Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjuimpje schreef:Longeren doe ik ook zo weinig mogelijk,
als ze goed rondgaan en bijzet accepteren ga ik erop, vaak is dat na 2-3 dagen. Ik vind het altijd een beetje stom om conditie te kweken als je er nog op moet, maar dat is persoonlijk.
Sjuimpje schreef:Longeren doe ik ook zo weinig mogelijk,
als ze goed rondgaan en bijzet accepteren ga ik erop, vaak is dat na 2-3 dagen. Ik vind het altijd een beetje stom om conditie te kweken als je er nog op moet, maar dat is persoonlijk.
Bij mij zijn ze tot nog toe ook altijd binnen een kleine week fijn zadelmak, het is er nog nooit onvriendelijk aan toe gegaan.
.
Het kan maar tegen je gebruikt worden.Desiree schreef:
Ten eerste is longeren bij jonge paarden mijns inziens een noodzakelijk kwaad. Die voltes zijn erg belastend voor de jonge pezen.

).
Desiree schreef:Tjezes, wat een eikel. Die snapt er geen hol van. ALs je een paard door hem zadelmak laat maken, dan zul je hem naderhand nog wel eens tegenkomen als je er zelf op gaat: een paard zonder vertrouwen. Nou, dikke pret hoor.....

).
Pipo"]
[quote="CGJ12 schreef:Wat wel handig is:
Herman Koorman komt gewoon bij je thuis langs!
Da's altijd goedkoper dan je paard een paar weken wegbrengen.

)Missouri schreef:Volgens mij zijn daar nog niet echt wetten voor, Desiree. Je kunt het als dierenmishandeling aanmerken maar als ze komen kijken en zien dat het paard een droge stal, water en voer krijgt kunnen ze weinig doen...