!
Mijn idee is nog steeds dat ze beter gewoon goed les kan nemen, waardoor ze kan leren hoe ze de aandacht van de pony bij haar kan houden in plaats van bij het vriendinnetje in de wei ernaast.
ik denk dat t ook nooit zover zou komen dat mijn paard nog moet leren "z´n kop naar beneden te houden"
. Als ie zonder word gereden dan gaat hij niet sterrenkijken (maar ik weet dus niet of dit de reden is waarom de thiedemann werd gebruikt).
. Ik geb zover geen mening of je de thiedemann wel of niet moet gebruiken. Ik wilde alleen even mijn ervaring ermee met je delen.
Anoeska schreef:Ik heb eens in je profiel gekeken, dominique, en ik krijg het idee dat jouw niveau van rijden en dat van de TS nogal een eindje uit elkaar liggen.
Waarschijnlijk kan jij op een juiste manier met een slof rijden, maar de TS gebruikt nog zinnen als: "mijn pony moet leren z'n kop naar beneden te houden". Denk toch dat daar wel een groot verschil in zit!
Mijn idee is nog steeds dat ze beter gewoon goed les kan nemen, waardoor ze kan leren hoe ze de aandacht van de pony bij haar kan houden in plaats van bij het vriendinnetje in de wei ernaast.
Trouwens, als je idd goed wil leren paardrijden is les onontbeerlijk!
) Als zijn hoofd rustig aan naar beneden wordt verzocht (want meer is het niet met een thiedeman) dan gaat ie vanzelf meer over de rug lopen imo. Starbreeze schreef:Klopt wel, daarom is een thiedeman een veilige teugel om te gebruiken, die kun je nl niet strak trekkenTrouwens, als je idd goed wil leren paardrijden is les onontbeerlijk!
Persoonlijk zie ik liever iemand met een thiedeman rijden dan met een paard met zijn hoofd in de lucht met een vette onderhals die alleen maar sterker wordt alsie idd niet leert 'zijn kop naar beneden te houden' (prachtige woordkeuze) Als zijn hoofd rustig aan naar beneden wordt verzocht (want meer is het niet met een thiedeman) dan gaat ie vanzelf meer over de rug lopen imo.
dani1983 schreef:ik heb een vraag..
mijn paard komt steeds met zijn hoofd naar boven , en dan kan ik vragen zoveel als dat ik wil... maar dan komt ie nog niet omlaag![]()
nu is mijn vraag als ik hem nu een tiedeman (weet niet of ik het goed schrijf) om doe , zou dat niet helpen om hem te leren om mooi omlaag te blijven???
nou hoop dat jullie mij kunnen helpen..
dikke kus dani
moniekgouw schreef:heey....ik heb me pony ook een tijdje met tiedeman gereden maar dat was bij vooral een hulpmiddel om um nageefelijk te laten lopen....maar als jij ook wil da ie met z'n hoofd naar beneden gaat lopen zal ik als ik jou was een tiedeman gebruiken en anders een martingaal. als je alleen wil dat ie niet met z'n hoofd omhoog loopt
dikke kus moniek
' zijn dan ver te zoeken.