Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marymary2 schreef:Gini schreef:Maar vind je het dan niet gek dat deze trainer jou zelf aanspreekt?
Een goede trainer, daar komen de klanten zelf wel op af hoor, die hun agenda's staan vol. Echt niet dat die Marktplaats gaan afschuimen om klanten te ronselen.
Hij is trainer in Argentinie, daar worden de quarters voor de polosport gebruikt. Mensen hier in Nederland kopen paarden van hem vanuit Argentinie, dit is echter heel duur. Vandaar dat hij de quarter als polopaard ook hier in Nederland wil introduceren.
Ibbel schreef:Ik zou eerst eens antwoord willen hebben op de volgende vragen:
Jij gaat dus écht mijn paard 2 maanden te eten geven, uitmesten en trainen voor nul komma noppes?
En als hij ongeschikt is, krijg ik hem zonder enige rekening te betalen in tiptop getrainde conditie terug?
Als hij wel geschikt is, en het duurt 6 maanden voordat je hem verkocht hebt, blijf jij hem al die 6 maanden gratis en voor niets trainen en onderhouden?
En dan krijg jij voor al dat werk (laten we zeggen) 15% commissie, en dat is bij een verkoopprijs van 10.000 euro (en dat is griezelig hoog in deze tijden) dus 1500 euro?
En dat kan uit?
En dat kan nog steeds uit, aangenomen dat je 1 op de 3 paarden gratis terug geeft na 2 maanden wegens ongeschikt?
En gij geleuf dâ?
Ibbel schreef:Ik zou eerst eens antwoord willen hebben op de volgende vragen:
Jij gaat dus écht mijn paard 2 maanden te eten geven, uitmesten en trainen voor nul komma noppes?
En als hij ongeschikt is, krijg ik hem zonder enige rekening te betalen in tiptop getrainde conditie terug?
Als hij wel geschikt is, en het duurt 6 maanden voordat je hem verkocht hebt, blijf jij hem al die 6 maanden gratis en voor niets trainen en onderhouden?
En dan krijg jij voor al dat werk (laten we zeggen) 15% commissie, en dat is bij een verkoopprijs van 10.000 euro (en dat is griezelig hoog in deze tijden) dus 1500 euro?
En dat kan uit?
En dat kan nog steeds uit, aangenomen dat je 1 op de 3 paarden gratis terug geeft na 2 maanden wegens ongeschikt?
En gij geleuf dâ?
myk_en_shant schreef:Ik vind het nog steeds te mooi klinken om waar te zijn.
Laat je niet verleiden met het mooie praatje dat je paard straks meer waard is.
Er zit te veel ogen en haken aan het verhaal.
Zo'n contract stelt in feite niets voor, volgens mij is hij pas echt rechtsgeldig als het bij de notaris is vastgelegd.
Doe goed research voordat je maar überhaupt erover nadenkt.
Ibbel schreef:marymary2 schreef:In tegenstelling tot de meeste hier, snap ik hun constructie wel. Dit is wat deze trainer doet. Hij traint paarden voor anderen en verkoopt ze voor hen. Dit is zijn vak.
Dus daar verdient hij z'n brood meeCitaat:Hij zegt ook eerlijk, dat wanneer ze niet geschikt blijkt te zijn, ik mijn paard weer terug krijg. En niet verprutst, maar in goede shape en een stuk wijzer. En daar geloof ik hem wel in, als ik hem zie rijden.
En dat krijg jij kado van 'm. Yeah, right...
Jij krijgt je paard na 2 maanden getraind terug, met de mededeling: ongeschikt, en een hele vette dikke rekening. Wedden?

Els1984 schreef:Nou TS, oplichters kunnen fantastisch praten. Die zullen je altijd een goed gevoel geven als je met hen praat. Ik zelf zou er niet aan beginnen en als je er toch aan begint, dan lijkt me een veel simpelere constructie veiliger voor je:
Zij KOPEN je paard en proberen en trainen haar die 2 maanden. Mocht ze niet geschikt zijn, dan koop jij haar in goede conditie terug voor de verkoopprijs. Zij zijn op die manier even veel geld kwijt (stalling/training/tijd). Zij lopen het risico van het opdraaien voor de kosten van een blessure (maar je gaf zelf al aan dat zij dit in hun constructie voor hun rekening nemen). Maar jij loopt niet het risico dat je je paard kwijt raakt, nooit meer terug ziet en naar je centen kan fluiten. Dus als je er echt serieus over nadenkt; stel het ze eens voor en als ze daar al niet aan willen beginnen, dan denk ik toch echt dat er iets niet klopt.