discusssie! onervaren mensen die paarden ínrijden'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:16

sjonge jongen wat een verhalen!! ikben nu bezig met mijn eigen paardje in te rijden en heb hier voor ook al een paardje in gereden maar inderddaad altijd met goede begeleiding en nu ook weer als is het maar voor als hij gek gaat doen dat er nog iemand is om te zorge n dat je er zelf hee lvan af komt en voor die kinderen die er echt niks van weten laat het aan mensen over die er wel wat van weten want je brengt je zlef en het paardje in gevaar!

ook al zou ik nog 100 andere in gaan rijden dan doe ik dit altijd met begeleiding want je kan niet en het paard vast houden en er op gaan zitten enz enz daar heb je hukp bij nodig!!

nou mensen succes verder OK dan! OK dan!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:19

Ik was 12 of 13 toen ik mijn huidige pony (toen nog verzorgpony) ging inrijden. Had wat begeleiding van de toenmalige eigenaar van die pony, maar ik deed het vooral met een vriendin van mij. Nu wat jaren later vind ik nog steeds dat hij een goede basis heeft gehad en ben ik erg blij dat ik hem zelf heb kunnen inrijden.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:25

Ik ben ook met de meesten eens, het moet toch eens de eerste keer zijn dat je een paard gaat inrijden, de goede begeleiding is gewoon erg belangrijk. Toen ik een jaar of 12 was kreeg ik een nieuwe pony en die heb ik ook zelf ingereden, was al zadelmak (overigens erg braaf dier), maar wel met begeleiding, ook in de les met de ponyclub. Pony hebben we overigens nog steeds, mijn zusje rijdt er nu op, we hebben hem al 9 jaar Haha! Eerste paard echt zadelmak maken was denk ik op mijn 14de, wel onder begeleiding steeds. Eigenlijk elk paard onder begeleiding, ik zie mijzelf niet hup in m'n eentje op een onbeleerd paard stappen, beetje onverantwoord Haha!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:11

Zadelmak maken heb ik vaak zat gedaan
Het inrijden een enkele keer onder goede begeleiding
Van het zomer komen er ook 2 3 jarige naar me toe om worden interijden
Dit doe ik mede met een meisje van 13 die al 4 jaar een eigen pony heb en die alles van je wilt aannemen
Ik stap zelf niet meer op alles en vooral niet meer als ze nog geen ruiter kennen
Dit omdat ik toch met mijn benen zit en zo leert dat meisje erveel van

Ik had het nooit gedaan als ik zo verwent nest had wat niet wou luisteren en les nemen
Deze is OK dan!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:19

Toen ik 13 was heb ik voor het eerst een half arabiertje samen met mijn vriendin ingereden. Nou, het was een draaaaaaaaama.. Ze kende het verschil in hulpen niet, er zat geen rem op en ga zo maar door. Inmiddels is de pony overleden (dat lag niet aan ons hoor Knipoog )

En 1 jaar geleden heb ik mijn 2e paard ingereden. Dat is onder begeleiding gegaan en het is echt goed gelukt als zeg ik het zelf! Ik rijd er soms nog steeds op (inmiddels rijd er een ander iemand op omdat ik simpelweg geen tijd voor een 2e paard had) En ik moet zeggen dat alle knoppen er goed opzitten, dus een aplausje voor mezelf Bloos

Nee, maar ik wil niet zeggen dat ik nu ervaren ben, sterker nog ik denk juist nog steeds onervaren. Ik kan er nog zoveel bij leren.

Over een half jaartje is een Ubsalla, dochter van Jasmijn, ongeveer 4 jaar dus die neem ik dan weer onder handen. Het is een paard met een totaal ander karakter dan het 2e paard die ik had ingereden. Dus de aanpak wordt ook geheel anders en ik ga het rustiger doen want het is een pittige Engels Volbloed van 1.70.. Scheve mond

Ashley1998g

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:22

Ik heb zelf nog niet een paard ingereden.
Maar ik denk wel dat inrijden een stuk is van het begrijpen van het paard zelf..
k heb zelf veel verzorgpony's waarvan ik elke dag maar meer leer.
anderen karakters anderen benodigheden.
Maar ik vind dat je als 12 jarige geen shet inkanrijden.
Ken een meisje die heeft er paard de verkeerden dingen geleerd..
maar als je dan hulp krijgt van mensen die gewoon meer ervaring hebben in het
rijden, en paarden zelf dat je toch stukken verder komt en er later ook nog plezier van heb...
Ik vind verzorgen meer mijn ding...
hoewel ik 2 jaar manege les heb gehad(vond het totaal mijn ding niet om dat te paarden mak geslagen worden
en niet op diervriendelijke manieren)(niet elke manege is zo maar in mijn geval was dat het wel)en 2 jaar prive les
op friesen wat me heel wat beteren ruiter heeft gemaakt...
M.v.g :)

Eske_B

Re: discusssie! onervaren mensen die paarden ínrijden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:23

Getemd, topic is 6! jaar oud.

Ashley1998g

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:24

Arabiertje heeft temprament en als meisje van 13..
hoe goed je meschien rijden kan gaat dat je van je langszalzeleven niet lukken!
en meschien met extra hulp maar toch er pittige paardjes om interijden..
voor je het weet heb je met je ikdoehetweleven het helemaal verkeerd aangepakt :j

Ashley1998g

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:06

Of je nou 12 ben of 13..
of je nou wel eigen paard hebt of niet..
Inrijden is stukje begrijpen van paard zelf..
En Ik heb geen eigen Paard..
maar heb veel geleerd doorverzorgen van verzorg (Pony's)
Pas toen ik 12 was begon ik met 1e fries te verzorgen...
Later kwamen er nog meer meisjes bij die dachten ga er op zitten..
en laten zien wat ik kan met het grote ego van IKDOEDITWELEVENTJES!! :j
Maar neee :n Dat kan je nog niet als je 12 bent of 13 ookal heb je zo'n goeie begeleiding..
zoiets moet je aan iemand overlaten die werkelijk verstand heeft van Paarden zelf. en het rijden! :j
Denk dat je het beter bij een shet kan houden(ook dan is begeleiding wel handig) :o

Summertime_B

Re: discusssie! onervaren mensen die paarden ínrijden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:41

leeftijd maakt totaal niks uit vind ik!
De ervaring is belangrijk en hoeveel lef je hebt.
Ik heb zelf al 3 paarden zadelmak gemaakt in ingereden en ik zal je vertellen dat het belangrijk is dat je weet wat je moet doen.
Stap voor stap alles rustig opbouwen en ervoor zorgen dat het paard weet dat jij de baas bent.
Ben je een angstige ruiter dan in het inrijden van de meeste paarden niet geschikt voor je.
Aangezien paarden na een tijdje de kachel met je proberen aan te maken. (hiermee bedoel ik dus niet alle paarden, maar de meeste)

Summertime_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:42

Ashley1998g schreef:

Of je nou 12 ben of 13..
of je nou wel eigen paard hebt of niet..
Inrijden is stukje begrijpen van paard zelf..
En Ik heb geen eigen Paard..
maar heb veel geleerd doorverzorgen van verzorg (Pony's)
Pas toen ik 12 was begon ik met 1e fries te verzorgen...
Later kwamen er nog meer meisjes bij die dachten ga er op zitten..
en laten zien wat ik kan met het grote ego van IKDOEDITWELEVENTJES!! :j
Maar neee :n Dat kan je nog niet als je 12 bent of 13 ookal heb je zo'n goeie begeleiding..
zoiets moet je aan iemand overlaten die werkelijk verstand heeft van Paarden zelf. en het rijden! :j
Denk dat je het beter bij een shet kan houden(ook dan is begeleiding wel handig) :o

een shet? Vergis je er niet in wat voor sterk eigenwilletje deze beestjes hebben!