dit zijn ze; toffe combi als je ze zo ziet toch. Jammer dat het op hol slaan er tussen is gekomen....
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
horsies5 schreef:Het kan ook best zijn dat hij het bij een volwassenen helemaal niet doet..
ik had zo'n pony die mij iedere les de grond van dichtbij liet zien.. maar zodra er een wat meer ervaren kind op reed was hij braaf.. dat kind kon hem namelijk net corrigeren voordat hij idioot ging doen en ik voelde dat gewoon nog niet..
Als dat bij je dochter ook zo is dan is het een kwestie van wachten tot je dochter wat ouder en vaardiger is en het wel op kan vangen
bettyvn schreef:heel hard, mijn instructrice zegt altijd, als een paard gaat, dan gaattie kun je hoog of laag springen, hij gaat, 400 kg hou je gewoon niet tegen.
ik was zelf 11 en inimini op mn grote Epony. pony had trauma's en ik kwam amper met mn voetten onder het zadel uit.
en ja ik heb wat afgevlogen op dat beest, kan me vant eerste jaar weinig herinneren dattie NIET ging rennen, ik woon in een heel rustige omgeving en pony wist gelukkig altijd de weg naar huis, ben nooit gevallen, heb me verbaast over het uithoudingsvermogen (soms wel 2,5 km op hol) en de balans van dat beest(dijk op dijk af).
ben altijd heel thuisgekomen.
het hielp wel als ik met een ander paard samen ging rijden.
uiteindelijk groeit het vertrouwen zo dat het wel een keer op houd. wat bij mij ook hielp was een vast race momentje (laatste dijk met huis in de verte te zien)
mijn moeder zal vast dr hart vast gehouden hebben om mij zo te zien gaan, en ik zelf ook, maar toen ik er aan begon te wennen en het een soort van leuk begon te vinden werd paard zo veel relaxter. rijden inmiddels bit en tuigloos
oefening baart kunst, ga zelf mee met de fiets, hou in spannende situaties evt vast met een touwtje.
die van mij was eerst als de dood voor trekkers, ik keek altijd om me heen of ik er een zag, en als er een kwam was het racen naar het dichtbijzijnde dammetje er af springen en kalmeren vanaf de grond.
eerst een jaar op judo om goed te leren vallen
paardrijden is nou eenmaal gevaarlijk
pony tijd is nou eenmaal gevaarlijk en roekeloos
Willemina_L schreef:Dat is zeker een toffe combinatie en je bent er vast heel trots op! Het komt vast goed, je bent er mee bezig en ik zou voor de veiligheid zeker iets zoeken wat werkt voor jullie allemaal.
lalaluna schreef:bettyvn schreef:heel hard, mijn instructrice zegt altijd, als een paard gaat, dan gaattie kun je hoog of laag springen, hij gaat, 400 kg hou je gewoon niet tegen.
ik was zelf 11 en inimini op mn grote Epony. pony had trauma's en ik kwam amper met mn voetten onder het zadel uit.
en ja ik heb wat afgevlogen op dat beest, kan me vant eerste jaar weinig herinneren dattie NIET ging rennen, ik woon in een heel rustige omgeving en pony wist gelukkig altijd de weg naar huis, ben nooit gevallen, heb me verbaast over het uithoudingsvermogen (soms wel 2,5 km op hol) en de balans van dat beest(dijk op dijk af).
ben altijd heel thuisgekomen.
het hielp wel als ik met een ander paard samen ging rijden.
uiteindelijk groeit het vertrouwen zo dat het wel een keer op houd. wat bij mij ook hielp was een vast race momentje (laatste dijk met huis in de verte te zien)
mijn moeder zal vast dr hart vast gehouden hebben om mij zo te zien gaan, en ik zelf ook, maar toen ik er aan begon te wennen en het een soort van leuk begon te vinden werd paard zo veel relaxter. rijden inmiddels bit en tuigloos
oefening baart kunst, ga zelf mee met de fiets, hou in spannende situaties evt vast met een touwtje.
die van mij was eerst als de dood voor trekkers, ik keek altijd om me heen of ik er een zag, en als er een kwam was het racen naar het dichtbijzijnde dammetje er af springen en kalmeren vanaf de grond.
eerst een jaar op judo om goed te leren vallen
paardrijden is nou eenmaal gevaarlijk
pony tijd is nou eenmaal gevaarlijk en roekeloos
als het is zoals jij beschrijft kan ze stoppen...kmappe moeder heb je die dat allemaal heeft doorstaan....bij mij moet er toch een mate van veiligheid zijn