Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lovely schreef:Verder zou ik graag eens een ander argument horen dat ten gunste valt van de trainingsmethode en dan graag een andere dan "ze bewegen allemaal zo los in het lijf".
Lovely schreef:Het is een still van het filmpje van Sjef op Ictenos (met gogue). Thuis heb ik er diverse stills van, maar voor nu heb ik m even van Wouter geleend.

Wouter24 schreef:Ben het met verschillende mensen eens in dit topic, Jippie heeft gelijk de resultaten zijn er, Pipo heeft gelijk naar beneden trek praktijken is geen paardrijden in mijn ogen.
Ik vind wel dat zeker LDR maar weinig huis en tuin en keuken dat aankunnen, het Duitse systeem is op alle paarden te gebruiken.
Begrijp me goed ik aanbid absoluut niet dhr Jansen, maar hij heeft ooit gezegt:"slecht paardrijden kan in elk systeem" amen
Jippie schreef:
Kom op Wouter, wel zuiver in de leer blijven. In de krul trekken heeft niets met LDR rijden te maken!
Dat moet jij toch weten. Het zijn juist de leken die dat onderscheid niet kunnen maken.
Zep"]
[quote="Pipo"]
[quote="Piaffe schreef:Ik zal ook zeker niet ontkennen dat de bespiering er niet goed op ziet. Je mag Ozep zo bij mij op stal parkeren. Ik ben alleen niet weg van de manier van trainen, slofteugel gebruik en dat diepe rijden.
Zep schreef:Het vereist aardig wat ruitergevoel om een paard diep te kunnen rijden en toch op het achterbeen te kunnen houden. Daarom is het ook niet zo makkelijk na te rijden voor veel mensen. Sommigen vinden het daarom een slecht systeem, mijn mening daarover is dat het systeem niet uitgevonden is om door iedere idioot nagereden te worden, itt het Duitse skala.
Diep rijden is niet per defenitie slecht, net zomin als je met hoog ingesteld rijden per defenitie je paard vast rijdt. Het gaat juist om de afwisseling in verschillende trainingshoudingen. Dat is iets wat de mensen die diep rijden vaak meer doen dan de mensen die krampachtig aan het "dressuurhoudinkje" vast houden. Mensen die diep rijden rijden hun paarden ook hoog namelijk, omgekeerd komt veel minder voor.
Maar ik wil toch binnenkort als we dan zover zijn wedstrijd rijden maar ik weet nu eigenlijk helemaal niet meer hoe ik hem nu het beste kan rijden
Vroeger had je naar mijn weten eigenlijk niet zoveel methodes en ik heb zelf toch op M niveau gereden. Maar goed, ik wil hem absoluut niet verknallen en rij daarom ook zo nu en dan les met hem maar ben nu toch een beetje van mijn aprepó, wat zijn jullie tips hierover dan? Wat is voor mijn paard dan de beste rijwijze....dus de vraag is eigenlijk, hoe kan ik hem op de achterhand krijgen en toch ook rond en nageeflijk rijden op de loodlijn?
Welke methode zouden jullie dan aanpassen bij een jong paard?
Zep schreef:Ik denk dat beide redenaties verdraaiingen van de waarheid zijn.
Zoals ik al eerder zei: het systeem is niet gemaakt om door iedere idioot nagereden te worden (itt het duitse skala dat juist ontwikkeld is als lessysteem) Ik begrijp niet waarom het daarom per defenitie een slecht systeem zou zijn
Zep schreef:Ik denk dat beide redenaties verdraaiingen van de waarheid zijn.
Zoals ik al eerder zei: het systeem is niet gemaakt om door iedere idioot nagereden te worden (itt het duitse skala dat juist ontwikkeld is als lessysteem) Ik begrijp niet waarom het daarom per defenitie een slecht systeem zou zijn
Jippie schreef:Er is al een keer eerder een topic geweest naar aanleiding van het artikel in de paardenkrant. Daar heb ik onderbouwd waarom ik tegen ben.Pipo, als je geen voorstander bent van het LDR rijden dan vind ik dat prima. Maar als je gaat schrijven dat je geen voorstander bent omdat paarden in de krul worden getrokken dan heb je er echt niets van begrepen. Verder heb ik van jou nog geen enkel helder onderbouwd argument gelezen dat echt hout snijdt.
Mijn lofzang, over deze manier van rijden en de manier waarop mijn instructrice daar met mij mee bezig is, kun je lezen op pagina 4 van dit topic.
Jippie schreef:maar jippie, dat heb ik ook niet gehoord van de kant van de LRD voorstanders, behalve het feit dat de top er prestaties mee levert, wat geen bewijs is dat het systeem de juiste is tov het paard.Verder heb ik van jou nog geen enkel helder onderbouwd argument gelezen dat echt hout snijdt.