steigeren=>goede oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:29

laat maar, jullie nemen me toch niet seriues. moeilijk he? accepteren dat er meer wegen naar rome zijn...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:35

Natuurlijk neem ik je wel serieus (anders nam ik toch niet de moeite om steeds een berichtje te typen *LOL* ) We zijn het alleen niet eens.

Ik ben van mening dat er allerlei manieren zijn om steigeren op te lossen Wat jou manier is, is me nog steeds niet helemaal duidelijk, omdat je alleen maar blijft benadrukken dat je NIET SLAAT, maar wat je dan wel doet??? Maar ik denk ook dat een welverdiende tik op z'n tijd helemaal niet slecht is (en misschien in sommige gevallen, bij sommige paarden wel gewoon noodzakelijk)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:39

Ik zou die pony eens een goed pak ransel geven als ik jou was... Boos!

Al is-ie 'mishandeld', als-ie eerst niet steigerde en nu wel...
Hij is gewoon slim. Hij steigert, jij valt, nu mag-ie lekker een tijdje vrij. Verwend is hij!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:39

Ik negeer en ga voorover zitten, niet drijven, gewoon helemaal niets doen. echt niets, bewust uitademen en niets... als het paard weer geland is drijf ik aan, maar een paard gaat niet steeds hoger als je niets doet, doet 'ie het wel, dan zit je hem blijkbaar nog te irriteren.

Iedereen mag slaan, maar voor de mensen die dat niet willen (en ook wat aan zichzelf willen doen ipv het paard steeds de schuld geven) kan het dus ook anders.

zo duidelijk???

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:41

Ik ga met Missouri mee!
Alles wijst er op dat hij een leuk trucje heeft uitgevonden om onder zijn werk uit te komen.
Ik geloof dat het tijd wordt dat ie eens flink aangepakt gaat worden!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:49

Anoeska schreef:
Natuurlijk neem ik je wel serieus (anders nam ik toch niet de moeite om steeds een berichtje te typen *LOL* ) We zijn het alleen niet eens.

ja precies. Ik heb al eerder gezegd, als dat jouw manier is dan doe je maar, jij typt gewoon dingen waarmee ik het niet eens ben, als paarden die van nature niet dominant zijn en iemand die een paard straft geeft het paard de schuld terwijl die bij hemzelf ligt, en als je je paard wilt straffen dan doe je maar, maar eerlijk gezegd is de manier die jij gebruikt de enige goede en paardvriendelijke manier. En daar reageer ik dan op, omdat jij in je berichten doet dat deze manieren ondergeschikt zijn en de manier waarop jij met je paard omgaat, en dat is niet zo. Ze zijn allebei evenwaardig.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:51

daar heb je wel gelijk in, sorry

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:58

Duncan, Steigeren is altijd, maar dan ook altijd goed voor een enorm pak op de sodemieter............ er zijn namelijk veel subtielere manieren voor een paard om mij te laten weten dat hij het ergens niet mee eens is. En steigeren omdat het iets niet wil, is goed voor een paar draaien om de oren........ Alles mag behalve steigeren

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:01

da's duidelijk Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:03

gijsenkim schreef:
Duncan, Steigeren is altijd, maar dan ook altijd goed voor een enorm pak op de sodemieter............ er zijn namelijk veel subtielere manieren voor een paard om mij te laten weten dat hij het ergens niet mee eens is. En steigeren omdat het iets niet wil, is goed voor een paar draaien om de oren........ Alles mag behalve steigeren

Kan het er niet méér mee eens zijn.
Als er wat mis is met je paard, moet je dat al door hebben voordat-ie begint met steigeren (van de pijn of omdat hij iets niet kan bijvoorbeeld).
Steigeren mag NOOIT. En dan ook echt helemaal NOOIT!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:09

Ik heb ook nog nooit ouders gezien die nog nooit kwaad op hun kind zijn geworden..dat is toch eigenlijk precies hetzelfde? geen aanval ofzo..maar er zijn grenzen.voor een paard heel belangrijk

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:42

Ik ben met mijn paard achterover geklapt.. Geen pretje, soms zie ik het 's avonds ik me bed nog voor me.. Die enorme massa paard die op mij af kwam.
Ik stond te rillen maar was zo boos, dat ik dr weer op ben geklommen.
Mijn mams stond toe tekijken en eiste dat ik er vanaf zou gaan.. ik toch nog 1 rondje door gestapt. Maar ik kreeg zo'n last van me knie dat ik naar het ziekenhuis ging (zwaar gekneust)
mijn paard bleef achter e nwerd op stal gezet door een vriendin van me.

Ik heb natuurlijk mijn instructrice ingelicht, en die heeft haar een paar keer gelongeerd. Maar ook met longeren ging ze omhoog.. Dus naar de VA.. Toen bleek dat ze last had van haar voorbeen.. inwendig
de wekendelen waren nie tgoed Verward
het gewricht bij de hoef maakt dan te weinig hoefsmeer aan en daardoor beweegt het nie thelemaal lekker..
Ze heeft het nu ook aan haar andere been gehad.. (beide voorbenen)
allebei in gespoten..
en ik zit er nu al weer 5 dagen op.. En nu maakt ze ook gekke sprongen, maar niet meer steigeren. Puur bokken en blij zijn..
Ik zou er zeker een VA naar laten kijken.

Laat je niet van de wijs brengen door die mensen die denken dat het bij jou ligt.
Tuurlijk kan het bij jou liggen, maar in mijn geval lag het aan haar been. En kon ik er verder ook niks aan doen.
Ik hoop dat het niks ernstigs is voor jou..
Sterkte ermee

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:44

gijsenkim schreef:

helemaal mee eens...
Protesteren kunnen ze idd op veel mildere wijze Lachen
Staart slaan, hoofdschudden of zelfs een bokje... Knipoog