Ballard_L schreef:Nicolle89 schreef:Ik ben sinds maart dit jaar aan de gang gegaan met een 4 jarige Sandreo merrie. Ik heb t heel vriendelijk en rustig op gebouwd. Eerst gestart met grondwerk en leiderschap. Daarna door naar de dubbele longe om te wennen aan een singel en teugeldruk op het bit.
Omdat ik nog geen goed passend zadel had heb ik de eerste keren met een bare back gereden zodat ze al ruitermak kon worden.
Inmiddels rijden we nu sinds een maand lekker de bak door. Dit is ongeveer 1 à 2x per week hooguit een half uurtje. Ze zoekt nog veel hulp en balans maar ze gaat echt met sprongen nu!! En in het halve jaar dat ik met haar werk heeft ze nog geen stap verkeerd gezet!! Ze doet zo d'r best! Ze geeft heel duidelijk aan als ze iets moeilijk vind maar ze is er niet op uit om me er af te krijgen ofzo. Zo vol van vertrouwen!
Als ik nu ga rijden start ik even met wat grondwerk en leiderschap aan de leadrope, klein drafje links en rechtsom en dan stap ik er op!
Galop hebben we onder t zadel nog niet al te veel gedaan mede omdat ze t aan de longe nog zwaar heeft met galopperen en de bak is behoorlijk zwaar en klein. Maar dit komt vanzelf
[ [url=m/3NjPSD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker ontspannen aan de dubbele longe van t zomer
[ [url=m/p8No0x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerste keer met bare back (L) en los!
[ [url=m/23Azwj.png]Afbeelding[/url] ]
Print screen van filmpje van vorige maand. Een van de eerste keren dat we echt lekker konden rijden!!
[ [url=m/sBDivX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is d'r dan! De lieve Galaxy!
Ha leuk om je hier tegen te komen Nicolle(zat met jou in de klas bij LDM361
)Galaxy ziet er goed uit!
Ik rijd op dit moment een 3-jarige Welsh Cob, Roadie. Hij is sinds juli onder het zadel en ik rijd hem vanaf augustus. Ik ben stiekem wel een beetje verliefd aan het worden op hem (ook al is het geen schimmel, merrie en springpaard). Hij heeft een heel fijn karakter, leert snel, is ontzettend lief en daarnaast ook voorwaarts.
[ [url=m/c04sYH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh zeker grappig!! Zo zie je maar! Bokt is klein! En wat een leuke cob!!