wat kan dit veroorzaken?? (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

donata100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:52

Zo op t filmpje te zien verstapt het paard zich gewoon.
Dit omdat hij van verzameld naar gestrekte hals ging.
Bij het terug gaan met t hoofd verstapt ie zich.
Denk niet goed los gestapt. Te koude spieren. Paard let niet goed op.
Niets om over in te zitten, gebeurt dit vaker dan zeker rustiger aan doen.
En na laten kijken als het vaker gebeurd is zeker geen overbodige luxe.
Hoeven lijken wat lang ook. Misschien langer stappen in de warming up.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:16

donata100 schreef:
Zo op t filmpje te zien verstapt het paard zich gewoon.
Dit omdat hij van verzameld naar gestrekte hals ging.
Bij het terug gaan met t hoofd verstapt ie zich.
Denk niet goed los gestapt. Te koude spieren. Paard let niet goed op.
Niets om over in te zitten, gebeurt dit vaker dan zeker rustiger aan doen.
En na laten kijken als het vaker gebeurd is zeker geen overbodige luxe.
Hoeven lijken wat lang ook. Misschien langer stappen in de warming up.

:') Wát een inzicht!

Zoals al een x-aantal keren vermeld; paard verstapt zich vaak. In veel verschillende
omstandigheden... Zou niet best zijn als koude spieren daaraan ten grondslag liggen,
dan zou een paard in de natuur, die al een tijd staat te grazen, niet in staat zijn zonder
struikelen weg te rennen voor gevaar. Zie je het voor je?

TS: ben je al wat verder?

Jessica_R

Re: wat kan dit veroorzaken?? (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 18:30

@rindin: ik heb eergisteren les gehad en hij liep ineens weer super! Ook niet gestruikeld! Natuurlijk laat ik m aksnog nakijken. 2 augustus heeft ellen pas tijd helaas! Daarna kan ik uitsluitsel geven!

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:24

vandaag heb ik mijn paard dat een vergelijkbaar struikelpatroon laat zien, dmv dry needling laten behandelen: de spieren die vastzitten, worden soepel. En ik moet zeggen, hij liep vandaag al veel beter!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:51

goed om te horen! hopen dat het bij de mijne ook wat gaat doen! Ben overigens vandaag voor het eerst met m op buitenrit gegaan! Hij was veel voorwaartser (logisch) en reageerde ook goed op mn been. En is niet gestruikeld. Miss heeft het ermee te maken dat hij op het verharde liep.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:15

JuniorJoost schreef:
sommige mensen.. het probleem ligt toch echt aan de RUITER een paard gaat echt niet denken ow ik zal ffe langzaam gaan lopen hij heeft ergens last van en dan ga je hem nog slaan ook koop een speelgoed paard ofso

Excuse you? En wat heb jij gepresteerd?
Ik weet waar ik over praat hoor. Ik zeg duidelijk: Medische oorzaken uitsluiten. Wanneer er niks aan de hand is, heeft het paard gewoon sch**t aan je. En JA, een paard gaat dan wel degelijk lekker langzaam lopen.

Want weet je??? Paarden kunnen dénken. Zouden mensen ook eens moeten doen, voordat ze hun kleine mondje open trekken.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 11:10

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:30

Hoi, heb je filmpje niet gezien, maar mijn merrie struikelde ook heel vaak. Na foto's van haar gemaakt te hebben bleek ze KS te hebben en lichte artrose op de voorvoetjes. En dat stond weer in verband met het struikelen achter. Wij dachten altijd dat ze te lui was om haar voeten op te tillen. Buiten deed ze het namelijk niet.

Heel veel succes met alles.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 14:06

Ik hoop dat het bij co iets is wat goed te behandelen is! Zonde van je.paardje zeg!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:37

Dus toch... Balen! Hoop dat jullie er wat mee kunnen! Laat je hem op de foto zetten?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:47

23ste komt de osteo, aan de hand daarvan even kijken wat de volgende stappen worden!

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:51

TS mijn paard dat vergelijkbaar liep, is tweemaal behandeld dmv dry needling en is zichtbaar vooruit gegaan. In ieder geval succes de 23e!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:15

Oke! Degene die komt doet ook accunpunctuur! Ik hoop dat dat wat gaat doen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:33

Acupunctuur is verre van hetzelfde als Dry Needling ;)

Dry Needling is een spierbehandeling, kan natuurlijk heel goed helpen. Mocht het probleem in het skelet/gewrichten zitten, dan is het behandelen van de spieren secundair. Meest veilige is alles controleren, zowel gewrichten als spieren :)

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:50

debravanesch schreef:
Ik denk dat als je met pessoa longeert, je wel een doel voor ogen hebt met het longeren!!! Ik gebrek het sinds kort ook, om mijn paard haar achterhand en de rug leren te gebruiken.

En er is niets met met longeren met een bit, als je de longe correct vastmaakt

Helemaal mee eens! :)
Persoonlijk vind ik bijzet meer dwang dan pessoa, hier is de druk meer verdeeld..

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 14:43

na een lange, lange dag met veeel wachten is Colorado eindelijk behandeld! Hij bleek rechts achter scheef te staan. Ellen heeft eerst overal gevoeld letterlijk van mond tot staart. de gaat dan met een hard voorwerpje, in dit geval het dopje wat over een naald zit, best stevig langs alle lichaamsdelen. Hierbij 'vraagt' ze het paard waar het pijn heeft. Ze werk hierbij van hoofd naar kont. Colorado gaf aan de linkerzijde pijn aan bij de achterhand. Je zag hem zo ineenduiken en tegen de stalwand aan duwen. Toen rechts, alles van hals tot kont deed zeer :( Vervolgens de voeten opgetild en daar de reactie op bekeken. Hierbij waarschuwde ik haar dat hij rechtsachter heeeel hoog optrekt en verkrampt. Ze heeft toen opgemerkt dat hij daar scheef zat. Ze heeft toen wat bewegingen met het been gemaakt en vervolgens weer met het naaldendopje over de hele rug gegaan. En warempel amper pijn reactie meer! Wat een verschil! Vervolgens zijn er nog een soort buigproeven met zijn nek gedaan. Ook hieruit kwam naar boven dat hij linksom niet goed boog omdat het rechts pijn doet. Vervolgens zijn er verspreid over zijn lijf acupunctuur naaldjes geplaatst: bij de mondhoeken, in de onderbenen, boven het oog, in de hals en op de achterhand.
Afbeelding
Afbeelding

Hier twee fotootjes van Co met zn naaldjes. Zijn niet zo duidelijk geworden door de tralies heen maar even voor het idee!

Hij krijgt nu 2 dagen rust. Wel mogen we met hem aan de hand lopen en een beetje laten grazen. Vervolgens heeft hij vier dagen vrij. Hij mag dan wel de wei op of los gegooid worden en gek doen, maar niet longeren of rijden. Na die vier dagen vrij mogen we voorzichtig beginnen met rijden. Hierbij moeten we goed naar hem 'luisteren' wat hij aangeeft als de grens, is de grens. Loopt hij na tien minuten stappen nog te zwalken of raar te lopen, is dat het voor die dag. Geeft hij aan dat hij zijn nieuwe balans weer gevonden heeft, mogen we het werk uitbreiden met draf en galop. hierbij moeten we er goed op letten dat beide zijden even veel belast worden. dus letterlijk rondjes tellen!

Ben heel benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:27

Klinkt goed!! Succes de komende dagen

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 15:40

Dankjewel!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 20:13

Gisteren voor het eerst weer op mn reus geklommen. Alles heel rustig aan gedaan met opzadelen enz. En voor de zekerheid mn instuctrice gevraagd om eventjes te helpen. Maar hij heeft geen stap verkeerd gezet! Hij liep alsof hij 2 flessen wiskey oo had maar dat hoort erbij! ( hij heeft immers het gevoel dat zijn rechterachterbeen te lang is. Maar in ieder geval geen pijnreactie meer! Nu even afwachten hoe snel hij zijn nieuwe evenwicht gevonden heeft. Dan kunnen we het werk weer gaan uitbreiden!

Jolandast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:58

Hoe gaat het nu met hem? ik vind het mooi om te lezen dat acupunctuur heel goed heeft geholpen en de los maak oefeningetjes.
Ik hoop voor je dat je na heeeeeel lang zoeken toch antwoord hebt gekregen.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 20:34

toevallig dat je het nu vraagt. Na 2 behandelingen en een controle bleek Co pijnvrij. Het door het been zakken werd minder maar verdween niet.. Helaas toonde hij nog steeds totaaaal geen werklust tijdens het rijden en had zelfs al geen zin om 10 minuten te stappen.. Ik en mijn zus hebben dus besloten dat Co gewoon niet ons paard is.. Het klikt niet en we krijgen hem niet aan het lopen. (het lukt soms uiteindelijk wel, maar dat gaat dan op een manier waar ik me niet fijn bij voel). Dus bij deze, als iemand interesse heeft in deze schat.. Het is zo'n ontzettend lief dier, maar heeft geen potentie voor de sport, niet met ons tenminste! Ik hoop dat er iemand is die met hem verder wil en waarmee het misschien onder het zadel beter klikt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:10

Jessica_R schreef:
toevallig dat je het nu vraagt. Na 2 behandelingen en een controle bleek Co pijnvrij. Het door het been zakken werd minder maar verdween niet.. Helaas toonde hij nog steeds totaaaal geen werklust tijdens het rijden en had zelfs al geen zin om 10 minuten te stappen.. Ik en mijn zus hebben dus besloten dat Co gewoon niet ons paard is.. Het klikt niet en we krijgen hem niet aan het lopen. (het lukt soms uiteindelijk wel, maar dat gaat dan op een manier waar ik me niet fijn bij voel). Dus bij deze, als iemand interesse heeft in deze schat.. Het is zo'n ontzettend lief dier, maar heeft geen potentie voor de sport, niet met ons tenminste! Ik hoop dat er iemand is die met hem verder wil en waarmee het misschien onder het zadel beter klikt!

mankeert het paard niet gewoon wat?
Behalve dan hetgene waar hij voor behandelt is?
Een paard wat geen puf heeft om 10 minuten te stappen...dan klopt er toch iets niet?En heeft dat dan met een klik te maken?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:57

Tjaaaa, "jessica_r" sommige mensen blijken idd een product van de wegwerpmaatschappij te zijn hé.
Ik durf ook makkelijk soms een paard dat nooit meer zou goedkomen laten inslapen, maar hier vind ik toch jouw reactie, het is niet jullie paard, het is niet echt wat je ervan verwacht had , tjaaaa wegwezen en ander zoeken, nee dit is niet helemaal mooi te noemen.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:09

geerke schreef:
Jessica_R schreef:

mankeert het paard niet gewoon wat?
Behalve dan hetgene waar hij voor behandelt is?
Een paard wat geen puf heeft om 10 minuten te stappen...dan klopt er toch iets niet?En heeft dat dan met een klik te maken?

Paard heeft geen pijn in rug, spieren enz. Loopt niet kreupel of onregelmatig. Is zeker niet suf of lusteloos! Met longeren loopt hij als een tierelier, hij sleurt je zowat de stal uit. Maar vanaf het moment dat je de bak instapt is alles weg en sta ik met een paard wat amper wil stappen.. terwijl longeren met zadel, of buiten rijden wel gaat.. ook achter een ander paard aanlopen (deed ik om te.testen of hij niet kon of niet wilde) vindt hij ook schitterend! Maar zodra je m afwendt valt hij meteen terug gooit z'n hoofd in de lucht en heeft complete schijt aan alles. En nee dit heeft niks te maken met consequentie. Ik ben altijd zeeer consequent geweest,.Maar hij sluit zich compleet af. Dus het lijkt mij duidelijk dat we het hebben over een karakter probleem.. Ik en mijn zus hebben alles gedaan wat we konden, maar na een klein jaartje aanmodderen zijn we gezamenlijk tot dit besluit gekomen. Overigens hadden wij dit paard geleased! (Lees, paard staat op staleigenaars naam en hij betaald DA kosten). Dus wij konden ook niet alles bepalen mbt onderzoeken enz.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:44

aeolusnr1 schreef:
Tjaaaa, "jessica_r" sommige mensen blijken idd een product van de wegwerpmaatschappij te zijn hé.
Ik durf ook makkelijk soms een paard dat nooit meer zou goedkomen laten inslapen, maar hier vind ik toch jouw reactie, het is niet jullie paard, het is niet echt wat je ervan verwacht had , tjaaaa wegwezen en ander zoeken, nee dit is niet helemaal mooi te noemen.

Ik vind dit nogal kort door de bocht..