Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Goyaja schreef:Ik zie een heleboel dingen die écht niet kunnen, maar eerlijk gezegd ook wel wat die kunnen liggen aan een verkeerde interpretatie (maar dan moet de instructeur het je nog een keer uitleggen en misschien voordoen zodat je het wel snapt).
Ik heb eerlijk gezegd nooit tips gehad waar ik echt niets aan had. Wel genoeg tips die op veel andere paarden misschien wel werken, maar bij die van mij niet...
Ook wel eens een instructrice gehad die mij en het paard waar ik op zat niet begreep. Het was een manegepaard en liep meestal mee in de G-les en bij beginnende volwassenen. Ik moest erop en hem "aan het werk zetten" (actieve achterhand en rugontspanning). Ik doen wat zij vroeg, maar het enige wat hij deed was heel hard rennen met het bit tussen zijn tanden. Na een kwartier kreeg ik hem nog niet terug en zij maar roepen 'Ze hadden je helemaal niet op dit paard moeten zetten, je kan er niets van!'
Ik zat jankend op die knol en heb de hele les alleen maar geprobeerd om dat paard rustig terug te rijden. Ik kreeg in dat uurtje de kans niet eens om aan zijn actieve achterhand te werken.
Blijkbaar was het een invaller en zei de bazin van de manege dat ik netjes had gereden en dat ze het knap vond dat ik hem uiteindelijk tóch rustig had lopen.
Het gaf me wel een oppepper, maar die reactie van de instructrice heeft er wel voor gezorgd dat ik lange tijd wat minder zelfverzekerd op het paard zat.
Adrienne93 schreef:Ik had bij de pony's al veranderd van vereniging, toen ik daar in de springlessen kwam was het in het begin leuk maar later...
Als mn ouders langs de bak stonden wat ik een topruiter!! de nieuwe gerco!! bewijze van dan he...
Stonden mn ouders in de kantine waar ze het niet konden horen wat ik een k*t ruiter, kon niks...
Zijn tips?
Teugels zo kort mogelijk, voor tegen houden en maar stampen met die benen dat die voorwaartser ging...
Na 2 lessen maar even naar de voorzitter gestapt...
Die-zien-we-nooit-meer-turrug!!:D:D
Op de orun-cursus een keer een ruiter gekregen die vertelde dat ze thuis altijd van haar instructeur de handen vast moest zetten (ze reed een 3 jarige die net 3 maand onder het zadel was) en maar moest aanvullen met haar been zodat die met zn hoofd naar beneden ging, als ie beneden was moest ze zo door blijven rijden anders trok ie er weer uit .....
En op concours... laten we daar maar niet over beginnen wat je daar ziet...Joolien schreef:Op de Almelose ruiterdagen hoorde ik een bijzondere. Amazone reed zz licht en moest voor nog meer druk opbouwen zodat hij ronder werd en meer op t Achterbeen kwam. Paard liep met de mond open, constant taktfputen zwaar achter de loodlijn op de voorhand. En maar zeggen 'ja daar ja, mooi!'
Like Wtf
Was dat afgelopen jaar? toen reed er ook zo'n iemand:P
Gruwelijk..!!
Malyma schreef:Eén van de naarste tips die mij ooit is verteld is: "als een paard steigert, moet je een glazen fles gevuld met ketchup tussen zijn oren kapot slaan.. Dat doet daar geen pijn en door de klap zal hij denken dat hij door zijn eigen toedoen zijn hoofd heeft gestoten en door de ketchup zal hij denken dat hij daarom bloedt"...!
Gruwelijk..!!
sanne1992 schreef:Malyma schreef:Eén van de naarste tips die mij ooit is verteld is: "als een paard steigert, moet je een glazen fles gevuld met ketchup tussen zijn oren kapot slaan.. Dat doet daar geen pijn en door de klap zal hij denken dat hij door zijn eigen toedoen zijn hoofd heeft gestoten en door de ketchup zal hij denken dat hij daarom bloedt"...!
Gruwelijk..!!
Ow kriebels, dat bedenk je toch niet. (oke ten eerste komt er in mij op, wie rijdt er in hemelsnaam met een glazen fles ketchup). Sommige "tips" zijn gewoon te bizar voor woorden.
Overigens heb ik mijn instructeur (waar ik echt heel blij mee ben) wel eens per ongeluk bijna geraakt met de zweep. Was met een oefening bezig en mijn zweep stak een beetje uit.
En dat is ook iets dat je wél hoort... ketchup in een glazen fles heb ik nog nooit gehoord
Mooi sprookje!
Malyma schreef:Eén van de naarste tips die mij ooit is verteld is: "als een paard steigert, moet je een glazen fles gevuld met ketchup tussen zijn oren kapot slaan.. Dat doet daar geen pijn en door de klap zal hij denken dat hij door zijn eigen toedoen zijn hoofd heeft gestoten en door de ketchup zal hij denken dat hij daarom bloedt"...!
Gruwelijk..!!
Minimousje schreef:Wat leuk dat je het omgekeerde van m'n topic hebt gemaakt!
Zoolgangster schreef:Wat steigeraars betreft: een tikje tegen de buik herinnert de slechterik eraan dat hij zijn buik blootgeeft, en dat is een kwetsbaar ding dus leren ze dan het steigeren beter af dan met ketchup, emmers water en eieren. Daarbij: zie jij jezelf al op het juiste moment en op de juiste manier ketchup, een emmer/fles water, of een ei op het paardenhoofd gooien? Ik niet!
Gelukkig heb ik ook geen steigeraars