Mijn merrie weigert haar bit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YomiKarmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 19:25

Cassidy schreef:
YomiKarmijn schreef:
Ik zal morgen met mijn ouders eens naar daar rijden voor meer uitleg.

Ben nu wel benieuwd of je bent geweest en wat je er van vond.

Ik ben er vandaag spijtig genoeg niet geraakt. Een vriendin heeft haar paard deze morgend moeten afgeven, dat mij ook nauw aan het hard lag en ik ben daar natuurlijk heen gereden. Ik ga eens bellen voor een afspraak te maken met die mensen van de two lazy secen ranche.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:36

Ik denk dat je haar moet laten onderzoeken door de dieren arts kent ze het bit wel goed of misschien is ze er bang voor

Kala

Re: Mijn merrie weigert haar bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:12

En? Hoe was het bij de paardentandarts? Heeft h/zij iets kunnen vinden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:17

En heb je inmiddels al gebeld voor een afspraak?

YomiKarmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 22:33

De tandarts is geweest en daar mag het niet aan zei hij. De tanden zijn nu bij geveild en ze hebben een wolftand getrokken. Blijkbaar als die tand er nog in zit op haar leeftijd heeft er niet of amper een bit in gezeten.. Ik heb contact gehad met iemand van deze site die mevrouw komt volgende week woensdag langs voor eens te kijken wat ik fout doe etc.. Ben eens benieuwd!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:35

Ik denk dat die wolfstand eruit, ook een hoop gaat schelen. Al zal ze nu wel eerst weer vertrouwen erin moeten krijgen. Succes

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:42

Ik heb ook zo en paard op de manege...Bij haar was het gewoon dat zij zich de baas voelde en dat ze wist dat jij maar een mens was.....Maar ik
denk niet of dat bij jou ook het geval is..
Laatst bijgewerkt door char1900 op 09-03-14 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:46

Pijn van de TS.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:48

marleen_usar schreef:
Pijn van de TS.

Hoe bedoel je?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:01

Als je meer moeite moet doen met rijden, dan vergt dat veel van je lichaam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:57

Rijden gaat zo te horen wel. Omgang vanaf de grond minder begrijp ik. Ts was in beginbericht ten einde raad, staat open voor tips maar volgt ze vervolgens niet op.

@ts, heb je nu al contact opgenomen met de 2 Lazy 7 Ranch?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:06

Cassidy, ze heeft wel contact met iemand hier van Bokt die komt kijken.
Niet open staan voor tips vind ik dan wel hard geoordeeld en niet fair.

De tandarts is geweest, er komt iemand kijken, ik denk dat de TS alles op haar manier en tempo doen. Dat is misschien niet ieders manier maar er leiden vele wegen naar Rome.

TS, ben benieuwd of de persoon die via Bokt komt er uit komt wat er mis kan zijn. Heb je een plan B of wacht je eerst dit af en kijk je dan verder?

ilsetessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:17

Ons paard wou ook nooit een bit in, wat wij hebben gedaan:
-het bit eraf halen en alleen het hoofdstel omdoen, gaat dit goed, kun je een stapje verder.\

- het bit aan 1 kant losmaken, en zo het hoofdstel omdoen, is het hoofdstel om, pak je het bit aan de losse kant vast, en probeer je het zo in te doen. Dit heeft bij ons heel goed geholpen en pakt nu haar bit aan. Nog steeds niet iedereen kan haar het hoofdstel om doen, en ze is nog steeds niet de makkelijkste, maar ze accepteert het nu wel!

veel succes hiermee!
en denk erom, geduld is het aller belangrijkste

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:55

Ik vind het echt onzin dat hier meteen een dierenarts, tandarts, ostheopaat, chiropraktor, tandenfee en weet ik wie allemaal moeten komen kijken.
Typisch bokt.
Anyway, een paard kan niet van de een op de andere dag het bit weigeren.
Ik vind het ook moeilijk om te beoordelen hoe het paard beweegt, dus feitelijk wat ze doet als ej het bit voor haar neus houdt.
Je zegt dat 4 personen geprobeert hebben het bit in te krijgen, heel goed, want soms heeft iemand net een trucje oid.
Ik zou inderdaad ook proberen om het bit van het hoofdstel te halen en kijken of je het dan om mag doen.
Kijk eens of je met je vinger in haar mond mag, wat ze dan doet..
Pas wel op voor tanden(doe je vinger in de mondhoek waar normaal het bit zit..) vindt ze dat eng?
Verder kan het ook gewoon stress zijn. Misschien een andere plek proberen om op te zadelen? Probeer het bit gewoon eens los in de mond te leggen(Dus geen hoofdstel, puur je handen)..
tis gewoon een kwestie van proberen.
Als er iets mis is met de tanden merk je dat vrij gauw aan het laten liggen van eten, afvallen, etc.
ik zou dit eerst zelf proberen en als het echt niet werkt en je komt er echt niet meer uit, zou ik vragen aan de tandarts of er iets mis is(wel zou ik de tandarts kiezen ipv dierenarts, omdat dierenarts vaak duurder is dan tandarts.. en dikke kans dat die veel meer weet van mond etc van paarden dan een dierenarts).
Ik ben zelf niet zoon ' ohjee er is iets mis dus laat ik er meteen professionele hulp bij halen' type.
Ik vertrouw op mijn gevoel en kennis en ervaring, en als het echt mis is ben ik de eerste die bij de dierenarts oid op t matje staat, maar als het niet levensbedreigend is, probeer ik dingen zelf op te lossen door gewoon trail-and-error.

Soofjesuper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:13

Probeer een keertje een rubber bit of bitloos meschien reed haar oude baas haar met zo'n bit maar je kan natuurlijk ook bitloos proberen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:16

RoyceMack schreef:
Ik vind het echt onzin dat hier meteen een dierenarts, tandarts, ostheopaat, chiropraktor, tandenfee en weet ik wie allemaal moeten komen kijken.
Typisch bokt.
Anyway, een paard kan niet van de een op de andere dag het bit weigeren.
Ik vind het ook moeilijk om te beoordelen hoe het paard beweegt, dus feitelijk wat ze doet als ej het bit voor haar neus houdt.
Je zegt dat 4 personen geprobeert hebben het bit in te krijgen, heel goed, want soms heeft iemand net een trucje oid.
Ik zou inderdaad ook proberen om het bit van het hoofdstel te halen en kijken of je het dan om mag doen.
Kijk eens of je met je vinger in haar mond mag, wat ze dan doet..
Pas wel op voor tanden(doe je vinger in de mondhoek waar normaal het bit zit..) vindt ze dat eng?
Verder kan het ook gewoon stress zijn. Misschien een andere plek proberen om op te zadelen? Probeer het bit gewoon eens los in de mond te leggen(Dus geen hoofdstel, puur je handen)..
tis gewoon een kwestie van proberen.
Als er iets mis is met de tanden merk je dat vrij gauw aan het laten liggen van eten, afvallen, etc.
ik zou dit eerst zelf proberen en als het echt niet werkt en je komt er echt niet meer uit, zou ik vragen aan de tandarts of er iets mis is(wel zou ik de tandarts kiezen ipv dierenarts, omdat dierenarts vaak duurder is dan tandarts.. en dikke kans dat die veel meer weet van mond etc van paarden dan een dierenarts).
Ik ben zelf niet zoon ' ohjee er is iets mis dus laat ik er meteen professionele hulp bij halen' type.
Ik vertrouw op mijn gevoel en kennis en ervaring, en als het echt mis is ben ik de eerste die bij de dierenarts oid op t matje staat, maar als het niet levensbedreigend is, probeer ik dingen zelf op te lossen door gewoon trail-and-error.

Zoals je kon lezen is de paardentandarts al geweest en zat er wel een wolfskiesje in de weg.
Daar kunnen ze gewoon mee eten, maar is/kan zeer pijnlijk zijn bij gebruik van het bit.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:20

Misschien is er zoals eerder gezegt wat mis met haar gebit. Heeft ze al wel eerder het bit ingehad bij jullie? Nee? Dan kunnen er slechte ervaringen zijn geweest..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:38

YomiKarmijn schreef:
De tandarts is geweest en daar mag het niet aan zei hij. De tanden zijn nu bij geveild en ze hebben een wolftand getrokken. Blijkbaar als die tand er nog in zit op haar leeftijd heeft er niet of amper een bit in gezeten.. Ik heb contact gehad met iemand van deze site die mevrouw komt volgende week woensdag langs voor eens te kijken wat ik fout doe etc.. Ben eens benieuwd!

Dat heeft daar weinig mee te maken hoor.
Bij mijn paardje is dat kiesje pas op 14 jarige leeftijd getrokken.
Wel kan het (op een gegeven moment) veel pijn veroorzaken en er voor zorgen dat een paard een hekel/angst krijgt voor het bit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:43

MarliesV schreef:
Cassidy, ze heeft wel contact met iemand hier van Bokt die komt kijken.
Niet open staan voor tips vind ik dan wel hard geoordeeld en niet fair.

Aangezien ik niet weet wie die "iemand van Bokt die komt kijken" is, heb ik geen informatie in hoeverre deze voldoende kennis van zaken heeft om duidelijk aan te geven waar het aan ligt. Dus ga ik naar iemand verwijzen waar ik dat wel van weet. En aangezien TS meteen al heeft geroepen niet open te staan voor andere manieren van insteek, concludeer ik daaruit dat er ook in de toekomst geen contact opgenomen wordt met de stal die een rijwijze gebruikt die niet helemaal in het straatje past.

Ik kan me vergissen natuurlijk, en ik laat me verrassen. Prove me wrong!