Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lieskehh schreef:ik heb even je openingspost gelezen en je filmpjes gekeken.
Maar ik denk dat hij gewoon echt een loopje met je aan nemen is. Het ziet er niet naar uit dat die bang.
Heb dit namelijk met mijn eigen paard ook meegemaakt, die wilde niet langs een bepaalde omgeving en gaat dan exact hetzelfde doen nek erop hard lopen en niet richting die kan willen. Volgensmij moet je een conseqeunte ruiter erop zetten die hem is flink aanpakt desnoods stap je een aantal dagen over de hoefslag om te weten dat hij over de hoefslag moet en niet erlangs. Jij moet over hem de baas worden en nu is het volgennsmij andersom als ik die filmpjes zie.
Wat doet die als je aan de hand ernaast gaat stappen en draven over de hoefslag?
Goof schreef:0000 schreef:Weer bijgelezen krijg ik sterk het gevoel dat je het probleem onderschat of jullie niveau overschat TS. Je reageert totaal niet op de mensen die aangeven dat het probleem veel breder is en dat er bij jullie beiden een flinke knop om moet. Dit paard is niet lastig te rijden, dit paard is zelfs niet slecht opgeleid, dit paard is simpelweg niet opgeleid. Ze heeft niet geleerd op je te letten, ze heeft niet geleerd aan de hulpen te zijn en ze heeft geen enkele balans. Tel daarbij op dat jij haar nog verder uit balans haalt zowel door je zit als door je manier van hulpen geven en dat je (nogmaals, want imo is dat wel de kern van het probleem!) echt continu achter de feiten aanloopt in je rijden en de manier waarop het paard zich gedraagt is ineens niet zo raar meer.
Inderdaad. Ik stelde ook al de vraag of TS haar eisen niet veel te hoog zijn, maar daar komt dan geen antwoord op. Jammer.
Ik denk dat je veel te veel wil terwijl je paard nog niet eens recht kan lopen.
0000 schreef:Weer bijgelezen krijg ik sterk het gevoel dat je het probleem onderschat of jullie niveau overschat TS. Je reageert totaal niet op de mensen die aangeven dat het probleem veel breder is en dat er bij jullie beiden een flinke knop om moet. Dit paard is niet lastig te rijden, dit paard is zelfs niet slecht opgeleid, dit paard is simpelweg niet opgeleid. Ze heeft niet geleerd op je te letten, ze heeft niet geleerd aan de hulpen te zijn en ze heeft geen enkele balans. Tel daarbij op dat jij haar nog verder uit balans haalt zowel door je zit als door je manier van hulpen geven en dat je (nogmaals, want imo is dat wel de kern van het probleem!) echt continu achter de feiten aanloopt in je rijden en de manier waarop het paard zich gedraagt is ineens niet zo raar meer.
maaikemuis schreef:0000 schreef:Weer bijgelezen krijg ik sterk het gevoel dat je het probleem onderschat of jullie niveau overschat TS. Je reageert totaal niet op de mensen die aangeven dat het probleem veel breder is en dat er bij jullie beiden een flinke knop om moet. Dit paard is niet lastig te rijden, dit paard is zelfs niet slecht opgeleid, dit paard is simpelweg niet opgeleid. Ze heeft niet geleerd op je te letten, ze heeft niet geleerd aan de hulpen te zijn en ze heeft geen enkele balans. Tel daarbij op dat jij haar nog verder uit balans haalt zowel door je zit als door je manier van hulpen geven en dat je (nogmaals, want imo is dat wel de kern van het probleem!) echt continu achter de feiten aanloopt in je rijden en de manier waarop het paard zich gedraagt is ineens niet zo raar meer.
Inderdaad. Ik stelde ook al de vraag of TS haar eisen niet veel te hoog zijn, maar daar komt dan geen antwoord op. Jammer.
Ik denk dat je veel te veel wil terwijl je paard nog niet eens recht kan lopen.
Shanna schreef:Maar dat is zo verdomd moeilijk om daar aan vast te blijven houden omdat het me alleen maar verder van mijn doel af haalt, ik ben met rijden momenteel te snel te gefrustreerd op dit paard dat ik het niet meer wil accepteren, omdat ik weet dat ze het gewoon kan. Ze laat het alleen zo weinig zien..!
En dan wordt ik boos op haar, en dan wordt zij boos op mij, en dan zijn we samen boos op elkaar.. Tot het wel goed gaat..
Daarom vind ik het ook zo lekker als ik dan eens op ons andere paard kan rijden, want die doet het gewoon..! Maar ik moet het met dit paard voor elkaar krijgen..
Ik heb ook al eens met mijn instructrice overleg gehad van als ik haar door een ander zou laten rijden, echter is dat volgens mijn instructrice niet de oplossing voor ons probleem, zadel ik alleen een ander met het probleem op..
maura schreef:TS, je hebt het over jullie andere paard. Staat jouw merrie met dat andere paard samen? Zo ja, wie van de twee (of meer, als er nog meer paarden bij staan) is de baas? Of anders gevraagd: heb je ooit gezien dat jouw merrie zich door een ander paard liet wegsturen? Ik heb het niet over vechten of agressief gedrag, maar over of jouw merrie zich ooit door iemand laat vertellen waar ze wel of niet heen moet gaan?
Shanna schreef:Maar dat is zo verdomd moeilijk om daar aan vast te blijven houden omdat het me alleen maar verder van mijn doel af haalt, ik ben met rijden momenteel te snel te gefrustreerd op dit paard dat ik het niet meer wil accepteren, omdat ik weet dat ze het gewoon kan. Ze laat het alleen zo weinig zien..!
Goof schreef:Shanna schreef:Maar dat is zo verdomd moeilijk om daar aan vast te blijven houden omdat het me alleen maar verder van mijn doel af haalt, ik ben met rijden momenteel te snel te gefrustreerd op dit paard dat ik het niet meer wil accepteren, omdat ik weet dat ze het gewoon kan. Ze laat het alleen zo weinig zien..!
Ze kan het niet, ze kan niet eens rechtlopen, zw zwalkt, ze weet niet waar ze haar lijf moet laten, ze doet maar wat. Ze weet niet wat rechtlopen is, ze weet niet wat sturen is, ze weet niet hoe ze haar lijf moet gebruiken.
Ga daaraan werken, ze kan het echt nog niet.
En dan wordt ik boos op haar, en dan wordt zij boos op mij, en dan zijn we samen boos op elkaar.. Tot het wel goed gaat..
Daarom vind ik het ook zo lekker als ik dan eens op ons andere paard kan rijden, want die doet het gewoon..! Maar ik moet het met dit paard voor elkaar krijgen..
Shanna schreef:maura schreef:TS, je hebt het over jullie andere paard. Staat jouw merrie met dat andere paard samen? Zo ja, wie van de twee (of meer, als er nog meer paarden bij staan) is de baas? Of anders gevraagd: heb je ooit gezien dat jouw merrie zich door een ander paard liet wegsturen? Ik heb het niet over vechten of agressief gedrag, maar over of jouw merrie zich ooit door iemand laat vertellen waar ze wel of niet heen moet gaan?
Paard staat in onze eigen kudde van 4 paarden, de rang orde is: Oude merrie (moeder van mijn merrie) > mijn merrie > ruin van mijn vriend > mini van onze dochter.
De enige waar mijn merrie ontzag voor heeft is haar moeder. Maar ze is momenteel ook bezig om haar moeder van de troon te stoten zodat zij de leider van de kudde wordt..
We staan vlak bij zwolle/ heino gestald.
FriesWytske schreef:Wat ik in het filmpje zie en ook uit jouw tekst opmaak is, dat dit paard totaal geen leiding krijgt. Hij kan doen wat ie zelf wil. Ook lees ik steeds paard doet dit, paard doet dat. Nee, jij bent degene die het paard moet leiden. Ga aub lessen bij een goede instructie en volg een aantal privélessen ipv de lessen bij je huidige instructie. Want dit is echt wel te verhelpen.
Als ik zo zou rijden, zou ik bij wijze van spreken, een schop onder mijn kont krijgen van mijn instructeurs.
[...]
Daarom vind ik het ook zo lekker als ik dan eens op ons andere paard kan rijden, want die doet het gewoon..! [...]
Citaat:Ik heb het hele topic gevolgd. Net als anderen zie ik een paard dat een loopje neemt met de ruiter. Hier valt gelukkig wat aan te doen. Stelliing naar binnen ipv buiten.