aeolusnr1 schreef:Ik ga helemaal mee met het laatste antwoord van "ilja" en ook met wat "joolien" al heeft aangebracht.
Je zoekt de fout in alles en nog wat en niet bij jezelf, erger nog je gaat er van uit dat je als het ware bijna onfeilbaar bent, dat je het allemaal ondertussen al wel weet, ....
Dit is spijtig, zo zal je echt nooit tot een oplossing komen, want de fout zit heel zeker voor een deel bij jou.
Open je geest, verbreed je kijk , durf alternatieven op te zoeken, ....
Verander jezelf en je hebt ineens een ander paard.
maar of het die hoogte ook gaat halen tjaaa dat kan ik van achter de pc niet zomaar beoordelen, ik heb zelfs een beetje het gevoel dat het jou niet uitmaakt of het paard het wel aan kan, als hij maar springt ...
Speciaal voor jou heb ik even wat quote's van de TS geplakt.
Kan jij mij precies uitleggen hoe jij hier uithaalt dat ze zichzelf onfeilbaar vind? En dat ze geen oplossingen zoekt? Volgens mij geeft ze eigenlijk aan dat ze alles wat jullie aandragen in ieder geval heeft geprobeerd of als het mogelijk is, gaat proberen. En geeft ze meerdere malen aan dat ze begrijpt dat de fout bij haar ligt....
Het is een beetje andersom in dit topic. Iedereen draagt oplossingen aan, de TS geeft aan dat ze al die oplossingen al geprobeerd heeft en dat ze denkt dat dat niet werkt bij dit paard. En dan moet de TS out of the box denken en toch maar die oplossingen van jullie proberen? Wie staat er dan niet open voor iets anders en wil perse haar eigen methode aan iemand opdringen?
Wat is dat toch met de starre visie dat een sterker bit per definitie slechter is? Dat is pas tunnelvisie, iedereen weet dat niet elk paard op hetzelfde bit te rijden is.... Je moet altijd het dier aankijken en daar je methode op aanpassen, dus gewoon zeggen: ' Een sterker bit is nooit de oplossing' kan gewoon niet.
Ohja, de quote's, voor iedereen die blijkbaar de posts van de TS niet wil lezen en vind dat ze er niks mee doet:
Laurievc schreef:Die weigering is inderdaad mijn fout
Laurievc schreef:Thuis neem ik vaak kleine hindernisjes met draf of galopbalken ervoor zodat ik zeker niet fout kan komen qua afstand. Ze wordt niet heet, niet sterk en blijft mooi bij mij als ik dat vraag.
Ik ben op wedstrijd ook al opnieuw begonnen op lagere hoogtes, ook dit hielp eigenlijk niets.
Laurievc schreef:Thuis krijg ik wel dressuurles om mijn basis verder te blijven verbreden.
saskiakefie: Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat ik vaak enkel werk op haar bij mij te houden omdat ik niet weet wat ik anders moet doen. Ik heb haar eens 1x een parcours zelf laten lopen en toen had ik er ook geen goed gevoel over. Ik ben al enkele keren op verplaatsing gaan trainen en daar haar inderdaad eens stilgezet voor de sprong, maar dit had eigenlijk weinig effect op haar. Zoals al enkele keren gezegd: thuis kan ik haar rijden hoe en waar ik wil. Geen heet, sterk paard maar gewoon een paard dat netjes bij mij blijft en perfect reageert op al mijn hulpen. Ja, soms hebben we wel eens een miscommunicatie maar ik weet dat ik degene ben die fouten maakt en daar wil ik ook gewoon graag uit leren.
Laurievc schreef:Ik snap je

Hier zou het niet al te grote gevolgen hebben als ik de juiste wedstrijd uitkies.. Maar enkele weken geleden had ik me ook voorgenomen echt een trainingsrondje te rijden, en toen was ik haar ook quasi meteen kwijt. Zij heeft ook gewoon door dat ik niets te zeggen heb op die momenten volgens mij.
Laurievc schreef:Instructeur gaat haar deze week thuis al eens rijden, en waarschijnlijk een van de weken (als ik op vakantie) ben ook eens starten om te zien wat zij ervan zegt.
Zij is ook wel van mening dat ze door mijn hulpen heendramt.
Iig dankje voor het meedenken! Ben hier veel meer mee dan gewoon commentaar dat ik haar dwars zit etc. Ieder mens maakt fouten, ook ik.

Laurievc schreef:Bedankt voor de antwoorden! Ik zoek om te beginnen ook niet de fout bij haar. Ik weet dat ik de fouten maak, bij haar vorige eigenaars sprong ze vlot parcours van 120.