Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) antje_vip schreef:Ik ben benieuwd wat het kan zijn... Ik denk eerlijk gezegd ook dat je paard ergens last van heeft, maar het kan zoveel zijn. Hoe reageert ze als je de teugels loslaat? Hoe gedraagt ze zich zonder zadel? Is rechtsom anders dan linksom? Hoe reageert ze als je met het zadel aankomt?
)
joeluna schreef:Esther schreef:Is hij ook aan het schudden als je met langere teugel rijdt, met heel licht contact met het bit?
Misschien ben je voor deze pony te streng met je hand?
Omdat je schrijft dat hij geneigd is naar achteren te lopen en wat te hupsen op de plaats, meestal komt dat doordat de ruiter dan met teveel hand rijdt.
(ik zeg niet dat het zo is, maar lijkt me wel iets om uit te proberen)
Ja, de pony schud dan ook met zijn hoofd. Heel onrustig en gaat harder - zachter lopen etc. Ik heb gemerkt dat als ik lichtjes contact houd dan gaat ze met haar hoofd gooien, net of ze het er niet mee eens is dat ik dat doe.
joeluna schreef:Esther schreef:Is hij ook aan het schudden als je met langere teugel rijdt, met heel licht contact met het bit?
Misschien ben je voor deze pony te streng met je hand?
Omdat je schrijft dat hij geneigd is naar achteren te lopen en wat te hupsen op de plaats, meestal komt dat doordat de ruiter dan met teveel hand rijdt.
(ik zeg niet dat het zo is, maar lijkt me wel iets om uit te proberen)
Ja, de pony schud dan ook met zijn hoofd. Heel onrustig en gaat harder - zachter lopen etc. Ik heb gemerkt dat als ik lichtjes contact houd dan gaat ze met haar hoofd gooien, net of ze het er niet mee eens is dat ik dat doe.
joeluna schreef:joeluna schreef:
dan bedoelt ze niet dat ze het er niet mee eens is maar ik denk dat ze tijd nodig heeft en een vriend waar ik de pony ook wel eens voor reed deed dat ook alleen ging die er vandoor... als ik geen druk had op de teugels ging ze nog erger met haar hoofd doen maar dat komt omdat ze het niet gewend is en ht lkkrdr vind zo... ik bleef heel zacht mt de hand en na 3 dagen was ze al veel beter... (ik heb er ook wel heel veel energie ingestoken en het lukte alleen met heeel veel geduld)
Normaal vind ze het wel fijn om te strekken en zou dan eerder in stap gaan dan nog harder draven
. zap schreef:Ligt het ook nog aan het tijdstip?
Mijn pony kon het ook weleens doen, maar dan had ze last van kleine vliegjes die op haar neus landde. Nog kleiner dan mugjes, echt heel klein. Ze werd er hol en dol van en je moest ook echt uitkijken. Als je bijvoorbeeld voor haar stond en die vliegjes plaagden haar, kon ze ook gerust met haar voorbenen trappen naar die mugjes. Maar dat is vooral wat later in de middag/begin van de avond. Vroeg op de ochtend had ik er geen last van.
Al deed mijn pony het niet in draf en galop. Dan konde de vliegjes ons niet bijhouden.

zap schreef:Probeer eens in de ochtend te rijden (met zon natuurlijk) en kijk eens of dat uitmaakt?
Wat je doet tegen die vliegjes? Niks, vliegenspul werkt/helpt niet. Hopen dat ze snel opzouten
).