Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JJane schreef:Babootje schreef:@Kostolany ik gebruik gewoon magnesium van Treurniet (gele zak), 12.00 euro. Doe ik bijna 2 maanden mee. Dat gaat gewoon over het voer. Mijn pony eet echt alles dus ik zou niet weten of het de eetlust vermindert. Bij hem in ieder geval niet.
Misschien moet je voor jezelf eens een potje magnesium halen en elke dag een tabletje nemen. Dan kom je erachter dat je je daar heel vreemd van kan voelen. Dit is niet naar bedoeld hoor maar voor mij was het echt een eye opener.
ohjajoh6 schreef:Het is geen drugs hoor mensen, maar een natuurlijk mineraal, wat elk paard en mens hard nodig heeft
ohjajoh6 schreef:@Balou_K; Dat is dan ook zonde van je hele zak magnesium die je nog geen maand geleden hebt gekocht? Zie het topic over magnesium, wie merkt het verschil.
En ieder moet doen wat die zelf het beste vind, ik kan alleen maar zeggen dat de bloedtesten bij mijn paard dus duidelijk magnesiumtekorten aanwezen, haalt alleen de scherpe randen eraf, dus dat zichzelf verliezen in angst en blinde paniek is niet meer, maar no way dat mijn paard er "groggy" van word. Ook ben ik persoonlijk overtuigd na zoveel jaar ellende met I.R./sb/hb, dat magnesium een goede aanvulling kan zijn voor dit soort paarden.
Balou_k schreef:ohjajoh6 schreef:Het is geen drugs hoor mensen, maar een natuurlijk mineraal, wat elk paard en mens hard nodig heeft
En waar het gemiddelde paard en mens voldoende van heeft, door een menselijke fout zijn de eerdere onderzoeken niet goed gegaan, wat betekent dat het gemiddelde paard wel voldoende magnesium heeft.. Is al een aantal keer besproken op bokt.. Magnesium is een hype..
Ik weet wel hoe vreselijk het voelt om afgevlakt te worden, nog steeds 'paniek of stress' maar het niet kunnen uiten.
Ik zal eens de artikelen opzoeken.
http://paardenlifestyle.com/magnesiumte ... rekenfout/
hwn schreef:Wat die magnesium betreft, zelf heb ik er wel baat bij (als ik het niet vergeet te nemen) en geen bijwerkingen. Magnesium voor paarden is echter idd niet erg smakelijk, mijn hengst vertikt zijn voer te eten als ik MgO er doorheen meng, en omdat ie al moeilijk op gewicht blijft, laat ik het zo.
Mss een beetje een "gemakzuchtige" tip, maar kan je het paard niet es een (half) dagje in de bak laten loslopen, en wat hooi voederen op de "spooky" plaatsen, en daarna pas rijden? (tenzij die tip al gegeven is, heb niet hele toppic gelezen d8 ik)
) Simpelman schreef:
Simpelman schreef:
Dus manlief geroepen of hij haar eventjes vast wilde houden (vast binden doe ik dan nooit want dan kan ze niet meer weg en dan is risico op flippen zeer reëel aanwezig). Terwijl ze mij kon zien ging ik poortje uit, sprong slootje over en ging op de gevaarlijke buis kabouter zitten ondertussen de buis strelend met mijn hand.
. Dat werkte goed. Ook het vele draven werkte goed want daardoor kreeg ze het warm en kon ze energie kwijt. Ook het niet kijken door mij, naar alles wat spannend is volgens haar, werkte (ik kijk express altijd de andere kant uit). Tevens bemoedigen, handje in de hals kortom het hele arsenaal heb ik uit de kast getrokken en ik heb echt fantastisch gereden. Regelmatig als ze te heet en te voorwaarts werd haar stil gezet, weer pasje terug en op het einde toen de hoefjes vrolijk naar de stal klikte natuurlijk niet meer gegaloppeerd (dat is vragen om problemen met zo'n hetertje).
.
Toen durfde zij ook wel met haar neus er heel voorzichtig aan te ruiken.
Rustig heb ik toen haar singel los gemaakt bij dat autootje, beloond en zijn we op ons gemak de laatste honderd meter naar huis gelopen.[pien_2010] schreef:De methodiek van wat ik allemaal doe (en dat is echt veel en geen seconde laat ik mijn concentratie verslappen zo dicht ben ik bij haar met heel veel humor, want ik neem het allemaal niet zo serieus hoor want dan heb ik er te veel werk aan) zit verweven in dit verhaal. Succes ermee. Lach je paard ook maar eens toe, dat helpt vaak.