Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Je zit in alle filmpjes in stoelzit waardoor je achter de beweging komt en niet anders kunt dan heel groot sta-zit met een holle rug. Anders kukel je er af. Voor zo'n onhandige zit vind ik het nog knap dat je je niet bij elke pas ophijst aan de teugels. Je schouders en armen blijven netjes.
Eigenlijk denk ik dat de zadels niet helemaal bijdragen aan een goede zit.
Kinke schreef:MarZarascha schreef:Dat is inderdaad wat er gebeurt als je je tenen naar binnen draait..
Nope, is niet hetzelfde. Spiergebruik is heel anders, probeer het maar eens.
Malenka schreef:Een plat zadel zonder wrong geeft je juist de ruimte om je eigen onafhankelijke zit te ontwikkelen. Wees blij dat je geen kuipje met mega wrongen hebt. Daar zou je echt niet beter van worden. Je zou het alleen beter kunnen verbergen. En dat zou zonde zijn van jouw wil om echt beter te worden.
Ik blijf er bij dat je achter de beweging zit en raad je echt aan de eerder genoemde balansoefeningen te doen inplaats van je houding te forceren. Je hoeft namelijk echt niet veel te veranderen. Zoals ik al schreef zou ik je zelfs op mijn paard laten rijden. Dat aanbod staat ook nog steeds.