Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseloverl schreef:Punt 1 magnesium bijvoeren bij een heet paard! Werkte bij die van mij geweldig. Voor de rest ga stomme oefeningen aanleren. Ik ging zoveel overgangen rijden dat ze moest gaan nadenken over waar ze dr benen moest laten dat ze rustiger werd. Gun het paard ook lol, weet niet of je bos/renbaan in de buurt hebt. Ga lekker een rondje crossen, dit vinden de hele heten vaak super leuk. Blijf rustig. Blijf nadenken hoe je het zelf doet want hete paarden denken teveel dus als jij rustig bent en dat uitstraald scheelt dut ook al. Geef ook jezelf tijd om te leren hoe hiermee om te gaan. Als je toch iets springerig t wil doen: balkjes stappen/draven/galopperen. Veel oefeningen rijden dus bijvoorbeeld een balk een heel eind van de ander en dan er tussenuit wijken. Galoppeer bijvoorbeeld een keer in, terug naar halt en dan rustig wegstoppen. Draaf een keer in, terug naar stap, dan aangaloperen dit soort dingen hielp bij mij super!
Absolem schreef:_kmbly schreef:Vandaag röntgenfoto gehad van de rug. Bleek dat het zadel geen goede druk verdeling had. Dierenarts zei dat dat het ‘probleem’ was voor haar vlugheid. Zaterdag al afspraak met zadelpasser
I smell bullshit... Met een röntgenfoto zet je botten op de foto. Als de bot structuur op de foto niet goed is in de rug, is jouw paard gewoon helemaal niet meer geschikt om op te rijden en moet je een ander paard kopen..
Dingetje nummer twee. Al zou jouw zadel wel passen. Zolang jij zo gods gruwelijk slecht zit op je paard blijft de druk verdeling slecht want jij zit niet in het zadel waar je zou moeten zitten als je niet als de sodemieter fatsoenlijk les gaat nemen.
Nou stoppen met die excuses van je. Je bent geen anky. En je bent al helemaal ook geen jeroen dubbeldam.
Dus NEEM FATSOENLIJK LES!!!...
Swanzie schreef:Kan zijn dat ts zo zit omdat het zadel te klein is.. dan kieot het zadel naar acgteren en ga je autimatisch in de stoelzit zitten... het maakt dan niks uit of jedebeugeks dan langer maakt of niet.
De druk komt dan volledig achter op de ledenpartij te ligfen, waardoor paarden ookvkucgtgedrag kunnen gaan vertonen omdat dat pijn doet
_kmbly schreef:Wat betreft zadel, een zadelmaker heeft meegekeken. Die had geen commentaar op hoe hij lag en hoe ik zat. En ik heb onder het zadel nog een pad. Als ik een groter zadel kwa Inc ga kopen loopt zij er niet fijn onder
_kmbly schreef:Wat betreft zadel, een zadelmaker heeft meegekeken. Die had geen commentaar op hoe hij lag en hoe ik zat. En ik heb onder het zadel nog een pad. Als ik een groter zadel kwa Inc ga kopen loopt zij er niet fijn onder