Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Margreet schreef:Ik mis de zithulpen in alle verhalen van iedereen in dit topic. Al is dat misschien wat veel gevraagd voor een klein kind, het is uiteindelijk wel essentieel dus dan kun je niet vroeg genoeg beginnen met er aandacht aan besteden.
ga je vaak zitten en kijken naar waaar je naar toe wil, waardoor het automatisme word om de hulpen te geven.
.
Natasha schreef:Nou, hoe leg je uit wat een ophouding maken is?
Je mag niet zeggen melken, knijpen, trekken zagen,
leggen jullie het dan eens SIMPEL GRAAG ( niet alleen voor de kinderen moet het simpel zijn) uit.
Pipo"]
[quote="PhiaBink schreef:
Ik heb kinderen les gegeven, jawel en ook nog op een manege.
Been geven, elke keer als je de dikke buik tegen je been voelt, zachtjes terug duwen naar de andere kant, en weer terug drukken. Dan ga je kleine kneepjes geven in je teugel. Dus knijpen en niet trekken aan je teugel. De Buitenteugel hou je vast en met je hand aan je binnen teugel ga je een beetje knijpen. Ponyhoofd kwam naar beneden en dan moesten ze ophouden met knijpen en de teugels gewoon weer vast houden. Kwam het hoofd weer omhoog dan weer zachtjes knijpen.
Zo heb ik het eenvoudig uitgelegd aan een kinderen van een jaar of 10.
Van achter naar voren rijden is te moeilijk om uit te leggen. Hou het simpel voor een kind
Natasha schreef:Nee, dit is niet echt simpel Pipo, sorry.
Ik spreek jou niet graag tegen, heb waardering voor je, tot nu toe!![]()
Maar ik heb geleerd ( van een prof) dat je nooit gelijke druk op 2 teugels moet hebben.
Krijg het nu nog steeds te horen
, is dat hier een aantal mensen zijn, noem geen namen
, die het allemaal zo goed weten, dat die geen trainers zijn van het A of B kader van de Nederlandse dressuurruiters.
Of zelf in het A/B kader rijden, of elke week in de top 3 van de uitslagen staan van nat. of int. wedstrijden staan. Dat ze jullie niet gevraagd hebben. Ik snap de KNHS niet.
Jammer, ik had met dat geld een hele leuke sportauto kunnen kopen. Die doet toch precies wat ik wil en daar is maar 1 systeem voor om dat ding vooruit te krijgen.
Sjuimpje schreef:Een paard rij je op 2 teugels en 2 benen,
tuurlijk kan je een paard wel eens even doorwerken op 1 zijde, maar dat is niet het normale uitgangspunt!
En Phia,
beetje onozel dat notabene jij begint over de prestaties van andere.
omdat ik zelf gelukkig niks presteer
en nooit iets gepreseerd heb
, niet kan rijden
en er helemaal geen verstand van heb
, nooit les heb gehad
en gewoon een beetje aanklooi
en mijn paarden verpest
.
Ze staan ook nog in een donkere kleine stal
en tot hun knieen in de stront
en komen nooit buiten
.
Ze hebben een vacht van 20 cm lang en staan dus ook zonder deken.