Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ankie2011 schreef:Wat een draak zeg. Respect voor je dat je hem nog rijdt. Ik zou het wel begrijpen als je ermee zou kappen. Er worden hier goede adviezen gegeven, maar één ding is het wel het belangrijkste om te weten: je paard is het niet waard om met je leven te gaan stunten. Als hij nog gekker doet dan op het filmpje moet je je afvragen of je zo wel verder wilt. Je zit geweldig, maar je ligt er gegarandeerd een keer naast en dan kun je je lelijk verwonden. Waar leg je die grens?
sallandval schreef:Volgens mij is een deel van het probleem dat het paard het werk niet zo leuk vind als vrij rennen met zijn vriendjes. Eén ding is zeker: van straffen zal hij het niet leuker gaan vinden.
Van een goede opbouw wel, een paard is een gewoontedier en heeft deze gewoonte opgepikt omdat het hem iets oplevert (stoppen met rijden? Controle? PLezier?). Hem leren dat gewenst gedrag meer oplevert dan ongewenst gedrag is volgens mij de enige manier om een nieuwe gewoonte te creëren.
sallandval schreef:Volgens mij is een deel van het probleem dat het paard het werk niet zo leuk vind als vrij rennen met zijn vriendjes. Eén ding is zeker: van straffen zal hij het niet leuker gaan vinden.
Van een goede opbouw wel, een paard is een gewoontedier en heeft deze gewoonte opgepikt omdat het hem iets oplevert (stoppen met rijden? Controle? PLezier?). Hem leren dat gewenst gedrag meer oplevert dan ongewenst gedrag is volgens mij de enige manier om een nieuwe gewoonte te creëren.
Fjorj schreef:Staat hij wel eens buiten samen met die andere paarden? Want ik zou dat gewoon doen zodat hij in zijn vrije tijd daar lekker mee kan spelen, want als ik hem zo zie heeft hij daar best behoeft aan spelen met andere paarden.