Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xyzutu2 schreef:Als de pony het op de bovenstaande manier doet en je vindt het écht een gevaar, dan kun je met halster rijden en daar met bitriempjes het bit aan bevestigen. Bij halsters zit de keelriem namelijk lager aan de bakstukken vast waardoor ze die in een hoek naar achteren trekken en ze niet meer zo makkelijk over de oren kunnen schuiven.
Pieteritus1 schreef:Ik zou ook heel graag een filmpje of een foto willen zien.
Het lijkt me stug dat een paard wat GOED opgetoomd is, zonder schuren of iets dergelijks, zijn hoofdstel uit kan werken.
Ik krijg eerder het idee dat het een én én én verhaal is: keelriem te los, neusriem los of niet aanwezig en bit te laag (en paard dat geen discipline heeft meegekregen).
Pieteritus1 schreef:Ik zou ook heel graag een filmpje of een foto willen zien.
Het lijkt me stug dat een paard wat GOED opgetoomd is, zonder schuren of iets dergelijks, zijn hoofdstel uit kan werken.
Ik krijg eerder het idee dat het een én én én verhaal is: keelriem te los, neusriem los of niet aanwezig en bit te laag (en paard dat geen discipline heeft meegekregen).
Sleeper schreef:Maar TS zegt dat ze niks merkt, dat het hoofdstel ineens zomaar pats boem af is. Althans zo laat ze het klinken. Ze heeft het niet over schudden met het hoofd of over een volle manenbos.
Lusitana schreef:
Shadow0 schreef:Lusitana schreef:
En dan toch nog 3 hindernissen foutloos springen
Je ziet dat het ergens in de loop van de wedstrijd al een beetje over de basis van de oren schuift, maar zo goed als onzichtbaar en zeker voor de ruiter. En dan schiet het er vanuit de voorwaartse beweging zo vanaf. Je ziet ook dat het niet komt door het bit: het bit gaat niet eens uit de mond.
Lusitana schreef:vuurneon, filmpje gezien dat ik heb geplaats? Me dunkt dat dat paard wordt bezig gehouden...
Anoniem schreef:Bij het filmpje dat jullie hier posten was later al verteld dat dat door het oornetje kwam
*kruipt weer onder steen*