Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RoosTinker schreef:1e les klassieke dressuur zijn mijn instructrice:
"ga mee met je heupen met de stappen die je paard zet."
geen s*ks beweging, maar een loop beweging maken met je heupen.
Tivoli schreef:Alles voorwaarts oplossen!
LesleyxLinn schreef:RoosTinker schreef:1e les klassieke dressuur zijn mijn instructrice:
Dit heb ik inderdaad ook geleerd.
Maar ik ben het nu weer aan het afleren omdat ik hoorde dat je hem dan wat tegen houdt in de beweging.
Het is niet ook niet handig als je de stap wil verruimen.
LesleyxLinn schreef:RoosTinker schreef:1e les klassieke dressuur zijn mijn instructrice:
Maar ik ben het nu weer aan het afleren omdat ik hoorde dat je hem dan wat tegen houdt in de beweging.
Geryon schreef:LesleyxLinn schreef:
Ik snap het eigenlijk ook niet. Je moet gewoon meegaan in de beweging. En dat is toch niet door een loop beweging te maken met je heupen?
LesleyxLinn schreef:Geryon schreef:
Ik snap het eigenlijk ook niet. Je moet gewoon meegaan in de beweging. En dat is toch niet door een loop beweging te maken met je heupen?
Als een paard zijn rechterbeen naar voren zet wordt die kant hoger dan de andere kant. Dus je gaat iets mee van links naar rechts.

)RoosTinker schreef:1e les klassieke dressuur zijn mijn instructrice:
RoosTinker schreef:1e les klassieke dressuur zijn mijn instructrice:
M_D_H schreef:RoosTinker schreef:1e les klassieke dressuur zijn mijn instructrice:
Maar als jij een sensibel paard hebt zullen die alleen maar harder gaan lopen...
Dan krijg je namelijk de heupdans zoals mijn instructeur dat noemt en hete paarden of sensibele paarden zullen daar op reageren daar hun tempo om hoog te gooien...
Geryon schreef:Ieder paard die juist aan de hulpen staat zou daarop moeten reageren. Als je meer doet dan alleen meezitten, dan reageert een paard daarop.

. Maar het werkt, paarden gaan met sprongen vooruit en de trainingen blijven veel leuker!Miepie77 schreef:precies, bij een paard wat erg graag loopt, moet je alles rustig maar wel duidelijk aangeven, jij bepaald het tempo, dus dan is het niet allemaal voorwaarts opgelost, maar juist gecontroleerd voorwaarts