paard gaat liggen bij opstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 00:13

Yellomofoon schreef:
Het is ook gewoon laag dat je nu liegt over dat filmpje... Als je de waarheid onder ogen ziet en beseft dat er best wat kan gewerkt worden aan je rijtechniek komt dat de paarden die je nog gaat rijden alleen maar ten goede!

Als jij denkt dat ik lieg, is dat jouw probleem. Ik vertel gewoon de waarheid hoor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:14

olafgek schreef:
Alane schreef:
Vroeger? Meis je bent 15 volgens je profiel....
En een simpel rekensommetje...
1 jaar niets geleerd, 5 jaar niets geleerd, je hebt de schimmel al langer en rijdt beter en die film is 3 jaar oud, dus was je nog geen 6 toen je begon met rijden....

nope, ik ben beginnen rijden het jaar dat ik 6 werd. Het paardrijden zit in de familie, meer dan de helft van onze familie begon op jonge leeftijd te rijden, zo ook mijn moeder.
Hierdoor ben ik ook zeer vroeg begonnen

Schreef ik toch.. Je was nog geen 6.....

Velaija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:15

olafgek schreef:
op dat filmpje ben ik het niet!!! het is wel mij paard, amar ik heb vriendinnen met dezelfde naam (alsof niemand dat heeft??) en die reed olaf in dat filmpje. en trouwens al zou ik het zijn, dat filmpje is 3 jaar geleden opgenomen, 2 jaar geleden op youtube gezet, het is oud!!

olafgek schreef:
die foto's zijn ook ouder, toen had ik nog les op een anderre manege. er zijn maan 3 maneges in onze buurt:de manege waar ik heb lere rijden (verschrikkelijke manege: ze liete me men allereeste les galopeeren en hebben me nooit verteld over een cap te dragen)...

Ik ben hier niet om gemeen te gaan doen, dat zeker niet... Maar ik heb gewoon -net zoals veel andere mensen- een naar gevoel bij dit topic. Je vriendin heeft namelijk ook -voor zover ik kan beoordelen na het zien van het filmpje- dezelfde haarkleur, een bril en hetzelfde postuur als jij op de foto's. En met dat "En trouwens al zou ik het zijn..." maak je voor ons ook alleen maar duidelijker dat jij het zelf bent. Ik ga niks zeggen over je rijstijl etc omdat het filmpje 'outdated' is en je toch niks van mij aanneemt (en dat hoeft ook niet, doe lekker je ding).

En over dat tweede... Op je eigen foto's draag je ook geen cap, en ik neem aan dat je wel van een cap hoort voor je een eigen paard aanschaft. En als je het zo slecht vindt dat ze je dat niet aanleren... Waarom doe je het dan niet gewoon wél als je een eigen paard hebt? Of waarom laat je "je" vriendin niet met cap rijden als je zelf aangeeft dat 't niet goed is om beginners te laten rijden zonder cap?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:16

had nog wat toegevoegd.

Alane schreef:
Het eigenlijk zeer simpel:
Je manege heeft een probleem paard, dat ze wensen in te zetten tijdens de lessen, wat geld opleverd.
Dat paard is gevaarlijk voor de ruiter, maar leverd geld op als het ingezet wordt.
Een manege dat meer waarde hecht aan opbrengst iov veiligheid van de klanten is een slechte manege.

Jij maakt nu van hun probleem jouw probleem.
Zij moeten het oplossen, niet jij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 00:23

Velaija schreef:
Ik ben hier niet om gemeen te gaan doen, dat zeker niet... Maar ik heb gewoon -net zoals veel andere mensen- een naar gevoel bij dit topic. Je vriendin heeft namelijk ook -voor zover ik kan beoordelen na het zien van het filmpje- dezelfde haarkleur, een bril en hetzelfde postuur als jij op de foto's. En met dat "En trouwens al zou ik het zijn..." maak je voor ons ook alleen maar duidelijker dat jij het zelf bent. Ik ga niks zeggen over je rijstijl etc omdat het filmpje 'outdated' is en je toch niks van mij aanneemt (en dat hoeft ook niet, doe lekker je ding).

En over dat tweede... Op je eigen foto's draag je ook geen cap, en ik neem aan dat je wel van een cap hoort voor je een eigen paard aanschaft. En als je het zo slecht vindt dat ze je dat niet aanleren... Waarom doe je het dan niet gewoon wél als je een eigen paard hebt? Of waarom laat je "je" vriendin niet met cap rijden als je zelf aangeeft dat 't niet goed is om beginners te laten rijden zonder cap?

normaal rijden we met cap hoor :) maar men vriendin had toen nogeen cap en de mijne was voor haar te klein, en op men foto's draag ik geen cap omdat we gewoon leuke foto's aan het maken waren en die cap was niet zo mooi op de foto's. (ik weet het, het was niet veilig om daarvoor de cap af te nemen, maarja als je gek doet bij vriendinnen doet iedereen weleens domme dingen)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:23

Ok laten we stellen dat je niet liegt en dit hele verhaal is waar.
Zou je het door iemand kunnen laten filmen dan? Zo kunnen we beter beoordelen wat er mis is (als we dat al kunnen)
Ik zou zo niet meteen een reden weten waarom dit paard zich zou laten vallen behalve pijn of het moest een echt ettertje zijn, maar je hebt eerder al geschreven dat het een lief paard is, dus blijft er pijn over...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 00:25

Yellomofoon schreef:
Ok laten we stellen dat je niet liegt en dit hele verhaal is waar.
Zou je het door iemand kunnen laten filmen dan? Zo kunnen we beter beoordelen wat er mis is (als we dat al kunnen)
Ik zou zo niet meteen een reden weten waarom dit paard zich zou laten vallen behalve pijn of het moest een echt ettertje zijn, maar je hebt eerder al geschreven dat het een lief paard is, dus blijft er pijn over...

dze week is de manege gesloten wegens een kamp en ik ga de week erna op vakantie. maar zal de zondag ik terugben iemand vragen het te filmen, dit is wel pas de 26ste dan. tot dan heb ik geen lessen.

Kimberly520

Re: paard gaat liggen bij opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:38

Misschien moet je ook eens nieuwe foto's van je eigen paard trekken wanneer je aan het rijden bent.
En toen je wedstrijden reed, welk niveau was dat dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 01:05

ik reed gewoon lokale manege competities tussen maneges in de omgeveving, het niveau lag niet bijzonder hoog maar ik reed in proeg 5 (er waren er 6. 1 was laagste niveau, 6 het hoogste)
ik zal proberen deze week iemand mee te nemen als ik mijn paard rijd nog voor ik op vakantie vertrek om recentere foto's te maken, de foto's die ik nu heb zijn gewoon wat klooien en onozel doen als er vriendinnen bijzijn

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 01:26

Jezus als je 12 was had ik nog gedacht van oke, dan kán het nog zijn dat je wat dingen verzint voor de leuk, dingen die je op tv ziet en zo.

Maar jij bent VIJFTIEN! Kom op zeg, dit hoeft toch helemaal niet of ben je anders niet interressant genoeg.

Je kan helemaal niet goed rijden, en dat is natuurlijk hélemaal niet erg maar wél als je zegt dat je niks verkeerds doet en alles kan en blablabla.

edit; Oooh jij bent dat niet op het filmpje, sorry voor mijn vergissing :=
Meisje heeft alleen toevallig dezelfde naam, haar, postuur, bril én zegt in de beschrijving dat het haar paard is.
Ze heeft for gods sake zelfs dezelfde trui aan als die van jou in je profiel _O-
Sorry had beter moeten kijken voordat ik aan neem dat jij dat gewoon bent....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 01:33

Sorry hoor. Jullie denken allemaal dat jullie het zoveel beter weten, niemand van jullie heeft mij ooit al zien rijden. Je kunt het niet automatisch allemaal op mij steken en zeggen dat ik niet kan rijden, dat ik lieg, etc. gewoon omdat ik 15 ben.
Ik ben misschien wel jonger, maar heb veel meer rijervaring dan veel andere mensen hier.
En ik lieg tenminste niet over men leeftijd. Ik durf wedden dat de helft van de bokkers niet zijn echte leeftijd hierop zet.
Je kunt niet zomaar aanemen omdat ik jong ben dat ik alles verzin en als het de waarheid zou zijn (zoals jullie het zeggen) het allemaal mijn fout is. Ik heb al gezegd dat hij het al deed lang voor ik hem reed, en dat hij mij net toegewezen is door mijn ervaring!
Maar als jullie steeds hetzelfde blijven herhalen, laat dan maar. Ik zoek het wel zelf uit met mijn instructeur of desnoods helemaal alleen.
Ik wil niet gemeen zijn, maar dit is gewoon de waarheid

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 01:50

Gadver, wat ruik ik hier toch... Hoezo, ik vind mezelf helemaal geweldig. Begin een fanclub meis, je verdiend het _/-\o_

Waarom open je een topic als je toch alleen maar liegt over je ervaring (Filmpje, dat ben jij gewoon ;) ) en niks van anderen aanneemt? Gedraag je je ook zo als je instructeur je iets zegt? Dat zou namelijk wel verklaren waarom het rijden niet wil lukken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 01:57

Ik raad je aan om verder te gaan met zingen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 02:22

@olafgek, ik snap dat je het allemaal goed bedoeld! En het heel leuk vind om paard te rijden, maar het is misschien beter als je nog wat lessen neemt op een makkelijker paardje.
Ook snap ik wel dat je niet eerlijk bent over het filmpje: heel bokt ineens over je heen krijgen is ook eng.
Ik zou het wel begrijpen als je hulp krijgt dmv. gesprekken (niet denigrerend bedoeld), maar bokt snapt soms ook niet dat er meiden van 15 jaar zijn, die wat hulp nodig hebben, zich niet begrepen voelen etc.
Even wat begrip voor deze meid :)

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 02:28

Ik vind het maar een raar verhaal..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 02:32

Is het ook, maar niet iedereen... -Tsja, hoe zeg ik dit zonder een ban te krijgen of vies aangekeken te worden- is 100% in de bovenkamer? En dat maakt niet uit, maar dan krijg je dit soort topic's.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 03:07

Moderatoropmerking:
hier een slotje, het gaat duidelijk niet meer om het probleem maar het lijkt eerder alsof de TS aan een compleet kruisverhoor wordt onderworpen. Respectvolle discussie is her en der ver te zoeken...