Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lottegold schreef:Paard loopt in de winter 4 uur per dag buiten in zeer grote paddock met 2 a 3 paarden.
( 30 x 70 ongveer) in de zomer 24/7 op het land. Dit word op en af gebouwd middels een overgang fasen. (Iedere dag steeds iets langer t land op)
3 a 4 x per week dressuur matig gereden. ( soms een sprongetje) 1 x per week naar buiten en 1 x per week aan de longe. Dit trainingsschema probeer ik aan te houden.
Kinke schreef:Maar over de rug rijden is toch niet iets wat het paard moet leren? Dat is iets van de ruiter moet leren. Als die het paard juist laat lopen, dus rechtgericht en met de juiste aanwijzingen, dan is het effect dat het dier daardoor ontspant en over de rug loopt. Het is geen trucje wat het dier dan standaard uit gaat voeren.
Elisa2 schreef:Even ter verduidelijking dan maar, dit paard kroop altijd erg graag achter de teugel. Dat heeft te maken met aanspanning van achter uit, wat hij moeilijk vond gezien zijn bouw. Als je vele dressuurpaarden zou trainen dan weet je dat de bouw daar invloed op heeft.
Maar aangezien de Bokt moraalridders liever oordelen dan vragen heb ik hem weg gehaald.
Bowo schreef:Ik heb de laatste pagina's niet heel zorgvuldig gelezen, dus misschien dat ik het heb gemist. Maar wat is voor jou het verschil tussen wel of niet los? Wat voel je dan?
lichtheid schreef:Bowo schreef:Ik heb de laatste pagina's niet heel zorgvuldig gelezen, dus misschien dat ik het heb gemist. Maar wat is voor jou het verschil tussen wel of niet los? Wat voel je dan?
Heel summier:
Bij losheid gaat je paard voor de loodlijn, neigt naar hals strekken en komt daarmee aan de teugel en is in draf in staat om afwisselend grotere of kleinere passen te maken zonder het tempo te hoeven verhogen.
Je paard is rustig, kalm, doet wat je vraagt zonder weerstand.
Bowo schreef:Ik heb de laatste pagina's niet heel zorgvuldig gelezen, dus misschien dat ik het heb gemist. Maar wat is voor jou het verschil tussen wel of niet los? Wat voel je dan?
lichtheid schreef: