Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ChocooPrins schreef:Jij bent onder andere 1 van de mensen die over het internet kan zien wat er gaande is. En pb's stuurt om jezelf te verkopen.
Ik zeg niet dat ik voldoende kennis en kunde heb, ik ben eerder onzeker over zulke dingen. Ik vraag meningen. Omdat in mijn omgeving ze allen hetzelfde zeggen. Maar daar zeggen altijd van het zit in het hoofd, dus doorrijden. Terwijl dan wel achteraf blijkt dat beestje zijn voorbenen alleen maar athrose meer waren. Dus ik bekijk gewoon verder dan mijn neus lang is. Maar daarom ga ik niet van hot naar her gaan lopen naar allerhande mensen die denken beter te zijn dan een ander.
Ik ben in mensentaal wel een gebooren leider. Kan prima onderhandelen en mijn mannetje staan. Maar op het paard is een ander verhaal hoor. Grote mond, klein hartje. Dat zei ik al op pagina nummer 1. Maar tegenover mensen heb ik gewoon niet zo'n groot hart, als ik tegenover paarden heb.![]()
En het kan zijn dat ik ergens een vrijheid teveel heb gegeven, ik wil dat gerust aanvaarden. Alleen vind ik het bizar dat hij dat nu na 5 maand doorheeft.
Ik ben juist zelfzekerder geworden op het paard. Dus ook wel strenger en preciezer. Omdat hij dat nu ook aankan. Dus uitsluiten is toch de way to go vind ik zelf.
Jij zou gewoon willen klanten winnen. En iedereen jou richting in sturen. Zodat jij kan zeggen kijk wat ik heb gedaan. Ongeacht als het dier nu pijn had of iets anders.
Geen idee wie anouchka is. Ik kan niet meer goed volgen wie wat zegt.
Eileen_ schreef:astridklomp schreef:Nee? Moet je eens hier komen kijken. Paard die loopt zo het draad in of loopt achteruit de sloot in om z'n zin te krijgen. Of gaat bokken, of sprintje nemen, of hij gaat gewoon z'n eigen gang (gaat gewoon uit zichzelf een andere kant op), of trappen, of steigeren. Dit doet hij echt als hij merkt dat hij de ruimte heeft. Ontzettend gevaarlijk... Medisch is uitgesloten, hij is helemaal gecheckt en er is fysiek niks aan de hand met m. Is ook echt gedrag, want als er iemand op zit die duidelijk is doet hij dit echt niet. Hoef je m ook maar 1x aan te pakken en dan is t meteen klaar. Osteopaat en instructrice hebben ook allebei gezegd dat ze er zeker van zijn dat het gedrag is. Ik twijfelde eerst ook of dit niet iets medisch is, maar vooral sinds vorige week weet ik 100% zeker dat het dominantie/ gedrag is.Zo'n heftige reactie als dominantie? Ik geloof dat niet. Een osteopaat is geen wonderdokter, hij kan er niet in kijken. Ik denk nog steeds aan pijn. Het doet mij denken aan een paard van een kennis, een ruin. Die kon ook zo ontploffen, werd afgeschilderd als moeilijk en dominant paard. Werd helemaal binnenste buiten gekeerd maar was helemaal gezond verklaard. Dus men reed m flink door. Het bleef vechten totdat hij na een jaar licht onregelmatig ging lopen. Weer allerlei onderzoek, uiteindelijk overal foto's van gemaakt. Bleek hij al een hele tijd rond te lopen met een niet te genezen breukje in de schouder. Paard had dus al die tijd gewoon pijn gehad.
Wat trouwens wel zo is met dit paard, is dat hij dit veel meer en sneller doet als hij zich op stal verveelt. In de winter bijvoorbeeld staan ze op een stukje paddock+ pleintje+ stal. Heeft hij niet de ruimte om lekker te rennen en gek te doen. Hij verveelt zich dan dus dood en kan z'n energie niet kwijt. Dan is hij soms gewoon niet meer te houden. Hoeveel komt jouw paard buiten TS? En hoevaak wordt er iets met hem gedaan?
Wat ik zie op die laatste foto, TS, is een onzekere ruiter. Je laat je schouders hangen en valt met je bovenlichaam klein beetje naar voren. Die onzekerheid voelt een paard zo ontzettend goed aan.. Zo'n paard gaat de grenzen opzoeken en kijken tot hoever hij kan gaan. Als jij dat gebok dus eng vindt, en jij stapt huilend af dan betekent het dus dat hij de leiding overneemt... Het kan heel goed zo zijn dat hij aan de hand zo braaf is omdat jij dan wel zeker bent van je zelf en wel goed de leiding neemt, maar dat jij met rijden onzeker bent en onbewust die energie uitstraalt dus.
Die foto's van een tijdje terug vind ik die onzekerheid ook al veel minder uitstralen.
Ik denk echt dat het hier mee te maken heeft. Komt er ook nog bij dat het een hengst is, die hebben dat gedrag al sneller.