Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ketly schreef:Superlief dat jullie meedenken en ik begrijp jullie reacties ook heel goed. Ik weet ook echt dat het er in zit maar nadat ik vandaag weer erg verdrietig thuis kom en met de handen in het haar zit, mis ik wel echt het ongecompliceerd rijden en lekker trainen.. Dit is misschien gigantisch egoïstisch maar ik vind het zo sneu voor haar ook dat we elkaar onder het zadel zo slecht begrijpen.
Ketly schreef:Ik ga binnenkort zelf naar de fysio, heb momenteel in de les goede hulp qua mijn zit, maar kom uit een zadel met erg veel wrong waar ik overheen kukelde. Daardoor valt ik gigantisch nu naar voren toe en probeer nu wat een goede zit terug te krijgen maar dat is helaas niet altijd makkelijk. Mijn instructie heb ik pas enkele weken, heb heel lang ook opties bekeken qua instructie maar tot nu toe altijd instructie gehad die niet helemaal bij ons paste. Volgende week donderdag heb ik een les staan met weer een hele andere instructie.
Gisteren begonnen we met het rijden heel goed. Lekker ontspannen en wat kleine oefeningen meepakken om wat los te komen. Daarna kwamen de menners in de bak ernaast en merkte ik al wel dat ze wat begon te knijpen en daar vooral mee bezig was. Ik heb geprobeerd om haar lekker naar voren te rijden en haar aan het werk te zetten, maar toen het ook begon te regenen begon het lekker werken vooral in steeds harder rennen. Ik heb heel lang geprobeerd om ook gewoon door te rijden maar ze bleef maar rennen. Daarna ben ik gaan stappen om weer even de ontspanning terug te krijgen, maar bij het stilstaan pakte ze het bit vast en ging ze daarin hangen. Ik heb wat overgangen geprobeerd maar het werd steeds erger.
Het zal zeker ook aan mij liggen, ik geef haar niet de schuld van dit alles maar ze heeft natuurlijk wel een bepaald karakter. Dat ik daar niet mee om kan gaan, is mijn schuld. Natuurlijk weet ik dat als ik een ander paard zou hebben ik ook wel tegen dingen aan loop, maar door al 5 jaar met haar te proberen laat ik denk ik ook wel zien dat ik zeker wel een doorzetter ben en ik het heus niet erg vindt als een paard het niet altijd goed doet of wat problemen heeft. Het is niet dat ik een bange ruiter ben, maar ik ben gewoon geen ruiter die een onzeker paard extra zekerheid geeft.
Ketly schreef:Ja als ik haar wel zou willen verkopen is dat geen impulsieve actie, heb eigenlijk altijd gezegd dat ze voor altijd blijft maar we moeten wel beide plezier houden in het rijden. Ik denk er over na om nog eens bitloos te rijden, dan heeft zij minder last van mijn eventuele wat instabiele hand en kan ze ook niet het bit vastpakken, dus dan is misschien de paniek wat minder groot. Ik ga uiteraard niet over één nacht ijs na al die jaren die we hebben meegemaakt. Zou ze ooit weggaan, dan gaat ze alleen naar een ruiter waarvan ik kan zien dat ze elkaar begrijpen en die haar wel die extra zekerheid kan geven.
Ketly schreef:Ik ga binnenkort zelf naar de fysio, heb momenteel in de les goede hulp qua mijn zit, maar kom uit een zadel met erg veel wrong waar ik overheen kukelde. Daardoor valt ik gigantisch nu naar voren toe en probeer nu wat een goede zit terug te krijgen maar dat is helaas niet altijd makkelijk. Mijn instructie heb ik pas enkele weken, heb heel lang ook opties bekeken qua instructie maar tot nu toe altijd instructie gehad die niet helemaal bij ons paste. Volgende week donderdag heb ik een les staan met weer een hele andere instructie.
Ketly schreef:Gisteren begonnen we met het rijden heel goed. Lekker ontspannen en wat kleine oefeningen meepakken om wat los te komen. Daarna kwamen de menners in de bak ernaast en merkte ik al wel dat ze wat begon te knijpen en daar vooral mee bezig was. Ik heb geprobeerd om haar lekker naar voren te rijden en haar aan het werk te zetten, maar toen het ook begon te regenen begon het lekker werken vooral in steeds harder rennen. Ik heb heel lang geprobeerd om ook gewoon door te rijden maar ze bleef maar rennen. Daarna ben ik gaan stappen om weer even de ontspanning terug te krijgen, maar bij het stilstaan pakte ze het bit vast en ging ze daarin hangen. Ik heb wat overgangen geprobeerd maar het werd steeds erger.
Ketly schreef:Het zal zeker ook aan mij liggen, ik geef haar niet de schuld van dit alles maar ze heeft natuurlijk wel een bepaald karakter. Dat ik daar niet mee om kan gaan, is mijn schuld. Natuurlijk weet ik dat als ik een ander paard zou hebben ik ook wel tegen dingen aan loop, maar door al 5 jaar met haar te proberen laat ik denk ik ook wel zien dat ik zeker wel een doorzetter ben en ik het heus niet erg vindt als een paard het niet altijd goed doet of wat problemen heeft. Het is niet dat ik een bange ruiter ben, maar ik ben gewoon geen ruiter die een onzeker paard extra zekerheid geeft.
Ketly schreef:Ik moet zeggen dat ik zelf in die 5 jaar ook niet altijd even fanatiek ben geweest. En het is gewoon een supereerlijk paard, kan ik er alles mee en kan gewoon heerlijk mee op buitenrit. Maar ik ben zelf gewoon ook niet altijd vlot genoeg om haar er doorheen te rijden.
Ben heel blij met alle adviezen en ik ga er zeker wat mee doen. Als er een leuk iemand voor haat langs komt is dan is dat misschien een leuke match en anders gaan we gewoon kijken hoe ver we komen.