vandaag écht een gevecht gehad met mijn pony: hoe verder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:01

Nou.
Hier een filmpje.
Je zit dat ze eerst stilstaat. dan wat begint te trappelen.
Dan wat schrapen en dan steigeren.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:02

Dit is volgens mij toch echt een pijnreactie.. Even de rug (nauwkeurig!) na laten kijken is misschien heel handig!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:06

En zal nog even een filmpje uploaden van haar gedrag voor het schapen, een moment geduld aub.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:06

Hier het filmpje:

Je ziet dat ze wat om zich heen staat te kijken of er iets te zien is, nog niets aan de hand, en als er niets te zien is gaat ze schapen en daarna ook steigeren 9staat niet op het filmpje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:08

Ook voor mij ziet dit eruit als pijn gedrag. Heeft niets met verveling of vervelend doen te maken.

Haal er ajb iemand bij die er wel verstand van heeft, en doe je pony een plezier en stap ajb niet meer op!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:09

Dat is wel een heel kort stukje film, kun je weinig van maken. Ik zou eerst eens het passende dekje bij je zadel gebruiken i.p.v. die inlages los erop leggen en dan een gewoon dekje eroverheen te mikken, dan zit het namelijk niet prettig voor je pony. Verder vind ik je wel een behoorlijk stuk te groot. Verder is het gewoon oefenen als het echt niet door lichamelijk ongemak komt. Zorgen dat je paard luistert naar wat jij wil..

In dat 2e filmpje kun je wel heel goed zien dat je echt veel te groot bent, je zit helemaal achterop het zadel, dat kan niet comfortabel zijn voor je pony :n
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 11-09-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:09

Nou nou, wat een overdreven gedoe.. Lijkt mij gewoon een geval van pony wordt boos omdat ze iets niet mag wat ze normaal wel mag.

Door in jouw geval stil te gaan staan, bouw je alleen maar meer spanning op waardoor je de situatie alleen maar erger en gevaarlijker maakt. Gewoon dus lekker doorstappen of draven. En langzaamaan leren dat ze niet alleen maar mag galoperen op die plek.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:11

Geryon schreef:
Nou nou, wat een overdreven gedoe.. Lijkt mij gewoon een geval van pony wordt boos omdat ze iets niet mag wat ze normaal wel mag.

Door in jouw geval stil te gaan staan, bouw je alleen maar meer spanning op waardoor je de situatie alleen maar erger en gevaarlijker maakt. Gewoon dus lekker doorstappen of draven. En langzaamaan leren dat ze niet alleen maar mag galoperen op die plek.

Hoe wil je die pony dat leren? Er moet toch ooit een keer een punt komen waarop je overgaat tot draven of stappen, en dan krijg je weer dezelfde situatie?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:11

Geryon schreef:

Ja dat dacht ik ook al, dat hij wacht tot het moment dat hij "eindelijk mag gaan"

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:15

Tja TS. Er worden meerdere quotes gepost uit jouw vorige topics. Maar toch stap je er op en toch ga je aan het rijden.

Allereerst mogen je beugels veel langer. Je zit nu kort om jezelf minder groot te laten lijken denk ik? Maar je bovenlijf laat zien dat je lang bent en dan kun je maar beter lekker gaan zitten.

Eerlijk gezegd vind ik het er uit zien alsof je het steigeren op zoekt. Ik zie je totaal geen actie ondernemen om het steigeren te voorkomen. Voorwaarts is in zo'n geval de oplossing.

Het zadel lijkt te groot voor de pony en dat samen met een te grote ruiter en jarenlange problemen, zoals te lezen in jouw andere topics, maken dit geen fijne combinatie.

Verkoop de pony, ga er andere dingen mee doen maar zijn mond kapot trekken is nooit de oplossing! Ik vind het dan ook zeer kwalijk dat jij desondanks zonder enige verbetering weer gaat opstappen.

upendo

Re: vandaag écht een gevecht gehad met mijn pony: hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:18

Niet om het een of ander hoor, maar je roept al een jaar dat je niet meer op haar rijdt, inclusief uitspraken over een verzorgstertje zoeken.

Houd de eer aan jezelf en stap er dan echt niet meer op.
Mennen vond je ook leuk toch?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:20

steigeren opzoeken, ja hoor. Natuurlijk.
Mijn zadel is niet te groot, verdiep je eens een boomloos voor je hierover gaat oordelen!
Voorwaats kan een oplossing zijn, maar dan heeft de pony nog haar zin.
Jarenlange problemen, hú, daar heb ik niets van gemerkt :')
Noem eens wat topics als voorbeeld, ik ben benieuwd!

Denk je dat ik expres zijn mond kappotgetrokken heb.
Kappotgetrokken is volgensmij ook wel een groot woord.
Gisterenavond leek het door het schuim veel erger.

Wat voor een verbetering zou er dan moeten hebben plaatsgevonden?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:22

upendo schreef:
Niet om het een of ander hoor, maar je roept al een jaar dat je niet meer op haar rijdt, inclusief uitspraken over een verzorgstertje zoeken.

Houd de eer aan jezelf en stap er dan echt niet meer op.
Mennen vond je ook leuk toch?

Ik zoek ook een verzorgertje hoor:
http://www.bokt.nl/markt/ad/289173/bijr ... 82%AC10-pm
Ik doe eigenlijk enkel nog met haar schapen drijven.
Iets waarbij ze echt nodig is! ik ben nu een jonge pony hiervoor aan het opleiden, over niet al te lange tijd gaat die dat ook overnemen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:22

Dan is dit een teken aan de wand dat je haar daar geen plezier mee doet, dus dan kun je er beter mee stoppen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:23

romyloverrr schreef:
steigeren opzoeken, ja hoor. Natuurlijk.
Mijn zadel is niet te groot, verdiep je eens een boomloos voor je hierover gaat oordelen!
Voorwaats kan een oplossing zijn, maar dan heeft de pony nog haar zin.
Jarenlange problemen, hú, daar heb ik niets van gemerkt :')
Noem eens wat topics als voorbeeld, ik ben benieuwd!

Denk je dat ik expres zijn mond kappotgetrokken heb.
Kappotgetrokken is volgensmij ook wel een groot woord.
Gisterenavond leek het door het schuim veel erger.

Wat voor een verbetering zou er dan moeten hebben plaatsgevonden?

Kan het niet zijn dat je het steigeren deed opzoeken voor het maken van het filmpje?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:24

Dan draai je om en rij je voorwaarts de andere kant op, of je draait haar op een volte of of.. Haar stil zetten en wachten tot dat ze zelf dingen gaat verzinnen is gewoon niet slim.
Desnoods rij je dat rot eind achterwaarts, maar nooit wachten tot ze gaat stijgeren, want dat is wachten tot ze achterover klapt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:24

[YRT] pony na 2 jaar nog steeds niet nagefelijk; toch hulpteugel? gewoon een voorbeeld.

Jammer dat je alle tips negeert. Zoals ik al schreef onderneem je geen actie en wacht je tot je pony steigert. Jouw reactie: anders krijgt ze haar zin. Als jij gaat stappen of draven krijgt zij helemaal niet haar zin. Jij bepaald. Jij vraagt namelijk of ze wil gaan stappen of draven.

Een boomloos zadel mag ook niet voorbij de laatste rib komen.

TS, waarom nog rijden? Laat die pony nou gewoon lekker rustig oud worden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:27

Selka schreef:
[YRT] pony na 2 jaar nog steeds niet nagefelijk; toch hulpteugel? gewoon een voorbeeld.

Jammer dat je alle tips negeert. Zoals ik al schreef onderneem je geen actie en wacht je tot je pony steigert. Jouw reactie: anders krijgt ze haar zin. Als jij gaat stappen of draven krijgt zij helemaal niet haar zin. Jij bepaald. Jij vraagt namelijk of ze wil gaan stappen of draven.

Een boomloos zadel mag ook niet voorbij de laatste rib komen.

TS, waarom nog rijden? Laat die pony nou gewoon lekker rustig oud worden.

Noem nog eens een voorbeeld, voor de rest is er namelijk geen te noemen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:28

Arc_En_Ciel schreef:
Geryon schreef:

Hoe wil je die pony dat leren? Er moet toch ooit een keer een punt komen waarop je overgaat tot draven of stappen, en dan krijg je weer dezelfde situatie?

Door enkel te draven op die plek in plaats van te galoperen, heb je al veel minder spanning dan dat de pony nu heeft. Spanning die niet zo gevaarlijk wordt, en waarin je dus kunt trainen. Door een tijd er te gaan draven, zal de spanning in die draf ook minder worden omdat ze door krijgt er niet te mogen galoperen. En zo kun je dus steeds wat langzamer gaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:29

Wederom TS je doet niks met de tips, of althans je reageert er niet eens op.

Geryon geeft een prima manier aan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:30

Voorwaarts hoeft overigens niet persé draf of galop te betekenen, je kunt natuurlijk beginnen met te stappen, heb je ook minder kans dat hij gaat steigeren dan met stilstaan. Ook niet heftiger gaan reageren als hij dat doet, dan bouw je alleen maar de spanning op.

(Als je nog gaat rijden, want ik vind om heel eerlijk te zijn dat je daarmee moet stoppen)

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:35

volgensmij past het zadel wel hoor. :)
verder heb ik niets te zeggen, behalve dat ik denk dat sommige mensen wel wat aardiger mogen zijn en dat jij inderdaad niet tegen kritiek in moet gaan..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:36

hohoho, misschien ben ik die tips eerst even het overleggen voor ik erop reageer.
De manier van geryon heb ik vandaag een soort van toegepast.
Gewoon max. 15 seconde stil laten staan en dan weer gewoon gaan stappen of draven.
Dit willen we geleidelijk gaan uitbouwen tot hij ook langer stil blijft staan en zeker niet meer steigert.

Over dat 144 verhaal weet ik niet eens of ik het nu grappig of enrm triest moet vinden :Y)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:39

Over dat te groot: zo grappig is dat de een en ander napraat.
in het schapendrijf topic zei bijna iedereen dat ik er nog wel op paste
in het ben ik te groot of te zwaar wred ook gezegd dat het nog wel kon.
En nu in dit topic opert 1 iemand dat ik te groot ben en iedereen volgt, van ja je bent te groot tot je bent veeeeeeeeeeeeeel te groot.

Terwijl in andere topics ik nogenaamd wel weer pas. Dus zo veel te groot zal ik niet zijn :')

Oja, en over dat mond kappot trekken.
Ik versta onder kapot trekken een scheurtje in de mond veroorzaken, niet complete mondhoeken kapot trekken. Omdat het in de mond is het het zich vermengd met speeksel ziet zoiets er gewoon erger uit.
er zit gewoon een klein scheurtje in de binnenkant van haar mond, niets mondhoeken kappot.
Ik heb net even een paar foto's gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RNVF7NF8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-38KDLLTZ.jpg
gewoon zoals iedere mondhoek dus.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:44

Wanneer ben je bij de tandarts geweest ?