Gebroken arm & paard op hol. Ik weet het even echt niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 16:42

Lieve mensen,

Ineens kom ik dit topic weer tegen van 5 jaar geleden wat een ellende was dat.
Cornetto is gereden door een proffesional en hebben toen heel langzaam aan opgebouwd dat ik hem ook weer ging rijden toen ik hersteld was.

Nu 5 jaar later rijden we M dressuur en kan ik echt zeker zeggen dat het echt op en top mijn maatje is. Het heeft zeker wel 2 jaar geduurd maar dan heb je ook wat. Ook omdat ik wat angstig was geworden.

Goed ik dacht is wel leuk om te laten horen, verder blijft het af en toe een beetje een rare snuiter maar dat maakt hem ook wel weer heel uniek :)

Saskia9

Re: Gebroken arm & paard op hol. Ik weet het even echt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:47

Topic eerder niet gezien, nu wel nu hij weer boven kwam. Zo ontzettend fijn om te lezen dat jullie niet opgegeven hebben en nu een team zijn! Nog veel geluk met elkaar!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:18

Hoe grappig is het dat ik dit topic helemaal vergeten was en pas nu ik de update lees bedenk wie jij en Cornetto zijn :D , nu een geweldig team!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:19

Wat leuk om lezen dat je doorgezet hebt en er nu een fijn paard aan hebt! Nog vele leuke jaren met Cornetto!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:34

Wat een fijne update!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:51

Fijn dat het opgelost is :) pffff puberende paarden... :P

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:52

Wat leuk dat je hier terugkomt!
Arm helemaal hersteld?
En wat wat het voornaamste probleem volgens de prof en jou?

RachelB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:55

Fijn dat het is opgelost ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier bent van geschrokken. Ik heb zelf namelijk ook een ongeluk gehad toen ik de hoeven van mijn paard aan het schoonmaken was en het paard schrok en tegen mij aan sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:23

kel106 schreef:
Lieve mensen,

Ineens kom ik dit topic weer tegen van 5 jaar geleden wat een ellende was dat.
Cornetto is gereden door een proffesional en hebben toen heel langzaam aan opgebouwd dat ik hem ook weer ging rijden toen ik hersteld was.

Nu 5 jaar later rijden we M dressuur en kan ik echt zeker zeggen dat het echt op en top mijn maatje is. Het heeft zeker wel 2 jaar geduurd maar dan heb je ook wat. Ook omdat ik wat angstig was geworden.

Goed ik dacht is wel leuk om te laten horen, verder blijft het af en toe een beetje een rare snuiter maar dat maakt hem ook wel weer heel uniek :)

Wat goed! Daar doe je het voor! Superfijn om te lezen dat het zo goed gekomen is!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:38

Fijne update! Jouw arm ook helemaal goed hersteld? En uiteindelijk de reden van zijn gedrag nog kunnen achterhalen?

Op basis van je eerste Posts (die ik nu voor eerst las) dacht ik ook meteen aan introvert en sensibel paard die overprikkeld raakt. Hier werk ik ook met een aantal paarden die dat hebben, en als dat emmertje dan overloopt inderdaad in paniek schieten en niet meer te bereiken zijn. We zijn nu met trainen dat drempeltje steeds aan het opzoeken en oprekken en leren ze dat ze gewoon weer kunnen ontspannen. Hebben nu zelden meer zo’n paniek moment.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:55

Oh wat fijn om te lezen ! Vaak hoor je na een tijd niet meer hoe het gaat of juist dat het niet meer ging.
Wat fijn dat jullie de combinatie zijn geworden die je ook voelde te zijn <3

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:32

Super dat het zo afgelopen is. Ben wel heel benieuwd of je de rede van het gedrag nog hebt kunnen achterhalen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:42

Bloemmeke schreef:
Super dat het zo afgelopen is. Ben wel heel benieuwd of je de rede van het gedrag nog hebt kunnen achterhalen.

de reden is dat een nieuw paard vertrouwen moet krijgen in de ruiter, en andersom. Dat kan wel een half jaar duren, en soms, zie hierboven, wel twee jaar. Pas achteraf constateer je dat.

Fijn dat het een 'happy end' is met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:24

Lindsey_99 schreef:
Bloemmeke schreef:

de reden is dat een nieuw paard vertrouwen moet krijgen in de ruiter, en andersom. Dat kan wel een half jaar duren, en soms, zie hierboven, wel twee jaar. Pas achteraf constateer je dat.

Fijn dat het een 'happy end' is met je paard.

Dat kan, toch hoor ik graag van TS wat volgens haar de reden is.