EvelienKiss schreef:TS, je klinkt perfectionistisch en lijkt streng voor jezelf. Je vergelijkt jezelf met anderen die verder zijn, meer kunnen of theoretische situaties die 'beter waren geweest'. Een recept voor negatieve gevoelens.
Perfectionistisch ben ik zeker. En een tikkeltje autistisch en ocd. Alles moet geordend en ik kan heel slecht tegen veranderingen. Die eigenschappen maken het niet makkelijker zullen we maar zeggen.
EvelienKiss schreef:Mijn idee is dat iedereen krijgt het paard dat het nodig heeft. Je hebt misschien niet 'per ongeluk' voor dit paard gekozen. Ik ben ervan overtuigd dat je juist (onbewust) voor dit paard hebt gekozen. Wat heeft het jou te leren?
Dat is een goede! Van dit paard heb ik echt énorm veel geleerd. Ik heb de Warwick Schiller methode leren kennen en ben daardoor echt een beter paardenmens geworden. Eerder deed ik nooit aan grondwerk, maar nu vind ik het juist leuk om me daar meer in te verdiepen. Zo zijn er nog wel meer dingen die ik idd nu juist geleerd heb. Daar ben ik ook wel heel dankbaar voor.
Dank voor je advies
@Romy1234 ik heb hsp even opgezocht en herken veel van de kenmerken in mezelf. Ik ben idd gevoelig en kan eeuwig in mijn hoofd zitten om over dingen na te denken. Dat laatste wat je zegt herken ik ook. Mijn paard kijkt heeeel graag naar fietsers/bewegende dingen/lampjes/etc. Ze vindt het niet persé eng, maar gewoon heel interessant. Dat maakt het rijden ook lastig omdat ik zoooo veel moeite moet doen om haar aandacht -op een paardvriendelijke manier- bij mij te houden. Zelf kan ik heel goed focussen maar tot nu toe neemt ze dat nog niet over.
@Celebi zelf met de trailer leren rijden wilde ik graag doen. Ik heb over een maandje 2 jaar mijn rijbewijs dus dan durf ik het ook wel aan. Even kijken nog waar dat het beste kan hier in mijn omgeving. Het is wel zo dat ik mijn paard niet alleen kan laden, dus heb ik altijd wel iemand nodig die daarmee kan helpen (en ook voor algemene hulp). Ik ben vrij nieuw op stal en heb daar nog niemand waar ik echt goed bevriend mee ben om mee te vragen als groom.
Celebi schreef:De beste man gaat mee voor zijn dochter omdat hij haar graag wil helpen met haar hobby. Als je dan voor dag en dauw elke keer opstaat, de weg op moet en de halve dag op een evenemententerrein staat doe je dat uit liefde voor je kind. En soms omdat ouders de hobby ook leuk vinden. Als je dan elke keer van je dochter hoort dat het niet leuk is en ze liever thuis is, dan zou ik als ouder ook wel achter mijn oren gaan krabben. Dat dit wat onrustig vaarwater meebrengt is denk ik niet ongewoon in deze situatie. Handig? Nee zeker niet. Zowel voor je eigen stress als de band met elkaar. Een goed gesprek aangaan? Ja zeker handig! Maar niet omdat de vader hier schuldig aan is.
Elisa2 schreef:Ik lees dit echt heel anders, ik lees dit als dat TS zich zo onmogelijk gedraagt door de spanning dat het voor de beste man echt niet leuk meer is om mee te gaan. Als er een aan frustraties moet werken dan is het de TS.

Dit klopt wel. Het is voor hem ook niet leuk om de halve dag kwijt te zijn terwijl ik met frustraties rondloop en niet gezellig meer ben. Mijn ouders vinden de paardensport leuk, maar dan moet ik het ook leuk voor ze houden en niet afreageren. Wat dat betreft heb ik het korte lontje van mijn vader geërfd en ik moet echt leren omgaan met lastige/niet leuke situaties zonder boos te worden
@Amado wat fijn dat je weer kan genieten van het buitenrijden. Goed dat je het toch bent blijven proberen en dan naar jezelf kon luisteren. Het is echt een soort reset ja!
Ik ga vanaf nu proberen alleen maar te genieten en zoeken welke dingen mijn paard zelf ook plezier in heeft! De dressuurlessen houd ik voorlopig aan zodat ik dat wel een beetje kan blijven bijwerken. Maar als ik de rest van de week niet rijd, ga ik me daar niet schuldig over voelen. In de winter heb ik sowieso minder motivatie om naar stal te gaan omdat ik het altijd koud heb. Dus dan is het wel even lekker om niet te hoeven trainen maar gewoon andere dingetjes doen.