Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Skip alle adviezen hier op BOKT en bel morgen je DA voor een uitgebreid onderzoek..
Hobbyhorse schreef:Cowgirl schreef:Skip alle adviezen hier op BOKT en bel morgen je DA voor een uitgebreid onderzoek..
Dit is wel het beste advies![]()
Trouwens gewoon top van je dat je een topic hebt geopend om eens te vragen om raad hoor.
Maar de dierenarts weet het beste hoe hem weer fit te krijgen, hopen dat ie snel weer glimt en straalt.
Nog veel plezier met je vosreus!
Sizzle schreef:Als hij stijf staat van de wormen dan is dat beter om dat gecontrolleerd te behandelen.
Een paard kan sterven van dode wormen.
Ik ben ook geschrokken van de foto.
Er zit niets meer aan spier op.
Ik zou hier nooit op gaan zitten, gewoon aan de hand wandelen.
Dierenarts laten komen, goed voeren en met beleid ontwormen. Een mager paard mag namelijk ook niet zomaar moxidectine, dat wordt opgeslagen in vetweefsel. Is er te weinig vet dan kan het in het zenuwstelsel terecht komen en dat is zeer gevaarlijk.
Cowgirl schreef:Een vraag van mij aan alle ontwormers:
Als een paard zo stijf staat van de wormen moet je daar toch ook iets van terug zien in de mest. Al is het maar 1 of 2 wormen.
Cowgirl schreef:Sizzle schreef:Als hij stijf staat van de wormen dan is dat beter om dat gecontrolleerd te behandelen.
Dierenarts laten komen, goed voeren en met beleid ontwormen. Een mager paard mag namelijk ook niet zomaar moxidectine, dat wordt opgeslagen in vetweefsel. Is er te weinig vet dan kan het in het zenuwstelsel terecht komen en dat is zeer gevaarlijk.
Dit dus. Exact wat ik dacht.
Een wormenkuur is puur gif.
Cowgirl schreef:Kimmie25501 schreef:420BlazeIt, er zit sowieso een manege bij ons op stal. Dus daar wil ik wel naar gaan kijken. Maar het is zo rot omdat ik hem nog maar zo kort heb.
pleiada, bedankt. Het voelt gewoon heel stom. Maar ik wil echt het beste voor hem doen.
geerke, ik kan toch alleen ontwormen met recept van da?
Ook ga ik pas iets geven tegen iets als ik zijn bloed heb laten onderzoeken. Anders ga ik straks dingen geven die niet goed zijn of niet nodig zijn.
Dit lijkt mij heel verstandig. Ik ben ook best geschrokken van de foto.
Skip alle adviezen hier op BOKT en bel morgen je DA voor een uitgebreid onderzoek.
Ontwormen leuk maar lijkt mij ook wel handig te weten waar je voor moet ontwormen en voor hetzelfde geld heeft je paard iets heel anders onder de leden en is zo'n dosis gif juist niet goed.
Je hebt dan ook 1 persoon op terug te vallen ipv 100 bokkers die allemaal wat anders zeggen. Ook beter voor je ouders .
De senioren priores is gewoon ruwvoer die tip zou ik wel aannemen omdat je paard duidelijk wel wat voeding kan gebruiken.
Rijden moet je gewoon echt de komende maanden niet doen.
Een vraag van mij aan alle ontwormers:
Als een paard zo stijf staat van de wormen moet je daar toch ook iets van terug zien in de mest. Al is het maar 1 of 2 wormen.
Sizzle schreef:Een mager paard mag namelijk ook niet zomaar moxidectine, dat wordt opgeslagen in vetweefsel. Is er te weinig vet dan kan het in het zenuwstelsel terecht komen en dat is zeer gevaarlijk.
Shirley schreef:Misschien kregen die dezelfde antwoorden als ts hier geeft?
Al had ik als instructeur/stalhouder dan toch de ouders verwittigd
Ygritte schreef:Ik snap niet dat niemand in jouw omgeving daar iets van gezegd heeft.Instructeurs en manegehouders, die lopen er toch ook rond?? En die zien dit paard toch ook, zien zijn lichaam en zijn verminderde energie?? Vreemd.
Cowgirl schreef:Sizzle schreef:Als hij stijf staat van de wormen dan is dat beter om dat gecontrolleerd te behandelen.
Dit dus. Exact wat ik dacht.
Een wormenkuur is puur gif.
Kimmie25501 schreef:geerke, ik weet niet eens wat een pramox is.![]()
Maar ik ga dat echt wel doen. Hij kan trouwens ook totaal anders kijken hoor, dit was even een momentopname. Meestal kijkt hij echt intens blij. Tenminste, met zijn oren.
Babootje schreef:Ygritte schreef:Ik snap niet dat niemand in jouw omgeving daar iets van gezegd heeft.Instructeurs en manegehouders, die lopen er toch ook rond?? En die zien dit paard toch ook, zien zijn lichaam en zijn verminderde energie?? Vreemd.
TS heeft haar paard van de manege gekocht maar nu bij huis staan toch TS? Had zoiets in een ander topic van TS gelezen. Uit foto's van toen ze haar paard net had zag hij er inderdaad een stuk beter uit.
Het is TS haar eerste paard en ze heeft blijkbaar geen idee gehad dat ontwormen ook nodig is.
Qua instructie weet ik niet wat voor instructrice TS heeft. Er zijn erbij - ook zonder al te veel ervaring - die zich al gauw instructrice noemen.
TS valt niets te verwijten. Ze probeert goed voor haar paard te zorgen. En als haar ouders ook geen paardenervaring hebben dan wordt het wel lastig. Goed dat ze hier advies heeft gevraagd en goed dat ze de DA gaat inschakelen. Hopelijk zien we dan over een poosje heel andere foto's.