Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geryon schreef:Nou nou, wat een overdreven gedoe.. Lijkt mij gewoon een geval van pony wordt boos omdat ze iets niet mag wat ze normaal wel mag.
Door in jouw geval stil te gaan staan, bouw je alleen maar meer spanning op waardoor je de situatie alleen maar erger en gevaarlijker maakt. Gewoon dus lekker doorstappen of draven. En langzaamaan leren dat ze niet alleen maar mag galoperen op die plek.
Geryon schreef:Nou nou, wat een overdreven gedoe.. Lijkt mij gewoon een geval van pony wordt boos omdat ze iets niet mag wat ze normaal wel mag.
Door in jouw geval stil te gaan staan, bouw je alleen maar meer spanning op waardoor je de situatie alleen maar erger en gevaarlijker maakt. Gewoon dus lekker doorstappen of draven. En langzaamaan leren dat ze niet alleen maar mag galoperen op die plek.

upendo schreef:Niet om het een of ander hoor, maar je roept al een jaar dat je niet meer op haar rijdt, inclusief uitspraken over een verzorgstertje zoeken.
Houd de eer aan jezelf en stap er dan echt niet meer op.
Mennen vond je ook leuk toch?
romyloverrr schreef:steigeren opzoeken, ja hoor. Natuurlijk.
Mijn zadel is niet te groot, verdiep je eens een boomloos voor je hierover gaat oordelen!
Voorwaats kan een oplossing zijn, maar dan heeft de pony nog haar zin.
Jarenlange problemen, hú, daar heb ik niets van gemerkt
Noem eens wat topics als voorbeeld, ik ben benieuwd!
Denk je dat ik expres zijn mond kappotgetrokken heb.
Kappotgetrokken is volgensmij ook wel een groot woord.
Gisterenavond leek het door het schuim veel erger.
Wat voor een verbetering zou er dan moeten hebben plaatsgevonden?
Selka schreef:[YRT] pony na 2 jaar nog steeds niet nagefelijk; toch hulpteugel? gewoon een voorbeeld.
Jammer dat je alle tips negeert. Zoals ik al schreef onderneem je geen actie en wacht je tot je pony steigert. Jouw reactie: anders krijgt ze haar zin. Als jij gaat stappen of draven krijgt zij helemaal niet haar zin. Jij bepaald. Jij vraagt namelijk of ze wil gaan stappen of draven.
Een boomloos zadel mag ook niet voorbij de laatste rib komen.
TS, waarom nog rijden? Laat die pony nou gewoon lekker rustig oud worden.
Arc_En_Ciel schreef:Geryon schreef:Nou nou, wat een overdreven gedoe.. Lijkt mij gewoon een geval van pony wordt boos omdat ze iets niet mag wat ze normaal wel mag.
Hoe wil je die pony dat leren? Er moet toch ooit een keer een punt komen waarop je overgaat tot draven of stappen, en dan krijg je weer dezelfde situatie?