Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Idra schreef:valt hij naar binnen, zet jij je gewicht naar buiten. Als jij ook naar binnen zit, valt hij nog meer naar binnen.
Citaat:Als we allebei naar links leunen vallen we echter om!
Idra schreef:Voilà! De binnenhand hoger- methode helpt dan ook mee aan het rechtstellen van je paard.
Idra schreef:Houden jullie dan altijd handen netjes naast elkaar en rijden jullie alleen maar met je gewicht en benen? Nooit eens corrigeren met binnen-of buitenteugel wat meer druk? Hoe krijgen jullie dan STELLING (niet buiging)?
Tuurlijk moet je zo veel mogelijk langs achteren oplossen, maar wta als je paard extreem scheef is en bijvoorbeeld de rechterteugel blijft vasthouden?
Ronja schreef:Wat Idra (denk ik) bedoelde, is te vragen hoe je stelling krijgt als je je handen steeds bij elkaar houdt. Daarbij benadrukt ze nog dat stelling iets anders is dan buiging.
Sjuimpje schreef:Ik rij op de lange zijde ook met heel lichte stelling naar binnen, alleen ook met heel lichte lengtebuiging. Wanneer je alleen het paard in de hals buigt dwing je het paard eigenlijk om in de buitenschouder te hangen en dan kan het binnenachterbeen nooit ondertreden.
Citaat:Wanneer dit ook nog gebeurt dmv het omhoog brengen van de hand is 'hijsen' de eerste term die me te binnen schiet.
astridh schreef:Jazeker ik vraag stelling dmv het iets omhoog brengen van de binnenhand (hijsen zoals sjuim dat betitelt), voorafgaand aan de buiging. Ik vind dit overigens een vreemde manier van met elkaar discusseren, ik probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven hoe en waarom ik iets doe. Ik voel me hierdoor eerlijk gezegd een beetje in mijn hemd gezet