30 dagen challenge houding en zit, wie doet er nog meer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: 30 dagen challenge houding en zit, wie doet er nog meer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:01

Ik vond het eerste filmpje ook een beetje tegen vallen. Ik vond de uitleg erg beperkt en het filmpje te kort.. heb hem een paar keer moeten bekijken om het duidelijke verschil te zien.. zag elke keer wat..

Ik hoop dat de komende 29 dagen uitgebreider zijn.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:06

_Sim_ schreef:
Ik keek het filmpje via de ipad, hoorde helaas alleen het geluid en had een zwart beeld. Na 20 seconden kerreg ik ook een foutmelding en stopte het filmpje er mee. Straks maar even op de pc proberen.

Openen in safari dan! Heb zelfde probleem steeds. Maar bovenaan rechts op die drie puntjes klikken, dan op 'openen in safari' en dan lukt het wel :)

Ik zag wel wat ze 'mis' deed op eerste stukje. Maar ze stuiterde nog wel wat in tweede stukje. Nuja, ik snap wat ze bedoelt alleszins :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:06

Aangemeld, er is hier nog heel wat te verbeteren!

En kon ook niet heel veel met het eerste filmpje. Ik heb echt te weinig kennis om alleen met de goed/fout stukjes aan de slag te kunnen. Maar ik zag al veel reacties langskomen van mensen die hetzelfde hebben, dus ik denk dat er morgen wel extra info zal volgen..... Alle begin is moeilijk, dus ik geef het zeker nog een kans.

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 11:12

Ik zie echt wel verschil hoor. In het eerste filmpje lijkt het of ze veel meer aan de teugels "hangt" en zit ze zelf behoorlijk achterover. Op het tweede filmpje zie je dat ze zelf rechtop zit en dus niet haar paard in de weg zit.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:17

Coberlina schreef:
_Sim_ schreef:
Ik keek het filmpje via de ipad, hoorde helaas alleen het geluid en had een zwart beeld. Na 20 seconden kerreg ik ook een foutmelding en stopte het filmpje er mee. Straks maar even op de pc proberen.

Openen in safari dan! Heb zelfde probleem steeds. Maar bovenaan rechts op die drie puntjes klikken, dan op 'openen in safari' en dan lukt het wel :)

Ik zag wel wat ze 'mis' deed op eerste stukje. Maar ze stuiterde nog wel wat in tweede stukje. Nuja, ik snap wat ze bedoelt alleszins :)

Dank je ! Ga het proberen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:26

In het eerste filmpje zie je (duidelijk) dat haar romp niet stabiel is en dat daar veel beweeglijkheid ontstaat, terwijl de bekken strak gehouden wordt waardoor het niet fijn in de beweging mee gaat (botst in het zadel). Dit stoot door in de armen waardoor het paard elke pas teruggewerkt wordt in de mond.

De goede houding wisselt het om; er is stabiliteit in de romp en (iets te weinig) flexibiliteit in de bekken. De onderrug en bekken zouden imo nog verder mogen ontspannen om echt in de beweging van het paard meegenomen te worden, maar je ziet wel duidelijk het effect van de stabiele romp op de mond van het paard: De armen/handen/aanleuning wordt stiller waardoor het paard minder last van de ruiter heeft.

Ik vond het trouwens wel een interessant idee om eigen houding nu in stap, draf en galop te filmen & dan over 30 dagen nog eens.

Is het een idee om de filmpjes hier te posten om eens te kijken wat andere deelnemers zien?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:45

Ik had ook op wat meer uitleg gehoopt, maar dat komt vast nog :)

Filmpjes ga ik hier iig niet posten, ik maak met opzet geen ritp of haw topics aan omdat ik geen zin heb om met de grond gelijk gemaakt te worden :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:53

Filmpje viel mij ook tegen. Had verwacht dat de 'goed en fout' fragmenten wat langer zouden duren. Nu in die paar seconden kan ik er niet zoveel uithalen. Daarbij zie ik nergens oefeningen die je kan doen om dit te bewerkstelligen. Wat is een challenge zonder oefeningen? Hoe het wel moet weten we allemaal, maar hoe je dat kan bereiken.. daar zou ik graag meer info over willen incl bijbehorende oefeningen. Bijvoorbeeld buikspieroefeningen of oefenen op een yogabal oid.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:54

Helaas momenteel een kreupel paard, waardoor ik mijn houding nu niet kan filmen. Het eerste filmpje nog niet bekeken, maar ben erg benieuwd.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:57

Ik doe ook mee :D :D :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:01

Ik heb me ook aangemeld :j Vanavond eens even het filmpje bekijken!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:02

Ik ben benieuwd naar de video's.

Doe zelf oefeningen vanuit de ruiterfitness en fysiotherapie om mijn rompstabiliteit te verbeteren. Heb ook verschillende oefeningen om schouder en nek te kunnen ontspannen.

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:06

Ik heb mij ook aangemeld, ben heel erg benieuwd!

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:13

N0a schreef:
Filmpje viel mij ook tegen. Had verwacht dat de 'goed en fout' fragmenten wat langer zouden duren. Nu in die paar seconden kan ik er niet zoveel uithalen. Daarbij zie ik nergens oefeningen die je kan doen om dit te bewerkstelligen. Wat is een challenge zonder oefeningen? Hoe het wel moet weten we allemaal, maar hoe je dat kan bereiken.. daar zou ik graag meer info over willen incl bijbehorende oefeningen. Bijvoorbeeld buikspieroefeningen of oefenen op een yogabal oid.

Je kan het filmpje natuur 100 keer afspelen en voor tips hebben we nog 29 dagen te gaan. Gaat vast goed komen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:14

Ik doe ook mee! Ben heel erg benieuwd of ik er ook echt iets aan ga hebben :)

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:16

Ook aangemeld. :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:16

Ik ook :Y)

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:18

mag ik me ook melden?
ik trek de laatste tijd heel vaak mijn hak op, en mijn handen ;( haha

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:19

Ook ik doe mee! :)
Eerste filmpje is inderdaad alleen het verschil toch wel echt duidelijk te zien. Voor mij niet heel erg boeiend dit filmpje want hier ben ik zelf continu mee bezig en ook als instructie zijnde ben ik hier heel fanatiek mee bezig in mijn lessen. aanspannen vanuit en met behoud van de ontspanning

Ben wel super benieuwd naar de rest!

Ik ga morgen mijn stap/draf/galop laten filmen en dit iedere week bijhouden :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:20

Ik rijd helaas alleen 's avonds dus kan geen filmpje maken zonder dat het zwart is :(
Maar ik heb wel filmpje van vorige week een zitles, in draf. En een filmpje van een les 28-2. Dus die gebruik ik dan maar om te vergelijken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:21

Ik heb mij zojuist ook aangemeld.
Gekke is dat ik op mijn paard niet netjes kan zitten doordat hij extreem hoog opgooit. Zit ik op een ander paard dan zit ik vrij correct :+

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:24

Heb je geen verlichting dan Selina?

Nicje87, juist een leuke uitdaging om het ook op je eigen paard te gaan kunnen.
Dan is je zit toch nog niet correct en onafhankelijk genoeg dat het op de een wel lukt en op de ander niet. Maar je begin is er dus dat komt vast goed!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:25

Ik meld me ook.

Ik heb me zojuist aangemeld en het eerste filmpje al binnen. Vanavond maar eens bekijken.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:25

Ik heb me twee weken geleden ook aangemeld! Ik las op Facebook al dat veel mensen het filmpje niet duidelijk vonden en dat ze informatie miste, Hester schreef daarop dat ze de tip mee zou nemen en morgen meer uitleg zou geven bij het filmpje :j

Eerlijk gezegd vond ik het ook erg moeilijk zien, maar met de uitleg van Doubtless kon ik het duidelijk zien!

Ik wil ook een filmpje maken, even kijken of dat dinsdagavond kan. Stap en draf moet sowieso lukken, alleen galop heb ik nog niet meegepakt met mijn nieuwe bijrijdpaard (heeft een tijd stilgestaan). Ik kan natuurlijk even overleggen met de eigenaresse of ik alleen voor het filmpje een stukje galop linksom en rechtsom mee kan pakken. Het filmpje hier plaatsen durf ik wel hoor, maar alleen als andere meiden mee doen haha (peer pressure!). Wie gaat er ook een filmpje maken en plaatsen? :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:26

xLaus_ schreef:
Heb je geen verlichting dan Selina?

Jawel, maar donker + binnenbak = geen goede combinatie. Als het licht is heb ik al moeite om in de binnenbak goede foto's te krijgen.
Maar ga het toch even proberen, wie weet zie je ergens een schim rijden :')