aeolusnr1 schreef:Toch is vier jaar rijden echt een heeeeelll pril begin hoor.
IK weet wel , ik wou dat toen ik zelf al vier jaar reed ook niet geloven, je denkt dan best dat het al vrij goed lukt.
Nu na 40jaar paardrijden, en ben ondertussen zelf instructeur en heb een jaar trainer gevolgd en ben gediplomeerd begeleider van groepen te paard en heb vele clinics gevolgd, .....
Nu weet ik dat ik nog heel veel te leren heb, geloof me wat jouw paard nu doet is enkel wat jij hem toelaat te doen, de fout zit dus echt bij de ruiter.
Ik weet ook wel niemand hoort dit graag zeggen, en ik wil je echt ook niet afkraken, maar dit is in bijna alle gevallen echt wel zo, zoek de fout niet bij het paard, maar in de manier van opleren, in dus ook in jezelf.
Hallo,
Ik heb niet alle pagina's en reacties doorlezen, naar de 5 de reactie (hierboven) was mijn antwoord eigenlijk al verteld.
Het paardje voelt bewust of onbewust jou angst aan en gaat daarom zo'n rare dingen doen. Jij zal die angst moeten zien te overwinnen.. Met of zonder hulp, maar denk dat met hulp makkelijker is en daarna verwacht ik dat het rijden veel beter gaat! Onbewust geven wij reacties door naar het paard, of je het nu wilt of niet.. En het paard kan dar op reageren..
Ik denk dat je toch eens rond moet vragen en kijken naar hulp, iemand die jou kan helpen met de angst, die je les kan geven en kan laten zien wat je wel en niet moet doen. Hulp zoeken is niet erg!!!! Je doet het ergens voor.. Zodat jij en je paardje weer heerlijk kunnen rijden.
Ik vind het kracht hebben als iemand hulp gaat zoeken.. Ik vind mensen die hulp gaan zoeken om iets juist ontzettend dapper en sterk

succes!