Instructeur heeft altijd gelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:03

JA, ik luister in principe altijd naar mijn instructrice (of probeer dat iig zo goed mogelijk te doen). En de laatste tijd met succes
Ik heb met Regina, in het begin les gehad van iemand die ik goed kende, die vrouw kan vreselijk goed les geven en ik heb echt bewondering voor hoe ze haar eigen paarden rijdt. maar op de één of andere manier ging het gewoon niet, als ze mij les gaf met Regina. Ik luisterde echt wel naar haar en had er ook alle vertrouwen in dat ze wist waar ze het over had. In het begin gingen we ook wel vooruit, maar met hoeveel gevechten dat wel niet gepaard is gegaan, en op den duur gingen we ook nauwelijks meer vooruit.
Ik heb toen les genomen van Janine (Kyra op bokt). Ik kende haar verder helemaal niet, en had ook weinig idee van op welke manier ze les geeft. Toch heb ik haar dat vertrouwen gegeven, en netjes geluisterd naar wat ze zei, in het begin vond ik 'r wat te lief voor Regina, maar heb me daar maar bij neergelegd (dit was ook echt tegengesteld aan mijn vorige instructrice. Ze hadden hetzelfde doel, alleen de manier waarop was totaal verschillend). Nu blijkt dat Regina, gewoon een wat lievere aanpak nodig heeft. Ze is in die paar lessen die ik nu van Kyra heb gehad, zo vreselijk vooruit gegaan en het is ook een veel fijner paard geworden om mee te werken.
Had ik in het begin alleen m'n eigen gevoel gevolgd, en niet naar Kyra geluisterd, dan had Regina nooit zo gelopen nu .

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:05

voor de gene die hier blindelings hun instructeur volgen, instructeurs zijn ook maar mensen, deze kunne zich ook vergissen vergeet dat niet, en voor heel veel dingen zijn meer mogelijkheden om iets op te lossen dus er is niet altijd 1 lijn, daarnaast hebben de meeste instructeurs van vroeger uit hun eigen ervaring een methode vastgelegd die ze altijd zullen gebruiken dat wil dus niet altijd zeggen dat die methode 100% goed is dit kun je hen niet kwalijk nemen want het is hun immers geleerd.
het is naar mijn mening dus absoluur niet erg om verder op dingen in te gaan voor dat je ze blindelings opvlocht, het is in mijn ogen veel belangrijker dat je weet waarom je instructeur je die dingen laat doen.
dan kan je er ook echt iets mee en zul je veel beter begrijpen wat je aan het doen bent met wat voor nut.

ik vind het dus ook maar heel normaal dat als je van je instructeur bijvoorbeeld de opdracht krijgt " om in middegalop op de diagonaal een wissel te maken" dat je dan vraagt waarom en hoe, het is toch gewoon weg belangrijk dat je weet waarmee je bezig bent en dat je weet hoe het moet voordat je wat begint aan te klooien, of zit ik daar nou zo naast.
een instructeur is er tenslotte niet om je blindelings dingen op te dragen daar hebben ze echt niet voor geleerd hoor, ze hebben er voor geleerd om je dingen uit te leggen om veder te komen en zijn juist blij dat je verder op dingen in gaat en vraagt hoe dingen moeten, dan hebben ze zoiets van he die is "echt" in het rijden geintereseerd en is niet bang om te vragen.

denk je dat anky sjef blindelings opvolgt voor dat ze weet wat het voor nut heeft wat ze moet doen? dat geloof je toch niet echt he.
bij topruiters bestaan er onderling met de instructeurs de grootste discussies over hetgeen waar ze mee bezig zijn.

als je je instructeur altijd maar blindelings opvolcht zul je nooit de gedachte er achter weten en waarom je iets doet, is dat nou wat je wil, je wilt toch met de adviezen van je trainen alleen ook aan de gang kunnen?

ik hoor van veel mensen dat ze met de les altijd zoveel lekkerder rijden dan alleen, dan heb ik zoiets van dus je jij neemt de dingen die er in de les worden gezegd niet mee naar huis om daar mee te werken?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:07

en wat die figuren betreft, deze kun je toch pas super uitvoeren als je je paard goed voor elkaar hebt, je hebt natuurlijk een basis nodig dat je weet hoe ze moeten, maar met een paard ingewikkelde figuren gaan rijden die voor geen meter loopt heeft totaal geen nut en maak je het alleen nog maar moeilijk voor jullie beide.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:48

Ikke niet maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik nu op zoek ben naar een ander.....Iemand die ik wel klakkeloos kan volgen zeg maar Lachen

Nee ik had op een gegeven moment geen goed gevoel meer met wat ik van haar moest doen. Ik moest mijn paard meer achter zijn kont aanzitten maar het is mijn paard en niemand kent m zoals ik! Ik voelde dat er iets niet lekker zat. Ben uiteindelijk mijn eigen weg gegaan en nu wordt hij aan z'n rug behandeld waar toch wel iets dwars bleek te zitten. Zij is het er niet mee eens - volgens mij met name niet met het feit dat ik mijn eigen plan heb getrokken - dus zit ik zonder instructeur...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:41

Ik vind dat je op je instructeur moet kunnen bouwen en kunnen vertrouwen. Als dat niet zo is, dan is de combi van jou met je paard en je instructeur niet goed.
Omdat ik wel op mijn instructrice vertrouw, probeer ik op te volgen wat zij me wil laten doen. Als ik dingen niet begrijp, zeg ik dat we en dan legt ze uit wat haar bedoeling is.
Ook als het mij even te veel wordt zeg ik gewoon dat ik even pauze wil, omdat ik het even niet meer trek. Dat moet dus kunnen in een instructeur/ruiter relatie, je moet weten wat je aan elkaar hebt.
Ik ben heel erg tevreden over mijn instructrice en wil echt geen ander, door haar fanatisme heb ik bereikt wat ik nu kan (samen met Estor en Duvel).
Klakkeloos opvolgen noem ik het niet, want ik wil wel weten wat ik doe en waarom, maar ik weet dat ik haar kan vertrouwen en doe het meestal wel. In de vrije stap hebben we het dan vaak over moeilijke punten, zodat ik ook echt begrijp wat ze bedoeld en dat gaat prima zo.

Nog wat anders: ik vind op haar beurt ook wel dat ze mag 'eisen' dat je doet wat ze zegt, ze staat daar toch niet voor de kat zijn viool, ze staat er omdat ze je wat wil leren en om jou met je paard te verbeteren. Bovendien staat ze daar op jouw verzoek, zij vraagt echt niet aan mij of ik alsjeblieft les van haar wil, ze heeft het toch wel druk genoeg.
Mijn instructrice is vrij direct en ken mensen die haar niet fijn vinden lesgeven, maar ik vind dat ze uitstraald dat ze weet waar ze het over heeft en ze brengt het op mij en Duvel (en destijds Estor) goed over. En op haar andere lesklanten ook, want de mensen die les van haar krijgen, presteren over het algmeen vrij goed, en dat zegt toch wel iets, denk ik. Dat kan je niet van alle instructeurs zeggen, die bij ons op stal lesgeven, vind ik.

Ik vind dus dat je naar je instructeur moet luisteren, je kiest er tenslotte voor om les van hem/haar te hebben, als het niet bevalt moet je een ander zoeken.
Ik heb een tijdje ook nog in een groepsles op de manege gereden, kreeg les van de baas. Heb heel veel van hem geleerd, maar op een gegeven moment ging ik met mijn privélessen een andere kant op dan hij in zijn groepslessen. Dat zorgde voor conflicten in mijzelf, maar volgde in zijn lessen wel zijn instructies op. Ben uiteindelijk met die groepsles gestopt, deels omdat ik tegenstrijdige dingen aan het aanleren was, en deels omdat ik niet zoveel geld had voor en groepsles en privéles en we met mijn privélessen veel beter op de wedstrijden konden voorbereiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:55

Ik kan best wel "weerwoord" hebben tijdens de les. Soms voelt iets anders aan dan het eruit ziet. Er is in mijn lessen altijd heel veel overleg. Maar als ik echt tijdens het rijden gericht ga zitten twijfelen aan wat mijn instr. zegt dan kan ik toch beter ophouden met lessen?

Ik weet niet wat voor beeld jij van instructie hebt Marloezzke, maar instructie houdt iets anders in dan mensen aanwijzingen geven welke figuren ze uit moeten voeren. Tegen de tijd dat mijn trainer me dus vraagt om een galopwissel in de middengalop op de diagonaal te maken weten hij en ik dat ik dat ook uit kan voeren. Maar het gaat 9 vd 10 keer juist andersom: ik wil een wissel maken en die lukt niet, of is niet goed genoeg. Dan krijg ik te horen, als ik dat zelf niet weet na de mislukte of slechte wissel, waarom dat zo was, en vervolgens aanwijzingen om de wissel te laten lukken of om de kwaliteit te verbeteren. Dat ga ik uitproberen, en soms pakt het anders uit dan bedoeld, maar met de info die daar uit komt, kan mijn instr. wel weer een meer passende oplossing bedenken. Zo kun je dus heel leuk met z'n tweeën een kwartiertje sleutelen aan een bepaalde oefening.

En het voorbeeld van Anky en Sjef is leuk gevonden BTW, daar noem je er even 2... ~~}>

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:43

ik weet dat instructie iets anders in houdt dan mensen aanwijzingen geven welke figuren ze moeten rijden als je mijn stukje goed had gelezen had je dat er wel uit op kunnen maken, dat gebreurt op manege lessen en daar hoe ik niet van daar geeft de instructie een figuur op en die moet je rijden en dat is iets heel anders dan op de manier hoe ik nu rijdt ik wil geen figuren of oefeningen rijden zonder dat ik weet waarom, en dat van die galop wissel was een quote van iemand anders waar ik op in ging. het ging er dan ook meer over dat als je iets niet snapt het maar heel normaal is dat je vraagt hoe je zoiets moet doen. toch????

maar mijn stukje was meer over mensen die lessen en dingen doen die hun instrtucteur hun opdraagt zonder dat ze de achterliggende gedachte ervan weten en waarom je instructeur deze je opdraagt.
ik vind het persoonlijk erg belangrijk om te weten waarom mijn instructrice me juist die oefening laat doen daar kan ik meer mee dan de oefening uit te voeren zonder dat ik weet wat het nut er van is. daar kom je toch niet verder mee of wel, dan zou je daar zonder instructie niet aan kunnen werken en je de oefening die je instructeur je geeft niet thuis kunnen toepassen naar mijn mening.

als ik les wordt er ongeveer een uur lang met elkaar overlegd over waar we mee bezig zijn, van de meeste dingen weet ik waarom mijn instructeur ze zegt en anders legt ze het zelf uit, als ik iets niet begrijp vraag ik er naar en als ik het ergens niet mee eens ben leg ik mijn ding uit en laat haar daar op inspelen.

en ik vertrouw mijn instructrice super hoor, ze is daarnaast ook nog eens mijn tante er spreek haar daardoor bijna iedere dag, dan bespreken we meestal nog dingen van de les of als ik zelf gereden heb hoe het is gegaan e.d

maar het lijkt me raar om haar dingen op te volgen zonder dat ik weet wa haar achterliggende gedachte is die lijkt mij erg belangrijk of niet soms.

en dat van anky en sjef was wat overdreven ja, maar daar hebben we het wel over een top cominatie en daar kunnen we heel wat van leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:49

marloezzke schreef:
en dat van anky en sjef was wat overdreven ja, maar daar hebben we het wel over een top cominatie en daar kunnen we heel wat van leren.

Ik doelde op iets anders }>

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:58

ik snap je nu, heb je ook terug gepbt, hoop dat mijn verhaal nu wat duidelijker voor je is.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:12

ja, ik vertrouw blindelings op mijn instructrice. Ze kan namelijk goed onderbouwen waarom iets moet. Het maakt me niet uit hoe iemand lesgeeft zolang het maar logisch is. Ik wil kunnen snappen waarom ik iets doe. zodra ik dat niet meer heb ga ik op zoek naar een andere instructrice.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:31

Wij zeggen voor de grap altijd, regel 1 is de juf heeft altijd gelijk, bij twijfel geldt regel een en indien de juf ongelijk heeft geldt evengoed de eerste regel.

Maar alle gekheid op een stokje, zolang mijn instructrice mij op een zodanige manier kan les geven dat Owen aan het eind van de les beter loopt dan aan het begin en goed kan onderbouwen waarom ik dingen fout doe of waarom die en die hulp geven dan volg ik bijna blindelings.

Ik heb ook wel les gehad van mensen die mij niet konden uitleggen waarom iets zo en zo moest, maar dan heb ik toch niet het vertrouwen in zo'n iemand. En het belangrijkste vind ik wel dat je je instructeur kan vertrouwen! (dus stopte ik met lessen bij deze personen)
Dit houdt niet in dat ik altijd om uitleg vraag waarom iets zo moet (dan heb je meer een discussie dan les) maar als ik een aanwijzing krijg waarvan ik de logica niet inzie wil ik dat wel graag weten.
Mijn huidige instructrice weet dit altijd heel goed uit te leggen en daar ben ik dus heel bij mee!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 18:50

Ik heb nergens gezegd dat ik nooit iets zeg tijdens de les, ik zal regelmatig iets vragen (onduidelijkheid) of opmerken, als het gevoel niet klopt of dat ik iets anders moet doen dan ik verwacht. En idd, als ik een 'opdracht' krijg, - afwenden en wijken, galop aanspringen, whatever - dan bereid ik dat eerst voor en voer het uit als het goed aanvoelt. Als dat betekent dat ik eerst nog drie voltes moet rijden, doe ik dat. En zeker in de springles gebeurt dat regelmatig, als het ritme of tempo niet wil kloppen. Maar dan ga ik er vanuit dat mijn instructeur dat ook wel ziet, en het me niet (meer Haha!) hoeft voor te kauwen. En dat wederzijds vertrouwen bouw je op in de loop van de tijd.

En grappig genoeg zijn de mensen die hier zeggen dat ze hun instructie blindelings vertrouwen ook degenen die rijtechnisch hun antwoorden hier kunnen onderbouwen en iig IMO weten waar ze mee bezig zijn.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:15

Lielle schreef:
En grappig genoeg zijn de mensen die hier zeggen dat ze hun instructie blindelings vertrouwen ook degenen die rijtechnisch hun antwoorden hier kunnen onderbouwen en iig IMO weten waar ze mee bezig zijn.

Ik zie dat verband niet zo Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:20

Dat valt me ook op Lielle

En blindelings vertrouwen wil niet zeggen dat je nooit eens wat vraagt.
Maar ik weet dat mijn instructrice me dingen laat doen, die ook verantwoord zijn om te rijden.
Met Kawa vraagt ze dus gerust die galop wissel, met Twilight uiteraard niet.
Dan ben je met hele andere dingen bezig.
Ze kan daarin dus goed omschakelen en zien waar je mee bezig bent en waar je dus ook de fout in gaat.
En je merkt aan haar aanwijzingen dat er ook verbetering komt, dus voor mij bewijs genoeg Lachen
Maar om dat te ontdekken moet je het wel eerst opvolgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:27

Ik had het er met Marloezzke in PB ook over dat je af en toe ook gewoon even stom je kop moet houden en door moet zetten, ook al heb je eigenlijk geen flauw idee wat je aan het doen bent. Ik had dat in het begin wel eens bij mijn trainer, en nu nog heel af en toe. Je moet dan eerst aan je paard werken, achteraf komt de theorie er ook wel bij. Vaak voel je na wat geprobeer opeens wat er bedoeld wordt

Als je op zo'n moment aan je trainer gaat twijfelen en opstapt, kom je denk ik nooit verder.

Mijn trainer bleek het al die keren in elk geval toch bij het juiste eind te hebben, dus nu houd ik stom mijn kop enwacht tot het kwartje valt, want dat valt altijd een keer namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:29

Citaat:
En je merkt aan haar aanwijzingen dat er ook verbetering komt, dus voor mij bewijs genoeg
Maar om dat te ontdekken moet je het wel eerst opvolgen

idd, vandaar dat ik dit zei.

En dan voel je wel een keer wat ze bedoelen, maar dan moet je er wel op oefenen, ook de rest van de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 19:44

De stelling is 'instructeur heeft altijd gelijk'. Naar mijn idee is een instructeur/instructrice ook gewoon een mens en zou het een keer voor kunnen komen dat hij/zij geen gelijk heeft...

Ik ben erg blij met mijn instructrice. Ik vind het namelijk een heel prettig idee dat ze zelf goed gepresteerd heeft en dat nu nog steeds doet met verschillende paarden in de sport en dat ze een heleboel ervaring heeft. Daarnaast vind ik dat ze een erg prettige manier heeft in de omgang met paarden. Ze ziet het ook direct als er iets aan een paard mankeert, waardoor hij bepaalde dingen niet goed kan.

Ik ga er wel vanuit dat ze in principe altijd gelijk heeft en als ik les heb doe ik ook echt mijn best om zo goed mogelijk te doen wat ze vraagt. Soms voelt iets wel even vreemd aan, maar dat blijkt vaak een kwestie van wennen van mijn kant te zijn Haha!. Ik heb nu eigenlijk in een klein half jaar tijd, misschien nog maar 7 of 8 lessen gehad, maar als ik een vergelijking maak tussen nu en een half jaar geleden zit er echt een enorme vooruitgang in het rijden.

Volgens mij zou het trouwens ook totaal geen zin hebben om les te nemen van iemand als je twijfelt aan de kundigheid van die persoon. Is alleen maar verspilde moeite en weggegooid geld. Als je les neemt, moet je gewoon zonder problemen de aanwijzingen opvolgen zo goed als je kan en anders moet je gewoon lekker buiten gaan rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:10

Lenn"]
[quote="Lielle schreef:

Ik zie dat verband niet zo Scheve mond
[/quote]

ik wel Extreme duivel

Als ik even voor mezelf praat, dan weet ik dat ik instructie krijg van mensen (helaas moet ik voor dressuur een nieuwe zoeken Verdrietig ) die mijn mening en gevoel respecteren en serieus op mijn vragen ingaan. Daardoor heb ik zelf de laatste jaren veel beter geleerd hoe en waarom ik aan het rijden ben en wat de gedachtegang achter een bepaalde aanpak is. Dat sluit aan bij mijn aard (ben erg analytisch ingesteld) en helpt me ook als ik zelf train. Juist door die instelling van mijn instructeurs is dat vertrouwen "als zij het zeggen is het goed" ontstaan en daarom hebben ze dus "altijd gelijk". En ik denk dat dat voor meerderen hier geldt. Juist door een gezond kritische houding ontstaat vertrouwen en verstand van zaken.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:16

Citaat:
Juist door die instelling van mijn instructeurs is dat vertrouwen "als zij het zeggen is het goed" ontstaan en daarom hebben ze dus "altijd gelijk". En ik denk dat dat voor meerderen hier geldt. Juist door een gezond kritische houding ontstaat vertrouwen en verstand van zaken.

Huhm, eerst zeg je dat "instructeur altijd gelijk" verhaal en dan zeg je: "Juist door een kritische houding"?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:13

Die gezond kritische houdign zorgt ervoor dat ik niet vind dat iedere instructeur altijd gelijk heeft maar wel de mijne! Eerlijk gezegd vind ik de formulering "als hij het zegt is het goed" beter, daaruit blijkt het vertrouwen meer. En ik heb door te vragen en te discussieren in het algemeen (na de les dus) zelf een beter fundament gekregen en meer vertrouwen in mijn instructeur.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:21

aha, en daarom kan jij je antwoorden rijtechnisch beter onderbouwen en weet je beter waar je mee bezig bent Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:47

ja inderdaad, beter dan ik dat vroeger kon of wist Haha!, ik bedoel dus niet beter dan bv jij of stef. Maar de mensen hier die er in mijn ogen verstand van hebben, geven ook aan dat ze vertrouwen hebben in hun instructeur.

En dat komt volgens mij NIET door dat vertrouwen maar door erover te praten met mijn instructeur in wie ik dat vertrouwen heb. Zo vreemd is dat toch niet? Als je nadenkt bij wat je doet met rijden, het vraagt als je iets niet begrijpt, eens discussieert over "wat als hij nou morgen zus of zo, moet ik dan dit of dat", hier op bokt eens wat nadenkt over vragen die gesteld worden, eens 's avonds in je bed denkt "waarom lukte die keertwending nou niet? Wat kan ik morgen daaraan doen", kortom kritisch bezig bent met paard rijden dan kun je dus iets uitleggen en je zult eerder geneigd zijn om een instructeur wel of juist helemaal niet te vertrouwen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:52

Ik heb slechts eenmaal gehad dat de methode van lesgeven had niet klikte met het paard. Dat kan ook best wel eens gebeuren, Ik zat uiteindelijk opgescheept met een stakende bok...... Dan moet je echt even verder kijken....... De instructrice zelf gaf gewoon heel goed les en ik vertrouwde er ook wel in alleen voor dit paard was de combinatie gewoon niet goed, voor elk ander paard had het wel goed geweest.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:13

Ja, dan veroorzaakt toch juist de kritische houding tegenover hetgeen je je toegeworpen krijgt dat je ditte
Citaat:
aha, en daarom kan jij je antwoorden rijtechnisch beter onderbouwen en weet je beter waar je mee bezig bent
krijgt en niet het klakkeloos aannemen en blindelings vertrouwen zoals je eerder zei?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:22

gijsenkim schreef:
Ik heb slechts eenmaal gehad dat de methode van lesgeven had niet klikte met het paard. Dat kan ook best wel eens gebeuren, Ik zat uiteindelijk opgescheept met een stakende bok...... Dan moet je echt even verder kijken....... De instructrice zelf gaf gewoon heel goed les en ik vertrouwde er ook wel in alleen voor dit paard was de combinatie gewoon niet goed, voor elk ander paard had het wel goed geweest.

Ja, zo is het dus met mijn paard ook geweest, mijn instructrice hamerde steeds op de lengtebuiging wat voor hem gezien zijn bouw gewoon moeilijk is. Ik maakte het hem toen zó moeilijk in haar les, dat hij zelfs stopte en hinnikte, en dat was duidelijk naar mij bedoeld want het was donker en er was verder niks te beleven en dat doet ie anders nooit. Mijn paard schreeuwde dus naar mij, dit is me veel te moeilijk en hier krijg ik de komende week nog spierpijn van zei die, maar omdat ik mijn instructrice toen ook blindelings vertrouwde en dacht dat zij het altijd goed had, ben ik daar toch veel mee bezig geweest totdat hij écht begon te staken het arme dier. Het heeft wel een half jaar geduurd voor hij weer lekker ontspannen aandraafde. Ik heb nog steeds dezelfde instructrice, maar luister nu óók naar de stem van mijn paard, zodat het niet zover hoeft te komen dat hij naar mij moet hinniken voordat ik twijfel aan hetgeen mijn instructrice zegt. Toch wil dat niet zeggen dat ik niet vertrouw op haar werkwijze!