Geen druk in de mond willen accepteren? Hoe nu verder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:42

maria1990 schreef:
@Elisa2; ze trapt gericht naar de lijnen toe plus ze blijft bokken totdat de lijnen achter haar achterhand worden weggehaald. Hoe zie jij dit voor je om dit überhaupt te kunnen verbeteren? Haar gedrag wordt er niet beter op omdat ze heel gespannen plus nerveus wordt van lijnen om haar heen die tegen haar buik of achterhand aankomen.

@Mariljo; ik heb nog 1 volle pot magnesium in de kast staan dus als jij denkt dat ze hier baat bij heeft? Qua brokken en muesli hebben we al heel veel gewisseld plus uitgeprobeerd. Het enige wat we hiermee bereiken is dat ze nog drukker en schrikachtig wordt plus haar karakter wordt dan met de dag moeilijker hanteerbaar. Ik ga daarom zelf niet meer switchen met ander voer.

Zoals ik eerder al aangaf, door te longeren dmv de menpositie..dus geen lijnen achter haar achterhand langs. Daarnaast is het een kwestie van de-sensibiliseren..iets wat je juist heel mooi op de grond kan doen zodat je er ohz ook profijt van gaat krijgen.

http://www.correctedressuur.nl/page/rec ... bele-longe

Mariljo

Re: Geen druk in de mond willen accepteren? Hoe nu verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:40

Magnesium kun je altijd proberen als je het nog hebt staan.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 19:44

Vanaf volgende week gaat ze weer aan het werk. Ik zal jullie tips meenemen plus ermee aan de slag gaan :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:55

Ik ken zo’n paard wat met het bit lastig deed, alles geprobeerd, osteopaat erbij nee dit paard had écht geen kissing spines, want er waren geen blokkades.
Na tig probeersels en zelfs dierenartsen die het karakter vonden blijkt het beest gewoon wél kissing spines te hebben.
Oh en een blessure in de hoef die enkel op de mri zichtbaar was, het paard is nu grasmaaier.
Echt ik zeg laat los dat het oordeel van de osteopaat heilig is en laat de rug en hals op de foto zetten.
Dit was niet de eerste de beste osteopaat die zei dat er echt niks mis was qua kissing spines, ze had moeten beseffen dat ze geen röntgenogen heeft.

Wat je ook nog kunt doen is een keer Anne Brunot laten komen, zij is chiropractor maar tevens dierenarts en orthopeed.
Ze is niet goedkoop, maar ik vond het super besteed geld.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:18

Ik word toch zo doodmoe van die standaard ritueeltjes over dat elk paard maar kissing spines moet hebben tegenwoordig? Ik heb heel veel paarden in mijn leven gezien en gereden en ik weet zeker dat ons paard geen kissing spines heeft plus ze voldoet niet aan de symptomen van kissing spines. Zoals ik eerder al aangaf: ik zal jullie tips meenemen plus ermee aan de slag gaan :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:26

En ik word doodmoe van dat getob met die beesten zonder gedegen onderzoek en al die hij heeft echt niks want de osteopaat mensen.
Je weet pas als je foto’s hebt, tot die tijd heb je 0,0% zekerheid.
Sorry maar ik vind het aankloten wat je doet, en je bent echt nummer 300.000 die aantobt en aantobt om er mogelijk achter te komen dat je paard wel wat had.
Je gaat er toch niks mee doen, dat is mij wel duidelijk.
Sommige paarden met ks hebben geen blokkades, beest wat ik ken zat prachtig in zijn spieren, supermooi los was alles ik stond er met mijn neus bovenop bij de osteo.
Maar wel om de haverklap op twee benen staan, en geen aanleuning nemen.
Paard heeft heel wat uren met pijn door moeten werken vol in de staak, want het was karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:59

Er zijn nog honderden andere dingen naast KS mogelijk...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:56

Het gros van de rijproblemen zijn ruiterfouten. Ik zou ook geen zak geld naar de veearts brengen voordat ik heb uitgezocht of ik wel consequent en vertrouwen gericht rijd.

Jezelf als ruiter aanpakken en aanpassen is het moeilijkste maar goedkoopste om als eerste te doen.

Natuurlijk kan je voor de hand liggende zaken uitsluiten voor je opstapt. Wolfstandjes, scherpe kiezen. Knellend zadel, overgevoelige rug, moeite met halsbuiging.

Maar dan snap ik best dat je eerst rijtechnisch of vanaf de grond gaat schaven op zoek naar verbetering in het gedrag.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:27

Lees eens terug wat ze leuk vindt, en lees waar ze zich allemaal tegen verzet. Buitenritten zijn niet mogelijk, op vreemd terrein schrikkerig, alle verdere problemen... hoeveel plezier doe je jezelf en het paard nu en hoeveel tijd gaat het kosten voor jullie een echte combinatie zijn? Ik zou een ander, beter geschikt dressuurpaard kopen, want jij hebt een doel voor ogen waar dit paard tot nu toe niet geschikt voor is gebleken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 08:51

Heb je meerdere paarden? Want als dit degene is met de Kissing Spines, de halsartrose, de SI en botwoekering aan de atlas problemen dan is het niet zo raar dat je deze problemen tegenkomt.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 09:41

Lezen mensen het gaat niet om hetzelfde paard!

@Fellor en moonfish; daar ben ik mezelf bewust van en ik blijf ten alle tijden eerlijk tegenover ons paard qua medische zorg of wat dan ook.

@Kelly_ann; ik denk er precies hetzelfde over om het eerst onder het zadel op te lossen.

@Lindsey_99; dit is een heel goed paard en beter zijn ze er bijna niet te vinden. Het is sowieso al onnatuurlijk om überhaupt op een zoogdier te zitten dus moet ik mezelf er dan maar meteen eraan toegeven om ermee stoppen omdat sommige dingen niet zo gaan zoals ze gaan?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:47

Maar als een paard heel goed is, hoeft het niet te betekenen dat het ook goed gaat en ie alles leuk vind. Je zegt continu dat er geen aanleiding is om hem op de foto te zetten, omdat ze osteopaat heeft gezegt dat ie los is. Kan de osteopaat dan voelen of er iets mis is met zn botten? Ik heb weleens paarden gezien die helemaal los, soepel en fijn waren en alsnog iets hadden. Dit lijkt mij toch wel genoeg aanleiding om hem toch nog eens te laten checken, voordat je het probleem misschien alleen maar erger maakt.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:03

Klinkt verder als een wel heel rillerig paard. Wellicht eens veranderen van voer?
Ik heb mijn tinker eens oo een andere vitamine brok gehad. Dat was maar 80 gram!!
Hij veranderde van super relaxed en nooit schrikkem naar een adhd pony die stuiterde door de bak en werkelijk alles emg vond.
Zodra ik met deze brok stopte was het gedrag ook weer over

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:07

Onze osteopaat weet zelf heel goed hoe paarden individueel in elkaar zitten en hoe de botstructuur loopt. Ik weet dat er genoeg kwakzalvers rondlopen her en der. Ik heb zelf niet de minste osteopaat laten langskomen. Er bestaat maar een hele kleine kans dat hij er inderdaad naast zou kunnen zitten. Hij is altijd eerlijk over wat hij constateert en zegt altijd waar het op staat en hij zal mij heus wel doorverwijzen naar mijn dierenarts als het allemaal zo shockerend zou zijn wat ons paard zou moeten mankeren volgens jullie.

Natuurlijk is het zo dat ik de dierenarts erbij ga halen als blijkt dat ik er zelf niet verder uit ga komen. Ik heb nu geen enkele aanwijzing wat erop duidt dat ze stijf loopt of pijn heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 10-02-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:11

Kun je wel met je handen aan haar hoofd komen of reageert ze dan ook zo heftig?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 14:25

@Swanzie; ze vindt het heerlijk als ik op haar hoofd kriebel of haar aai op haar voorhoofd. Ze staat hoog in het bloed dus ze is inderdaad erg gevoelig. Qua brokken en muesli hebben we al heel veel gewisseld plus uitgeprobeerd. Het enige wat we hiermee bereiken is dat ze nog drukker en schrikachtig wordt plus haar karakter wordt dan met de dag moeilijker hanteerbaar. Ik ga daarom zelf niet meer switchen met ander voer.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:28

Kun je dan het hele hoofd goed aanraken? Ook bij de neus, wang en kaak?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:30

Wat zou er gebeuren als je haar helemaal van de brok afhaalt em overstapt op alleen hooi en een goede vitamine brok?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:32

Ik geb al mijn paarden (tot aan m gereden) altijd goed kunnen rijden op alleen hooi en eem vita,ime brok. Energie heeft ze genoeg, dus dat hoeft ze niet uit een brok te halen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:41

maria1990 schreef:
@Swanzie; ze vindt het heerlijk als ik op haar hoofd kriebel of haar aai op haar voorhoofd. Ze staat hoog in het bloed dus ze is inderdaad erg gevoelig. Qua brokken en muesli hebben we al heel veel gewisseld plus uitgeprobeerd. Het enige wat we hiermee bereiken is dat ze nog drukker en schrikachtig wordt plus haar karakter wordt dan met de dag moeilijker hanteerbaar. Ik ga daarom zelf niet meer switchen met ander voer.

Wat krijgt ze momenteel aan voer?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:42

Zoals ik al eerder zei denk ik dat de manier van Tristan Tucker best wel eens een goede optie zou zijn.

Mocht dat niet werken zou ik haar compleet na laten kijken.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:54

maria1990 schreef:
@Lindsey_99; dit is een heel goed paard en beter zijn ze er bijna niet te vinden.

Is dat dan tevens de garantie dat ze ook geschikt is voor het doel? Voor jouw doel?
Karakter, werkwilligheid, plezier, vooruitgang...?
Misschien is dit paard qua afstamming wel heel goed maar wat een paar eigenschappen betreft niet of minder geschikt; noch voor deze sport, noch voor de combinatie? (het zou niet de eerste zijn...)

Dat zegt niets over de afzonderlijke kwaliteiten he (dus noch van het paard noch van jou voordat daar weer een enorm gedoe over komt... ;) ) ik baseer het puur op wat ik lees in de afgelopen paar pagina's. Weinig plezier, weinig vooruitgang, veel verzet, ondanks de energie en moeite die erin gaat...
For so fay my two cents...

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:19

Zoals ik het lees vind ik het meer op gedrachs problemen kijken ipv lichamelijke problemen

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:13

Citaat:
kun je dan het hele hoofd goed aanraken? Ook bij de neus, wang en kaak?

Dat vindt ze allemaal prima! Qua brokken en muesli hebben we al heel veel gewisseld plus uitgeprobeerd. Het enige wat we hiermee bereiken is dat ze nog drukker en schrikachtig wordt plus haar karakter wordt dan met de dag moeilijker hanteerbaar. Ik ga daarom zelf niet meer switchen met ander voer.

@Woestein; ik heb de filmpjes van Tristan Tucker wel eens voorbij zien komen. Ik ga jou optie meenemen en ermee aan de slag.

@fransje23; ze krijgt 1 kilo brok per dag.

@Lindsey_99; het zou prettig zijn als jij geen dingen gaat insinueren die niet zo zijn.

@Salinero123; ik denk er precies hetzelfde over als jou :)

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:14

Ik zou haar ook echt helemaal van de brok,slobber en muesli e.d. waar veel suikers in zitten afhalen en haar op vitalbix zetten. En die pot magnesium opvoeren. En dan is verder zien. Vitalbix lijkt duur maar je voert er maar weinig van dus doe je bijna 2 maanden met een zak brok. Mijn paard eet twee keer per dag een flinke emmer met een pulp, luzerne en vitalbix daily complete. En doet het daar goed op met s avonds nog een flinke scheut olie door een beetje slobber. Kan me niet voorstellen dat ze van vitalbix drukker wordt.