Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Gertje_23 schreef:Dit paard belandt niet in de worst hoor! Dan komt ie gewoon weer lekker terug naar ze oude huisje
U bent de huidige eigenaar?
Cayenne schreef:Ik was er al bang voor dat de eigenaar dit topic zou lezen.
Ik denk dat TS de koop nu wel kan vergeten
karuna schreef:Een ding snap ik niet. Ik lees dit topic wel mee maar had nog geen mening. Hoe kunnen zoveel mensen zoveel meningen hebben over een paard dat idd niet het meest fraaie gedrag laat zien. Ik ken dit paard niet maar heb wel genoeg rotzakken in handen gehad (wel ponys) die allerhande bok en vooral steiger gedrag lieten zien.
Eenmaal fysieke problemen uitgesloten was het meestal een combinatie van niet goed passend tuig, een onervaren ruiter, te veel krachtvoer, te weinig vrije beweging of een combinatie ervan. Op een merrie na (bleek later echt een probleem en is de slacht inngegaan bij iemand anders).
Sterker nog mijn laatste top wedstrijdpony is in een jaar tijd van eigenaar naar eigenaar naar eigenaar gegaan vanwege zijn gedrag. Ja hij had soms zijn buien maar die waren goed te handelen toen hij eenmaal had afgeleerd dat achterover laten vallen niet gewaardeerd werd. En ik zijn gebruiksaanwijzing door had. Maar ik heb er een top pony aan gehad. Idem Karuna de was totaal hysterisch overspannen en gestoord. Is op haar twaalfde door ons behandeld als volledig groen en zijn we van nul weer begonnen. Voor mij een heerlijk dier met een eigen wil soms. Voor anderen een draak maar niet gevaarlijk alleen duidelijk
Als een dier in de normale omgang verder netjes is kun je er alsnog alle kanten mee op, mennen, fok hoeft niet altijd top van de top te zijn. Draagmerrie desnoods, grondwerk en vrijhejdsdressuur zonder rijden lange lijnen enz.
Waarom wordt dsn meteen geroepen beter af als worst, aan de hand van een foto op internet. Zonder uit te leggen waarom enz
Veraaaaah schreef:Het is maar net wat je zelf wilt. Maar wat als je het paard op de foto laat zetten, helemaal na laat kijken en ze blijkt dus iets ernstigs te hebben. Dan ben je je geld kwijt en je paard...