quarter omscholen tot polopaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: quarter omscholen tot polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:52

Heeft de trainer hier een eigen stal? Of betrouwbare Nederlandse referenties?
De link van de site die je had geplaatst was Argentijns.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:01

Vraag aan de trainer ook of hij contactgegevens kan geven van meerdere particulieren die via hem succesvol hun paard verkocht hebben. Vraag ook naar de gegevens van de paarden en de nieuwe eigenaren, als hij open en eerlijk is zal hij graag referenties geven, en die kun je checken op betrouwbaarheid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:10

Ik zou eerst eens antwoord willen hebben op de volgende vragen:

Jij gaat dus écht mijn paard 2 maanden te eten geven, uitmesten en trainen voor nul komma noppes?
En als hij ongeschikt is, krijg ik hem zonder enige rekening te betalen in tiptop getrainde conditie terug?
Als hij wel geschikt is, en het duurt 6 maanden voordat je hem verkocht hebt, blijf jij hem al die 6 maanden gratis en voor niets trainen en onderhouden?
En dan krijg jij voor al dat werk (laten we zeggen) 15% commissie, en dat is bij een verkoopprijs van 10.000 euro (en dat is griezelig hoog in deze tijden) dus 1500 euro?
En dat kan uit?

En dat kan nog steeds uit, aangenomen dat je 1 op de 3 paarden gratis terug geeft na 2 maanden wegens ongeschikt?

En gij geleuf dâ? :?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:13

Ibbel top berekening. En precies zo is het. En zodra jij moet betalen ervoor mooi een westerntrainer zoeken.
Waarbij, ik bied het je aan, als je haar in Duitsland wilt adverteren, en met jou prijs zou ze daar verkoopbaar moeten zijn, ik wil je best helpen met vertalen. Overigens de meeste Duitsers die westernrijden ook best goed Engels kunnen lezen en schrijven.
Er zijn best wel een aantal sites waar je haar gratis op kunt adverteren. En er zijn ook een aantal facebook pagina's speciaal voor de verkoop van western gereden paarden.

Just ask.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:50

TS, besef je je ook dat als ze weg is dat ze dan ook echt weg is?
Dan kun je nog een contract hebben, dat misschien niet eens rechtsgeldig is, maar als het dat wel is, moet je nog altijd nog je recht halen, en dat kan ook een hele hoop geld kosten.

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 07:36

marymary2 schreef:
Gini schreef:
Maar vind je het dan niet gek dat deze trainer jou zelf aanspreekt?
Een goede trainer, daar komen de klanten zelf wel op af hoor, die hun agenda's staan vol. Echt niet dat die Marktplaats gaan afschuimen om klanten te ronselen.

Hij is trainer in Argentinie, daar worden de quarters voor de polosport gebruikt. Mensen hier in Nederland kopen paarden van hem vanuit Argentinie, dit is echter heel duur. Vandaar dat hij de quarter als polopaard ook hier in Nederland wil introduceren.

Waarom? Houdt die zo erg van Nederland dat die die geste wilt doen? Heeft die dan zoveel Nederlandse kopers dat de massale omscholing van Quarters nodig is? Is de polosport in Nederland zo bloeiend? Waarom gaat die dan niet langs bij Quarter-fokkers of een Quarter-sportvereniging of weet ik veel wat, waarom particuliere mensjes aanspreken die toevallig eeen huis-tuin-keuken Quarter te koop hebben staan?

Je moet niet op alle vragen antwoorden, dat zijn vragen die jij je moet stellen. Laat je niet afwimpelen met 1 goed klinkend antwoord, blijf verder vragen naar het waarom.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:56

Ik vind het nog steeds te mooi klinken om waar te zijn.
Laat je niet verleiden met het mooie praatje dat je paard straks meer waard is.
Er zit te veel ogen en haken aan het verhaal.

Zo'n contract stelt in feite niets voor, volgens mij is hij pas echt rechtsgeldig als het bij de notaris is vastgelegd.

Doe goed research voordat je maar überhaupt erover nadenkt.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:03

Ibbel schreef:

Jij gaat dus écht mijn paard 2 maanden te eten geven, uitmesten en trainen voor nul komma noppes?
En als hij ongeschikt is, krijg ik hem zonder enige rekening te betalen in tiptop getrainde conditie terug?
Als hij wel geschikt is, en het duurt 6 maanden voordat je hem verkocht hebt, blijf jij hem al die 6 maanden gratis en voor niets trainen en onderhouden?
En dan krijg jij voor al dat werk (laten we zeggen) 15% commissie, en dat is bij een verkoopprijs van 10.000 euro (en dat is griezelig hoog in deze tijden) dus 1500 euro?
En dat kan uit?

En dat kan nog steeds uit, aangenomen dat je 1 op de 3 paarden gratis terug geeft na 2 maanden wegens ongeschikt?

Dit dus!
Ik heb dit topic met een beetje verbazing gelezen... dit doe je toch niet?
Als dat paard 'ongeschikt' blijkt, zie jij hem vast nooit meer terug.
En je weet trouwens zeker dat deze trainer bij die website hoort? Waarom bel je daar niet eens heen en vraag je naar zijn naam? Het lijkt imo erg makkelijk om te zeggen dat je uit Argentinië komt, dat is toch te ver weg voor jou om even een verrassingsbezoekje te doen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:34

Hier gaan mijn nekharen echt van overeind staan.
Ik begrijp dat het goed klinkt maar ik begrijp niet dat je er met open ogen in tuimelt.
Als je voor 750 een goed polopaard in Agantinie kan halen gaat hij er echt niet
3500 (verkoopprijs) + 1000 (training + 300 (voor de 1 op de 3 paarden die afvallen) = bijna 5000 euro aan uit gaat geven. En nog weet ik hoeveel voor het transport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:41

Ibbel schreef:

En dat kan uit?

Variatie op de "hardhout plantages"

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:40

myk_en_shant schreef:
Ik vind het nog steeds te mooi klinken om waar te zijn.
Laat je niet verleiden met het mooie praatje dat je paard straks meer waard is.
Er zit te veel ogen en haken aan het verhaal.

Zo'n contract stelt in feite niets voor, volgens mij is hij pas echt rechtsgeldig als het bij de notaris is vastgelegd.

Doe goed research voordat je maar überhaupt erover nadenkt.

Rechtsgeldigheid van het contract is het probleem niet (wat je in de kroeg op een bierviltje schrijft met handtekening kan al rechtsgeldig zijn), wel het uitgevoerd krijgen wat er in staat, zeker omdat 1 partij uit een ander land komt en er wel eens 2 heel verschillende wetten kunnen gaan spelen.

TS: laat je niet oplichten, kap dit contact af (want zulke figuren zijn erg goed in mooie overtuigende praatjes) en zoek een wel oprechte koper voor je merrie.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:47

Ik ben benieuwd hoe dit af loopt....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:01

Ik zou zeker een jurist naar het contract laten kijken. Het zou mij niet verbazen als ze bv straks een behoorlijke prijs vragen voor het 'introduceren in hun community' (dus oa. de advertentie op de website) gaan vragen. En je dan niet meer echt terug kunt aangezien ze jou al twee maanden training hebben 'geschonken'. Die website ziet er niet uit alsof het een site is waar je gratis op mag adverteren (is zelfs marktplaats immers niet).

Zelf vraag ik me af hoe geschikt polo is voor een angstig paard; mij lijkt een polowedstrijd met vliegende ballen, stokken, rennende andere paarden en joelende mensen niet minder eng dan een gemiddelde bosrit. Bovendien zal die man niet alleen vanwege het feit dat niet elk paard geschikt is liever andermans paarden gebruiken, maar ook omdat polopaarden zeker net zo vaak uitvallen wegens blessures als andere sportpaarden... dat stoppen, wenden en keren is natuurlijk niet risicoloos. Als het paard een (ernstige) blessure oploopt dan neem ik aan dat hij terugkomt bij jou? In het ergste geval moet hij worden ingeslapen en heb je niets.

Als het mijn paard was zou ik het niet doen denk ik. Ik zou hem eerder een maandje bij John Erb neerzetten om goed buitenritproof doorgereden te worden en hem dan verkopen aan een westernruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:05

Bedenk trouwens wel dat Quarters al behoorlijk wat geld waard zijn als ze gewoon fatsoenlijk zijn getraind voor de westernsport. Ik weet niet zoveel van Polo, maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat een ''introductieproject Quarters in de Polo'' opeens meer geld oplevert dan een goede western getraind quarter.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:07

Ibbel schreef:
marymary2 schreef:
In tegenstelling tot de meeste hier, snap ik hun constructie wel. Dit is wat deze trainer doet. Hij traint paarden voor anderen en verkoopt ze voor hen. Dit is zijn vak.

Dus daar verdient hij z'n brood mee :j

Citaat:
Hij zegt ook eerlijk, dat wanneer ze niet geschikt blijkt te zijn, ik mijn paard weer terug krijg. En niet verprutst, maar in goede shape en een stuk wijzer. En daar geloof ik hem wel in, als ik hem zie rijden.

En dat krijg jij kado van 'm. Yeah, right...

Jij krijgt je paard na 2 maanden getraind terug, met de mededeling: ongeschikt, en een hele vette dikke rekening. Wedden?

Ik heb hetzelfde idee bij dit verhaal als Ibbel. Sorry...
Wie betaalt de stallingskosten en de trainingskosten?
Is dat ook geregeld in het contract?

Ik snap dat je je paard een andere carriere gunt, maar is het contract wel rechtsgeldig?
Stel dat ze je paard verkopen zonder dat jij er iets vanaf weet?
Je zal ongetwijfeld het paspoort bij moeten leveren; dan sta je nergens...

Nee, ik zou zeggen: ze kunnen het paard kopen, met recht op terugkoop.
Dus op basis van een standaard koopcontract, dat wel rechtsgeldig is. ;)

PS: sallandval geeft ook nog een mogelijkheid aan. Dat zou mij meer aanspreken om te doen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:10

Er is maar één simpel antwoord: niet aan beginnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:13

Ik heb alleen wel het gevoel dat we met z'n allen tegen een muur aan het praten zijn.

Dan doe ik nóg een voorspelling: over 2 maanden is er een nieuw topic met de titel: "Help, opgelicht, wat kan ik doen?"

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:13

ik denk het ook -O-

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:28

Nou TS, oplichters kunnen fantastisch praten. Die zullen je altijd een goed gevoel geven als je met hen praat. Ik zelf zou er niet aan beginnen en als je er toch aan begint, dan lijkt me een veel simpelere constructie veiliger voor je:
Zij KOPEN je paard en proberen en trainen haar die 2 maanden. Mocht ze niet geschikt zijn, dan koop jij haar in goede conditie terug voor de verkoopprijs. Zij zijn op die manier even veel geld kwijt (stalling/training/tijd). Zij lopen het risico van het opdraaien voor de kosten van een blessure (maar je gaf zelf al aan dat zij dit in hun constructie voor hun rekening nemen). Maar jij loopt niet het risico dat je je paard kwijt raakt, nooit meer terug ziet en naar je centen kan fluiten. Dus als je er echt serieus over nadenkt; stel het ze eens voor en als ze daar al niet aan willen beginnen, dan denk ik toch echt dat er iets niet klopt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:32

Benieuwd hoe TS er na het lezen van de reacties hier nu in zit?
Iedereen is heel eenduidig in de adviezen.

Hoe denk je er nu over TS?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:32

OK, dan stellen we het nog simpeler TS. Wie garandeert jou dat de man gaat DOEN wat het ZEGT dat hij gaat doen?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:36

Ik snap niet dat je er over denkt om je paard te verkopen als polopaard als je het beste voor haar wil.
Als ik naar polo wedstrijden kijk op tv(wat ik nu dus niet meer doe),dan weet ik genoeg en zou ik mijn paard daar never nooit niet naar verkopen.

verder denk ik inderdaad dat je niet aan deze constructie mee moet werken.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:42

Ik sluit mij ook helemaal aan bij Ibbel.
Tuurlijk hebben ze mooie praatjes, de eerste oplichter die dat niet heeft, moet nog geboren worden.

Als je actief adverteert met goede foto's, filmpje etc moet je quarter toch echt wel snel verkocht zijn. Hier moet je niet aan beginnen. Lees de post van Ibbel nog eens goed.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:55

Heb je al contact opgenomen met nederlandse poloclubs of zij deze personen kennen?
Op de boktWiki staan wat clubs, wellicht handig om daar wat info in te winnen?

Els1984 schreef:
Nou TS, oplichters kunnen fantastisch praten. Die zullen je altijd een goed gevoel geven als je met hen praat. Ik zelf zou er niet aan beginnen en als je er toch aan begint, dan lijkt me een veel simpelere constructie veiliger voor je:
Zij KOPEN je paard en proberen en trainen haar die 2 maanden. Mocht ze niet geschikt zijn, dan koop jij haar in goede conditie terug voor de verkoopprijs. Zij zijn op die manier even veel geld kwijt (stalling/training/tijd). Zij lopen het risico van het opdraaien voor de kosten van een blessure (maar je gaf zelf al aan dat zij dit in hun constructie voor hun rekening nemen). Maar jij loopt niet het risico dat je je paard kwijt raakt, nooit meer terug ziet en naar je centen kan fluiten. Dus als je er echt serieus over nadenkt; stel het ze eens voor en als ze daar al niet aan willen beginnen, dan denk ik toch echt dat er iets niet klopt.

Precies wat ik bedoelde! :j

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 17:17

Jullie praten niet tegen een muur hoor, ik lees alles zorgvuldig. Veel vragen worden dubbel gesteld en staan al in het topic. De constructie dat ze mijn paard eerst kopen met terugkoopgarantie, vindt ik wel een erg goed idee. Verder is in het contract alles uitgebreid omschreven, zodat ik nergens voor op draai. Zoals ik al eerder zei, ik zit in de orienterende fase. Zondag ga ik kijken naar de plek waar ze haar dan willen trainen en naar 2 wedstrijden kijken.( Vreeland Polo Club) Daar probeer ik ook mensen te spreken die hem kennen.
De website is van deze trainer, gezien er een foto van hen op staat en ik hen gezien heb.
Alles wat jullie je verder afvragen, staat idd in het contract.
Als hier iemand tussen zit, die verstand heeft van contracten, wil ik het contract wel in een pb sturen.