Malle1970 schreef:Met dit paard ga je niet rechtrichten, daar werk je eerst aan impuls en dan ga je recht stellen ( want dat is totaal iets anders). Rechtrichten is dit dier nog niet aan toe.
Als jij het Skala kent, dan weet je dat die dingen samen meegenomen worden, je werkt niet aan losgelatenheid door takt te verwaarlozen, met het werken aan takt werk je aan impuls, en ondertussen richt je je paard recht, door gewoon de voorhand recht voor de achterhand te plaatsen. Dat is rechtrichten. En als je dat consequent doet op allebei de kanten, heb je uiteindelijk een recht paard.
Malle1970 schreef:En je stimuleert een paard met schakelen niet alleen op het sterke achterbeen.
Als je een paard niet rechtricht, en je bent alleen maar bezig met schakelen, stimuleer je hem alleen maar om het zwakkere achterbeen te ontlasten, en ben je dus gewoon bezig je paard nog schever te maken dan hij al is.
Malle1970 schreef:Maar dit is een discussie die ik hier verder niet voer met de internetkenners
Wat doe je dan op een discussieforum?
Malle1970 schreef:Ik kan hier alles wel bijvertellen wat je naast dat schakelen moet doen, maar dan ben ik een half uur verder met typen en dat investeer in liever in mijn lesklanten die er gewoon voor betalen.
Vooral niet meer hier posten dan, zou ik zeggen. En je mag van mij gerust een half uur typen.