Mijn paard blijft lang koud en stijf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Mijn paard blijft lang koud en stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:57

Onze wollen dekens legden we inderdaad net zo. Bij de kringloopwinkel kun je voor een paar euro een wollen deken kopen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:37

Is er al iets heel simpels geprobeerd: een goede dosis pijnstilling?
Er is natuurlijk best wat verschil tussen pijn of stijf.
Soms gaat dat samen, pijn en stijf, soms niet.
Mocht ze dan een stuk beter lopen, zit het iig in de " pijnhoek".

Ander supplement? Fikse dosis magnesium eens een tijdje proberen?
Aminozuren?
Meer eiwitten dmv een flinke emmer Lucerne per dag?

Spierstofwisseling laten checken? Verzuring?

Hoe rijd ze na vakantie? Of met minder training? Zodat er meer tijd is om te herstellen?

Hoe staat ze op haar hoeven? Stand veranderen optie?

sliert

Re: Mijn paard blijft lang koud en stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 06:04

Eén van mijn paarden was vorig jaar ook telkens te stijf aan het begin met rijden. Niet echt te zien, wel te voelen. Ik dacht aan chronische spierbevangenheid of iets in die richting. Bloed laten checken en alles leek in orde. In ieder geval binnen de referentiewaarden. Alleen de nierwaarden zaten wel aan de bovengrens {niet erover heen dus}. Er is toen direkt ook urine afgenomen en dat is opgestuurd naar het lab en toen bleek dat de nieren niet goed funtioneerden. De meeste dierenartsen zouden {afgaande van het bloedonderzoek} gezegd hebben dat het paard goed was. Gelukkig luisterde mijn dierenarts ook naar mijn verhaal en daarom nam ie ook maar even urine af. De waarden uit de urine waren behoorlijk slecht ook al was het in heb bloed nog niet echt te zien. Zodra nierwaarden in het bloed al afwijkend zijn, ben je eigenlijk al heel ver heen. Misschien is dat nog een tip. Bloed en urine moeten binnen hetzelfde half uur afgenomen worden!!!